W245 Radio gaat spontaan uit
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 12 jan 2015 19:09
- Mercedes-Benz: B200 w246
- Locatie: Rotterdam
De radio/installatie is een paar (2) keer vanzelf uitgevallen / uitgegaan. Een keer moest ik het weer aanzetten en de andere keer ging het toestel gewoon uit zich zelf weer aan. Heeft iemand enig idee waar ik het probleem moet zoeken?
- Arjen
- Moderator
- Berichten: 8145
- Lid geworden op: 29 apr 2011 17:57
- Mercedes-Benz: ✇ GLK350cdi 4Matic Prestige (X204) en ✇ SLK350 (R171)
- Locatie: Rotterdam
Zoek even op "MOST onderbreking", of "MOST ring onderbroken"...
Je hebt waarschijnlijk een onderbreking in het glasvezelnetwerk van de auto. Alle componenten in het glasvezelnetwerk (= de MOST ring) staan in serie geschakeld (vandaar de term "ring"). Als die ring/lus wordt onderbroken dan vallen er componenten uit. Die onderbreking kan bijvoorbeeld in de 6-CD wisselaar zitten (vanwege een defecte CD-wisselaar) of in de telefooncentrale (bijv. omdat die onder water staat).
Je hebt waarschijnlijk een onderbreking in het glasvezelnetwerk van de auto. Alle componenten in het glasvezelnetwerk (= de MOST ring) staan in serie geschakeld (vandaar de term "ring"). Als die ring/lus wordt onderbroken dan vallen er componenten uit. Die onderbreking kan bijvoorbeeld in de 6-CD wisselaar zitten (vanwege een defecte CD-wisselaar) of in de telefooncentrale (bijv. omdat die onder water staat).
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 12 jan 2015 19:09
- Mercedes-Benz: B200 w246
- Locatie: Rotterdam
Dank je wel voor het antwoord. Maar wat doe ik er mee? Hoe los ik dit probleem op?
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 12 jan 2015 19:09
- Mercedes-Benz: B200 w246
- Locatie: Rotterdam
Waarschijnlijk heb je gelijk. Ik zou het echter graag, met jullie hulp, zelf willen oplossen. De bedoeling van mijn vraag is, of het waarschijnlijk is dat het uitbouwen zin heeft als het "MOST" probleem daarmee niet opgelost word. Het kan immers zo heb ik begrepen overal in dat systeem zitten. Of zegt jullie ervaring dat het aannemelijk is dat het aan de aansluiting van het APS50 ligt. In dat geval zou ik graag een voorbeeld zien hoe ik de APS50 uit mijn W245 kan bouwen.
- Arjen
- Moderator
- Berichten: 8145
- Lid geworden op: 29 apr 2011 17:57
- Mercedes-Benz: ✇ GLK350cdi 4Matic Prestige (X204) en ✇ SLK350 (R171)
- Locatie: Rotterdam
Het lijkt me raadzamer om eerst de evt. aanwezige CD-speler te controleren, en de evt. aanwezige telefooncentrale.
Heeft de auto een van deze twee opties?
De radio eruit halen stel niet zoveel voor; zie hier. De vraag is alleen... wat doe je nadat die radio is uitgebouwd?
Er van uitgaand dat je niet weet wat er doorgemeten moet worden, lijkt het me handiger om bijv. de glasvezelkabels van de CD-wisselaar los te maken, en er een lusje op te zetten, en te kijken of daarna alles werkt. Idem dito voor de telefooncentrale onder de bestuurdersstoel.
Hety is een beetje hutsefluts, maar dit zou prima werken als je niets door kunt meten of uitlezen.
Ik vermoed dat als de storing maar af-en-toe optreedt, dat uitlezen niet per se direct een antwoord geeft op de vraag welke component hapert...
Heeft de auto een van deze twee opties?
De radio eruit halen stel niet zoveel voor; zie hier. De vraag is alleen... wat doe je nadat die radio is uitgebouwd?
Er van uitgaand dat je niet weet wat er doorgemeten moet worden, lijkt het me handiger om bijv. de glasvezelkabels van de CD-wisselaar los te maken, en er een lusje op te zetten, en te kijken of daarna alles werkt. Idem dito voor de telefooncentrale onder de bestuurdersstoel.
Hety is een beetje hutsefluts, maar dit zou prima werken als je niets door kunt meten of uitlezen.
Ik vermoed dat als de storing maar af-en-toe optreedt, dat uitlezen niet per se direct een antwoord geeft op de vraag welke component hapert...
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20701
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
het probleem kan door 1 van de componenten op de MOST ring worden veroorzaakt (mits aanwezig want dat zijn allemaal optionele componenten) EN het kan zijn dat de MOST aansluiting in de radio zelf onstabiel is (komt nog vrij veel voor)
hoe dan ook: ik zou er iemand anders naar laten kijken want dit is een probleem wat simpel te vinden is door iemand die weet waar hij/zij mee bezig is
greetingz,
hoe dan ook: ik zou er iemand anders naar laten kijken want dit is een probleem wat simpel te vinden is door iemand die weet waar hij/zij mee bezig is
greetingz,
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 12 jan 2015 19:09
- Mercedes-Benz: B200 w246
- Locatie: Rotterdam
Ik zal dat advies ter harte nemen.
Echter op het ogenblik speelt het probleem niet (meer). Dus nu maar afwachten. Het lijkt mij moeilijk storing zoeken als alles het doet.
Echter op het ogenblik speelt het probleem niet (meer). Dus nu maar afwachten. Het lijkt mij moeilijk storing zoeken als alles het doet.
