W463 Zachter laten rijden
Dit is natuurlijk optie 1.plorie schreef:Absoluut. Maar als je het nu helemaal niets vindt, dan zou ik nog een stapje kleiner gaan.
Hoe komt dat een G met 20 inch velgen toch nog vrij soepel rijdt ?
Met wat heeft dit te maken ? Schokdempers ? Vering ?
Want, ik heb namelijk een vrij grootte band rond mijn velg ?
- E55amg
- Berichten: 2949
- Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
- Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
- Specialisatie: Commentaar leveren
- Locatie: Groene Hart
Al in eerdere topics genoemd: ook het merk band kan grote invloed hebben, de ene band is VEEL harder/stugger dan de andere.
Ik heb eens op een auto gehad dat 16" met Bridgestone banden veel stugger was dan grotere 17" met Michelin, die was veel prettiger
Ik heb eens op een auto gehad dat 16" met Bridgestone banden veel stugger was dan grotere 17" met Michelin, die was veel prettiger
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Warm in de zomer en koud in de winter..
- plorie
- Berichten: 20875
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Wat je kunt nemen ligt helemaal aan jezelf. Als je nu een 20" totaal onacceptabel hard vindt, dan zul je wel een zeer zachte band moeten pakken om 18/19" opeens als comfi te kunnen bestempelen. Ik zie het niet gebeuren eerlijk gezegd...
Logboek S500.
kan zeker, let echter wel op de totale wielomtrek, deze zal groter worden waardoor je een snelheidsmeter afwijking krijgt.G-WAGON schreef:Dus als ik het goed begrijp kan ik een 18/19 inc velgen nemen met een zeer grote band dat ook zeer zacht is ?
kleine velg, hoge wang band óf grote velg met lage wang band alles is erop gemaakt om een zo goed als gelijke wielomtrek te hebben.
en om het nog ingewikkelder te maken, de hoogte maat is een relatieve t.o.v. de breedte van de band...
https://tiresize.com/calculator/
Oke dank u voor de info en als ik hier bij een betere vering een schokdempers heb ? zal dit dan een verschil geven ?raas schreef:kan zeker, let echter wel op de totale wielomtrek, deze zal groter worden waardoor je een snelheidsmeter afwijking krijgt.G-WAGON schreef:Dus als ik het goed begrijp kan ik een 18/19 inc velgen nemen met een zeer grote band dat ook zeer zacht is ?
kleine velg, hoge wang band óf grote velg met lage wang band alles is erop gemaakt om een zo goed als gelijke wielomtrek te hebben.
en om het nog ingewikkelder te maken, de hoogte maat is een relatieve t.o.v. de breedte van de band...
https://tiresize.com/calculator/
-
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 26 mei 2014 20:53
- Mercedes-Benz: Huidige vervoersmiddelen: S212 220CDI - W211 270CDI - G350D - Sprinter 208D - Sprinter 312D
- Locatie: Luxemburg & Afrika
Mijn G kwam af fabriek met 16" én versterkte veren. Daarna de 18" Astaroth gemonteerd met 265/60 (Conti's) en Koni dempers rondom.
Omdat ik 80% rijd op zand/gravel/modder staat de bandenspanning op 2,2bar rondom en dat geeft een hoge mate van comfort maar is te zacht voor glad asfalt, 2,5 bar rijdt dan weer fijner.
Maaaar, ik heb een lange wielbasis en ik schat zo in dat juist dat een groot onderscheid maakt in comfort.
Je wil graag een motor met meer power (ander topic) voor sportiever rij gedrag, nu weer andere velgen met banden, veren en schokdempers. Alles bij elkaar een flinke investering. Misschien toch een 5 deurs overwegen met de goede motor?
Omdat ik 80% rijd op zand/gravel/modder staat de bandenspanning op 2,2bar rondom en dat geeft een hoge mate van comfort maar is te zacht voor glad asfalt, 2,5 bar rijdt dan weer fijner.
Maaaar, ik heb een lange wielbasis en ik schat zo in dat juist dat een groot onderscheid maakt in comfort.
Je wil graag een motor met meer power (ander topic) voor sportiever rij gedrag, nu weer andere velgen met banden, veren en schokdempers. Alles bij elkaar een flinke investering. Misschien toch een 5 deurs overwegen met de goede motor?
