Hallo,
Sinds vandaag nieuw op het forum en ben al een aantal nuttige tips en antwoorden tegengekomen.
Ik ben jazzdries en rijd al een jaar of 5 in een SLK R170 kompressor uit 1998 ( kmstand inmiddels 180.000 ).
Eigenlijk zonder problemen tot gisteren.
De auto komt niet meer op toeren boven de 3000 toeren in alle versnellingen en verliest vermogen.
Het is een handgeschakelde 5 bak.
Vandaag laten uitlezen en de valve sensor van de charger geeft een error. De garage heeft geconstateerd dat de kompressor kapot is, omdat bij gasgeven boven de 2000 toeren als de katalysator aanslaat, geen druk in de slang ( slang die naar de valve sensor/klep loopt ) wordt gegenereerd.
Nu ben ik al regelmatig op het forum tegengekomen dat een kompressor van Mercedes vrijwel nooit kapot gaat en dat het in dit soort gevallen vaak de luchtmassa meter betreft.
Wie kan mij een second opinion geven, voordat ik een nieuwe kompressor laat plaatsen en het probleem erna nog niet blijkt te zijn verholpen?
Alvast dank.
Ook ben ik op zoek geweest naar een Slk r170 expert in de omgeving van Arnhem, maar ben er nog niet in geslaagd.
Kompressor defect?
- Johan Turbo
- Dealermedewerker
- Berichten: 602
- Lid geworden op: 08 apr 2013 16:36
- Mercedes-Benz: ex C 32 AMG ex CLK 200 Kompressor Cabrio ex Sprinter 312D nu Sprinter 906 316CDI Ex Unimog 411
- Locatie: regio Brussel
Op de compressor zit een electromagnetische koppeling.
Die of haar aansturing zal het eerder begeven dan de compressor zelf, denk ik.
Misschien eens bij een andere garage of een dealer binnenstappen voor diagnose.
Die of haar aansturing zal het eerder begeven dan de compressor zelf, denk ik.
Misschien eens bij een andere garage of een dealer binnenstappen voor diagnose.
- Geertjan
- Berichten: 949
- Lid geworden op: 09 okt 2015 13:22
- Mercedes-Benz: 300SL24v.
- Locatie: Veluwezoom
Controleer even of je http://www.ebay.co.uk/itm/MERCEDES-W202 ... Swv0tVLEiK niet lek is ...
Mercedes maakt rijden geweldig .
De slang is niet lek, is gecontroleerd.
Er onststaat geen druk.
Zojuist merkte ik dat ik de compressor wel hoor en kwam zelfs tot meer dan 5000 toeren in de 2e versnelling.
Weliswaar met horten en stoten. De stekker van de luchtmassa meter tijdens lopende motor verwijderd, maar kan dan geen gas geven en als ik zonder stekker de auto wil starten, lukt dat niet eens.
Er onststaat geen druk.
Zojuist merkte ik dat ik de compressor wel hoor en kwam zelfs tot meer dan 5000 toeren in de 2e versnelling.
Weliswaar met horten en stoten. De stekker van de luchtmassa meter tijdens lopende motor verwijderd, maar kan dan geen gas geven en als ik zonder stekker de auto wil starten, lukt dat niet eens.
- Johan Turbo
- Dealermedewerker
- Berichten: 602
- Lid geworden op: 08 apr 2013 16:36
- Mercedes-Benz: ex C 32 AMG ex CLK 200 Kompressor Cabrio ex Sprinter 312D nu Sprinter 906 316CDI Ex Unimog 411
- Locatie: regio Brussel
In de compressor zit een elektrisch gestuurde terugstroomklep die de laaddruk regelt. Als je geen koppel vraagt staat deze open zodat de compressor geen tegendruk heeft en vrij draait. Misschien sluit deze niet meer.
- Geertjan
- Berichten: 949
- Lid geworden op: 09 okt 2015 13:22
- Mercedes-Benz: 300SL24v.
- Locatie: Veluwezoom
Zo te zien kun je de compressor niet tijdelijk overbruggen met een kortere riem, of je moet wel heel creatief zijn. Vaak kan dit wel met auto's waarvan bijvoorbeeld de aircopomp het opeens begeeft en dan kan er tenminste nog gereden worden(, zoals bij een vakantie in het buitenland) ...
Dus voor onderzoek (en reparatie) moet de auto daadwerkelijk buiten dienst worden genomen...de lengte van deze riem is 6PK1873 (+- 6 mm.). Bij twijfel de riem uiteraard meteen vervangen .Mercedes maakt rijden geweldig .
zelf ook problemen met een SLK 230 kompressor soms slaat tie aan soms ook niet soms wel eens op stukken dan werkt tie voel je hem trekken en dan ineens poef werkt het niet meer je mist heel veel vermogen dan soms rij ik dan 1 a 2 km verder en doet hij het weer. soms dan als de auto lang stil heeft gestaan doet hij het weer en soms dan de hele reis bvb niet meer.
laten uitlezen maar geen rare dingen gevonden geen meldingen
Help het is frustrerend als je vermogen verliest in zn mooie snelle auto
laten uitlezen maar geen rare dingen gevonden geen meldingen
Help het is frustrerend als je vermogen verliest in zn mooie snelle auto
-
- Berichten: 3245
- Lid geworden op: 25 apr 2011 11:00
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Specialisatie: Detailing/R170/OEM freak
- Locatie: Nederland
Magneetkoppeling lees je veel terug.
http://www.mbslk.de/modules.php?op=modl ... &highlight
http://www.mbslk.de/modules.php?op=modl ... &highlight
- bart1
- Berichten: 489
- Lid geworden op: 06 nov 2014 12:01
- Mercedes-Benz: Cl203 C200 sportcoupe BJ 2001
- Specialisatie: Auto poetsen...
Ik heb een soort gelijke ervaring gehad, al heb ik een kompressor sportcoupe 150.000 km...
Ik had niet het volle vermogen, tot dat Dennis aan mij vroeg of het (grote rvs met 4 slangen onderzijde v d auto) benzine filter al een is vervangen.... zo gezegd zo gedaan en nooit meer vermogen verlies gehad en trekt als een speer
Uitlezen gaf aan, luchtklep, terugslagventiel etc. maar het kan van alles zijn zo blijkt
Gezien jou auto op 180.000 km zit zou het kunnen zijn? of al eens vervangen? al is er nog veel meer mogelijk maar wie weet.
Ik had niet het volle vermogen, tot dat Dennis aan mij vroeg of het (grote rvs met 4 slangen onderzijde v d auto) benzine filter al een is vervangen.... zo gezegd zo gedaan en nooit meer vermogen verlies gehad en trekt als een speer
Uitlezen gaf aan, luchtklep, terugslagventiel etc. maar het kan van alles zijn zo blijkt
Gezien jou auto op 180.000 km zit zou het kunnen zijn? of al eens vervangen? al is er nog veel meer mogelijk maar wie weet.
Ik heb geen auto maar een Benz for ever