Help!
Na een grondige schoonmaak vorige week met de hogedruk reiniger van mijn B- 245 start de aps 50 niet op. Ik krijg wel het Mercedes logo in het scherm maar valt na een aantal seconden weer uit.
Het vreemde is als ik de auto met de achterwielen op de stoep zet dan gaat na enkele seconden de aps 50 weer aan
Nu las ik in eerdere berichten op het forum dat wellicht de telefooncentrale onder water staat.(ik heb de telefoon optie).
Mijn vraag: waar zit deze telefoon centrale en hoe kom ik er bij?
Ik hoor graag wie mij kan helpen.
Gr, Chris
Na een grondige schoonmaak vorige week met de hogedruk reiniger van mijn B- 245 start de aps 50 niet op. Ik krijg wel het Mercedes logo in het scherm maar valt na een aantal seconden weer uit.
Het vreemde is als ik de auto met de achterwielen op de stoep zet dan gaat na enkele seconden de aps 50 weer aan
Nu las ik in eerdere berichten op het forum dat wellicht de telefooncentrale onder water staat.(ik heb de telefoon optie).
Mijn vraag: waar zit deze telefoon centrale en hoe kom ik er bij?
Ik hoor graag wie mij kan helpen.
Gr, Chris
Hallo iedereen,
Ik heb ook hetzelfde probleem met mijn w245. Heb ondertussen het probleem kunnen begrijpen maar vind da oplossing wel wat lastig. Ik heb geprobeerd stap voor stap te checken maar dat schiet niet op. Ik heb radio uitgehaald maar kon niets oplossen. Ik wil graag de telefooncentrale checken maar heb wel een topic nodig om elke verrassing te vermijden.
Kan iemand ons hiermee helpen aub.
Alvast bedankt.
Groetjes
Ik heb ook hetzelfde probleem met mijn w245. Heb ondertussen het probleem kunnen begrijpen maar vind da oplossing wel wat lastig. Ik heb geprobeerd stap voor stap te checken maar dat schiet niet op. Ik heb radio uitgehaald maar kon niets oplossen. Ik wil graag de telefooncentrale checken maar heb wel een topic nodig om elke verrassing te vermijden.
Kan iemand ons hiermee helpen aub.
Alvast bedankt.
Groetjes
- Arjen
- Moderator
- Berichten: 8145
- Lid geworden op: 29 apr 2011 17:57
- Mercedes-Benz: ✇ GLK350cdi 4Matic Prestige (X204) en ✇ SLK350 (R171)
- Locatie: Rotterdam
Om te checken of het tapijt nat is kun je de instaplijsten even oplichten, en vervolgens AAN DE ONDERKANT van het tapijt voelen. De bovenkant is dusdanig stug dat je het nauwelijks tot niet merkt dat het nat is (terwijl de schuimen onderlaag doorweekt is).
Over de plaats van de telefooncentrale: Zie bijv. deze "How to" (even naar beneden door scrollen voor tekst + foto's).
De toenmalige W169 A-klasse van mijn ouders heeft ook één keer last gehad van lekkage; toen was de parafan totaal verstopt door blaadjes. Ik zou persoonlijk beginnen met de parafan te controleren (deksel aan de bovenkant kun je losklikken). Als dat ding vol water staat, dan loopt 'ie over via de luchtinlaat van het ventilatiesysteem. Bij de W169 van mijn ouders ging de ventilator ook wat "piepen".
Zoals MBenzl al aangaf: Als je er niet uitkomt om zelf de MOST-componenten te controleren (bijv. door e.e.a. door te lussen, en zo component-voor-component te controleren) dan zou ik dit lekker uitbesteden, maar dan wel aan iemand die hier verstand van heeft (lees: de MB dealer, of een ècht kundige MB-specialist).
Over de plaats van de telefooncentrale: Zie bijv. deze "How to" (even naar beneden door scrollen voor tekst + foto's).
De toenmalige W169 A-klasse van mijn ouders heeft ook één keer last gehad van lekkage; toen was de parafan totaal verstopt door blaadjes. Ik zou persoonlijk beginnen met de parafan te controleren (deksel aan de bovenkant kun je losklikken). Als dat ding vol water staat, dan loopt 'ie over via de luchtinlaat van het ventilatiesysteem. Bij de W169 van mijn ouders ging de ventilator ook wat "piepen".
Zoals MBenzl al aangaf: Als je er niet uitkomt om zelf de MOST-componenten te controleren (bijv. door e.e.a. door te lussen, en zo component-voor-component te controleren) dan zou ik dit lekker uitbesteden, maar dan wel aan iemand die hier verstand van heeft (lees: de MB dealer, of een ècht kundige MB-specialist).
Ik heb het geprobeerd maar het is mij nog niet gelukt om de telefooncentrale te checken. Ik wil toch niet naar de dealer gaan! En ik wil het ook niet opgeven.
Ik vind nog geen duidelijke "how to" om mijn probleem op te lossen ... maar ik blijf op mijn manier zoeken. Mensen die genoeg geduld hebben mogen mij van alle opsturen om verder te geraken met de oplossingen.
Alvast bedankt!
Ik vind nog geen duidelijke "how to" om mijn probleem op te lossen ... maar ik blijf op mijn manier zoeken. Mensen die genoeg geduld hebben mogen mij van alle opsturen om verder te geraken met de oplossingen.
Alvast bedankt!
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Als eerste eens even voelen of het nat is onder de mat is toch geen
rocket science.....
rocket science.....
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....