Heb een 2001 Mercedes 230 CLK cabrio waarvan de cabriokap niet werkt.
Heb er nu een zo goed als nieuw ventielblok in gezet en nu ben ik tegen het probleem aan gelopen dat één stekkertje niet past.
Qua sleufjes, etc. die erin zitten klopt het wel, maar hij gaat niet in de andere, weet iemand wat het probleem is?....wil de stekkers ook niet geforceerd in elkaar duwen.
En wat voor olie moet er in het ventielblok, speciale?
stekkertje cabriokap CLK
- Diante
- Berichten: 347
- Lid geworden op: 28 sep 2014 16:12
- Mercedes-Benz: '94 W124 320 AUT Combi / 2001 CLK 230 AUT cabrio /'99 SLK 200 AUT
- Locatie: Dronten
- Contacteer:
- Bijlagen
-
- DSC00148,5.jpg (278.97 KiB) 1071 keer bekeken
-
- DSC00156,5.jpg (253.05 KiB) 1071 keer bekeken
-
- DSC00146,5.jpg (274.93 KiB) 1071 keer bekeken
-
- DSC00145,5.jpg (296.75 KiB) 1071 keer bekeken
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20706
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
de stekkers zijn op zich hetzekfde maar met een andere (kleur)codering en dus zul je van 1 van de 2 stekkers een plastic nokje weg moeten snijden (is vanaf de foto al te zien in de blauwe stekker)...MAAR voordat je dat doet: wel even de electrische schema's er op na slaan om te zien of dat zomaar ongestraft kan of dat er in de loop der tijd iets is gewijzigd aan de pinbezetting in die stekker
greetingz,
greetingz,
- Diante
- Berichten: 347
- Lid geworden op: 28 sep 2014 16:12
- Mercedes-Benz: '94 W124 320 AUT Combi / 2001 CLK 230 AUT cabrio /'99 SLK 200 AUT
- Locatie: Dronten
- Contacteer:
Alleen bij de originele roze stekker "missen" twee pennetjes, maar dat hoort.
De blauwe heeft daar wel twee plugjes in de stekker zitten, maar die zijn dan overbodig.
Zal even nakijken hoe het zit qua bedrading, of de stekker passend te maken is en zonder problemen zo kan aansluiten.
Bedankt voor de info allebei!
De blauwe heeft daar wel twee plugjes in de stekker zitten, maar die zijn dan overbodig.
Zal even nakijken hoe het zit qua bedrading, of de stekker passend te maken is en zonder problemen zo kan aansluiten.
Bedankt voor de info allebei!
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20706
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
dus een nieuwere auto met een oudere pomp...vraag mij af of dat gaat werkenDiante schreef:Alleen bij de originele roze stekker "missen" twee pennetjes, maar dat hoort.
De blauwe heeft daar wel twee plugjes in de stekker zitten, maar die zijn dan overbodig.
greetingz,
- Diante
- Berichten: 347
- Lid geworden op: 28 sep 2014 16:12
- Mercedes-Benz: '94 W124 320 AUT Combi / 2001 CLK 230 AUT cabrio /'99 SLK 200 AUT
- Locatie: Dronten
- Contacteer:
Had geen ventielblok in mijn 2001 Mercedes toen ik hem kocht.
Heb het ventielblok van iemand kunnen overnemen, hij is voor een 1998-03 - 2002-03 CLK cabrio, dus zou goed moeten zijn.
Heb het ventielblok van iemand kunnen overnemen, hij is voor een 1998-03 - 2002-03 CLK cabrio, dus zou goed moeten zijn.
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20706
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
er zijn gedurende die periode 2 verschillende pompen gebruikt waarbij de oudere pomp 7 ventielen bediend en de nieuwere pomp 5 ventielen bediend (en vandaar ook de 2 missende kabels)...diegene die die pomp aan heeft geboden voorn een 1998-03 tot 2002-03 CLK heeft niet helemaal de juiste informatie verstrektDiante schreef:Heb het ventielblok van iemand kunnen overnemen, hij is voor een 1998-03 - 2002-03 CLK cabrio, dus zou goed moeten zijn.
greetingz,
- Diante
- Berichten: 347
- Lid geworden op: 28 sep 2014 16:12
- Mercedes-Benz: '94 W124 320 AUT Combi / 2001 CLK 230 AUT cabrio /'99 SLK 200 AUT
- Locatie: Dronten
- Contacteer:
Het aantal leidingen bij de mijne komen wel overeen met de gaatjes in het ventielblok zelf.
Maakt het dan nog uit dat de stekker twee extra pinnen erin heeft?...deze zouden dan alleen geen signaal krijgen aangezien de roze stekker van mijn CLK twee pluggen minder erin heeft.
Maakt het dan nog uit dat de stekker twee extra pinnen erin heeft?...deze zouden dan alleen geen signaal krijgen aangezien de roze stekker van mijn CLK twee pluggen minder erin heeft.
- Diante
- Berichten: 347
- Lid geworden op: 28 sep 2014 16:12
- Mercedes-Benz: '94 W124 320 AUT Combi / 2001 CLK 230 AUT cabrio /'99 SLK 200 AUT
- Locatie: Dronten
- Contacteer:
Hoop dat ik het ventielblok nog wel kan gebruiken. Dat het mogelijk is om van eentje met 7 ventielen terug te gaan naar vijf die je gebruikt.
Volgens mij is dit die CLK 230 waarover ik hier op het forum al eerder een vraag had gesteld m.b.t. het werkend krijgen van de kap. Kijk even in dit topic: http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 46&t=78885
Ik hoop voor je dat het met dat nieuwe ventielblok opgelost is want dan heb je er voor weinig geld een leuke auto aan. Succes!
Ik hoop voor je dat het met dat nieuwe ventielblok opgelost is want dan heb je er voor weinig geld een leuke auto aan. Succes!
- Diante
- Berichten: 347
- Lid geworden op: 28 sep 2014 16:12
- Mercedes-Benz: '94 W124 320 AUT Combi / 2001 CLK 230 AUT cabrio /'99 SLK 200 AUT
- Locatie: Dronten
- Contacteer:
Is dit mogelijk eventueel?Diante schreef:Hoop dat ik het ventielblok nog wel kan gebruiken. Dat het mogelijk is om van eentje met 7 ventielen terug te gaan naar vijf die je gebruikt.
- Diante
- Berichten: 347
- Lid geworden op: 28 sep 2014 16:12
- Mercedes-Benz: '94 W124 320 AUT Combi / 2001 CLK 230 AUT cabrio /'99 SLK 200 AUT
- Locatie: Dronten
- Contacteer:
Ik ga morgen de pomp met olie vullen en dan gewoon naar kijken of de kap het gaat doen of niet aangezien niemand het antwoord weet.
Als ik het knopje indruk gaat de pomp wel werken, alleen er gebeurd verder nog niets uiteraard.
Hoe ontlucht je de pomp, weet iemand dit?
Zit er ergens een ontluchtingsnippel of...?
Als ik het knopje indruk gaat de pomp wel werken, alleen er gebeurd verder nog niets uiteraard.
Hoe ontlucht je de pomp, weet iemand dit?
Zit er ergens een ontluchtingsnippel of...?