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20703
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
het kan natuurlijk aan mij liggen, maar volgens mij is er geen enkele G-klasse die lekker comfortabel rijdt (en dat is inclusief de 2016 modellen waar ik al eens mee gereden heb)...ik ben nu ook aan het werk met een 2008 G55k die ik bij de klant op heb moeten halen en ik was na 165km autobaan (en die zijn behoorlijk vlak in nederland) blij dat ik er weer uit mocht
een korte wielbasis G-klasse maakt dat gestuiter alleen nog maar erger
wat de banden onder een G betreft: daar kun je mee doen wat je wilt...er past best veel onder (getuige onderstaande foto - waarbij ik overigens wel moet zeggen dat de auto nog steeds niet comfortabel was)
greetingz,
een korte wielbasis G-klasse maakt dat gestuiter alleen nog maar erger
wat de banden onder een G betreft: daar kun je mee doen wat je wilt...er past best veel onder (getuige onderstaande foto - waarbij ik overigens wel moet zeggen dat de auto nog steeds niet comfortabel was)
greetingz,
- Bijlagen
-
- death valley - mei 2005.jpg (63.01 KiB) 1484 keer bekeken
-
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 26 feb 2007 13:06
- Mercedes-Benz: Mercedes-Benz w202 C 200 CDI Classic Selection
- Specialisatie: Medicijnen
- Locatie: Utrecht
Dat profiel van die banden op de foto lijkt mij daarvoor ook een boosdoener.MBenzNL schreef:het kan natuurlijk aan mij liggen, maar volgens mij is er geen enkele G-klasse die lekker comfortabel rijdt (en dat is inclusief de 2016 modellen waar ik al eens mee gereden heb)...ik ben nu ook aan het werk met een 2008 G55k die ik bij de klant op heb moeten halen en ik was na 165km autobaan (en die zijn behoorlijk vlak in nederland) blij dat ik er weer uit mocht
een korte wielbasis G-klasse maakt dat gestuiter alleen nog maar erger
wat de banden onder een G betreft: daar kun je mee doen wat je wilt...er past best veel onder (getuige onderstaande foto - waarbij ik overigens wel moet zeggen dat de auto nog steeds niet comfortabel was)
greetingz,
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
ff een heel stom idee
ik weet dat het bij de combos en caddys nog weel eens gedaan werd om comfor te verkrijgen
maar is het een idee om er eens wat gewicht achterin te leggen ?
zodat de vereing iets meer belast word waardoor ie meer massa krijgt om te veren waardoor ie mischien iets comfortabeler rijd ?
en ja anders mischien toch balonbanden of andere vering ik durf niet te zeggen waar evt. het probleem in kan zitten
als ik logies na denk zou ik bijna zeggen dat je veren te sterk zijn dat ie gewoon weg amper tot niet in veert
succes gr pascal
ik weet dat het bij de combos en caddys nog weel eens gedaan werd om comfor te verkrijgen
maar is het een idee om er eens wat gewicht achterin te leggen ?
zodat de vereing iets meer belast word waardoor ie meer massa krijgt om te veren waardoor ie mischien iets comfortabeler rijd ?
en ja anders mischien toch balonbanden of andere vering ik durf niet te zeggen waar evt. het probleem in kan zitten
als ik logies na denk zou ik bijna zeggen dat je veren te sterk zijn dat ie gewoon weg amper tot niet in veert
succes gr pascal
Hallo iedereen
Jullie hebben allemaal gelijk en oke een g klasse is niet gemaakt voor comfort. Het is nu zo dat ik een korte wiel basis cabrio heb en ik hou er van. ik heb hier al veel werk en tijd ingestoken ik zal deze niet zomaar verkopen.
Mijn vraag was ook gewoon maar hoe ik de g klasse "iets" comfortabeler laat rijden ?
Ik wou ook graag zachtere veren hebben om de g klasse " horizontaal" te zetten en voor comfort. Dit is namelijk niet zo mooi.
Alvast bedankt voor te reactie
Jullie hebben allemaal gelijk en oke een g klasse is niet gemaakt voor comfort. Het is nu zo dat ik een korte wiel basis cabrio heb en ik hou er van. ik heb hier al veel werk en tijd ingestoken ik zal deze niet zomaar verkopen.
Mijn vraag was ook gewoon maar hoe ik de g klasse "iets" comfortabeler laat rijden ?
Ik wou ook graag zachtere veren hebben om de g klasse " horizontaal" te zetten en voor comfort. Dit is namelijk niet zo mooi.
Alvast bedankt voor te reactie
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20703
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
dat profiel was op de verharde weg niet echt fijn nee (maar dat was dat hok op de originele wielen en banden ook niet)...over de onverharde wegen in death valley was dat profiel wel zeer geslaagd (alleen was de rest van de auto dat weer niet getuige de hoeveelheid stof die in de auto kwam langs alle gaten en kieren en het aantal onderdelen dat afbrak onder/aan de auto)w201-w202 schreef:Dat profiel van die banden op de foto lijkt mij daarvoor ook een boosdoener.
greetingz,
- E55amg
- Berichten: 2949
- Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
- Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
- Specialisatie: Commentaar leveren
- Locatie: Groene Hart
MBenzNL schreef:(alleen was de rest van de auto dat weer niet getuige de hoeveelheid stof die in de auto kwam langs alle gaten en kieren en het aantal onderdelen dat afbrak onder/aan de auto)
greetingz,
De G is toch die bij vele legers ter wereld gebruikte onverwoestbare terreinbeul????
Vandaar dat ze bij alle midden/verre oosten landen en UN missies gebruik maken van Landcruisers...
Sorry.. ik ga weer eens off-topic
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Warm in de zomer en koud in de winter..