stekkertje cabriokap CLK

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Gebruikersavatar
Diante
Berichten: 347
Lid geworden op: 28 sep 2014 16:12
Mercedes-Benz: '94 W124 320 AUT Combi / 2001 CLK 230 AUT cabrio /'99 SLK 200 AUT
Locatie: Dronten
Contacteer:

04 jun 2016 18:05

Heb een 2001 Mercedes 230 CLK cabrio waarvan de cabriokap niet werkt.
Heb er nu een zo goed als nieuw ventielblok in gezet en nu ben ik tegen het probleem aan gelopen dat één stekkertje niet past.

Qua sleufjes, etc. die erin zitten klopt het wel, maar hij gaat niet in de andere, weet iemand wat het probleem is?....wil de stekkers ook niet geforceerd in elkaar duwen.

En wat voor olie moet er in het ventielblok, speciale?
Bijlagen
DSC00148,5.jpg
DSC00148,5.jpg (278.97 KiB) 1071 keer bekeken
DSC00156,5.jpg
DSC00156,5.jpg (253.05 KiB) 1071 keer bekeken
DSC00146,5.jpg
DSC00146,5.jpg (274.93 KiB) 1071 keer bekeken
DSC00145,5.jpg
DSC00145,5.jpg (296.75 KiB) 1071 keer bekeken
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20881
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

04 jun 2016 18:45

Die stekkers matchen idd niet, wellicht kun je de stekker ombouwen als de pinposities overeenkomen (!!).
Logboek S500.
Gebruikersavatar
MBenzNL
Moderator
Berichten: 20706
Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

04 jun 2016 21:22

de stekkers zijn op zich hetzekfde maar met een andere (kleur)codering en dus zul je van 1 van de 2 stekkers een plastic nokje weg moeten snijden (is vanaf de foto al te zien in de blauwe stekker)...MAAR voordat je dat doet: wel even de electrische schema's er op na slaan om te zien of dat zomaar ongestraft kan of dat er in de loop der tijd iets is gewijzigd aan de pinbezetting in die stekker

greetingz,
Gebruikersavatar
Diante
Berichten: 347
Lid geworden op: 28 sep 2014 16:12
Mercedes-Benz: '94 W124 320 AUT Combi / 2001 CLK 230 AUT cabrio /'99 SLK 200 AUT
Locatie: Dronten
Contacteer:

04 jun 2016 21:46

Alleen bij de originele roze stekker "missen" twee pennetjes, maar dat hoort.
De blauwe heeft daar wel twee plugjes in de stekker zitten, maar die zijn dan overbodig.

Zal even nakijken hoe het zit qua bedrading, of de stekker passend te maken is en zonder problemen zo kan aansluiten.

Bedankt voor de info allebei! :)
Gebruikersavatar
MBenzNL
Moderator
Berichten: 20706
Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

04 jun 2016 22:25

Diante schreef:Alleen bij de originele roze stekker "missen" twee pennetjes, maar dat hoort.
De blauwe heeft daar wel twee plugjes in de stekker zitten, maar die zijn dan overbodig.
dus een nieuwere auto met een oudere pomp...vraag mij af of dat gaat werken

greetingz,
Gebruikersavatar
Diante
Berichten: 347
Lid geworden op: 28 sep 2014 16:12
Mercedes-Benz: '94 W124 320 AUT Combi / 2001 CLK 230 AUT cabrio /'99 SLK 200 AUT
Locatie: Dronten
Contacteer:

04 jun 2016 22:32

Had geen ventielblok in mijn 2001 Mercedes toen ik hem kocht.
Heb het ventielblok van iemand kunnen overnemen, hij is voor een 1998-03 - 2002-03 CLK cabrio, dus zou goed moeten zijn.
Gebruikersavatar
MBenzNL
Moderator
Berichten: 20706
Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

04 jun 2016 22:50

Diante schreef:Heb het ventielblok van iemand kunnen overnemen, hij is voor een 1998-03 - 2002-03 CLK cabrio, dus zou goed moeten zijn.
er zijn gedurende die periode 2 verschillende pompen gebruikt waarbij de oudere pomp 7 ventielen bediend en de nieuwere pomp 5 ventielen bediend (en vandaar ook de 2 missende kabels)...diegene die die pomp aan heeft geboden voorn een 1998-03 tot 2002-03 CLK heeft niet helemaal de juiste informatie verstrekt

greetingz,
Gebruikersavatar
Diante
Berichten: 347
Lid geworden op: 28 sep 2014 16:12
Mercedes-Benz: '94 W124 320 AUT Combi / 2001 CLK 230 AUT cabrio /'99 SLK 200 AUT
Locatie: Dronten
Contacteer:

04 jun 2016 23:04

Het aantal leidingen bij de mijne komen wel overeen met de gaatjes in het ventielblok zelf.
Maakt het dan nog uit dat de stekker twee extra pinnen erin heeft?...deze zouden dan alleen geen signaal krijgen aangezien de roze stekker van mijn CLK twee pluggen minder erin heeft.
Gebruikersavatar
Diante
Berichten: 347
Lid geworden op: 28 sep 2014 16:12
Mercedes-Benz: '94 W124 320 AUT Combi / 2001 CLK 230 AUT cabrio /'99 SLK 200 AUT
Locatie: Dronten
Contacteer:

04 jun 2016 23:11

Hoop dat ik het ventielblok nog wel kan gebruiken. Dat het mogelijk is om van eentje met 7 ventielen terug te gaan naar vijf die je gebruikt.
Nard
Berichten: 126
Lid geworden op: 15 mar 2015 11:31

05 jun 2016 10:09

Volgens mij is dit die CLK 230 waarover ik hier op het forum al eerder een vraag had gesteld m.b.t. het werkend krijgen van de kap. Kijk even in dit topic: http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 46&t=78885

Ik hoop voor je dat het met dat nieuwe ventielblok opgelost is want dan heb je er voor weinig geld een leuke auto aan. Succes!
Gebruikersavatar
Diante
Berichten: 347
Lid geworden op: 28 sep 2014 16:12
Mercedes-Benz: '94 W124 320 AUT Combi / 2001 CLK 230 AUT cabrio /'99 SLK 200 AUT
Locatie: Dronten
Contacteer:

05 jun 2016 12:28

De mijne is van 2001, dus het is een andere CLK met hetzelfde probleem.
Gebruikersavatar
Diante
Berichten: 347
Lid geworden op: 28 sep 2014 16:12
Mercedes-Benz: '94 W124 320 AUT Combi / 2001 CLK 230 AUT cabrio /'99 SLK 200 AUT
Locatie: Dronten
Contacteer:

06 jun 2016 15:35

Diante schreef:Hoop dat ik het ventielblok nog wel kan gebruiken. Dat het mogelijk is om van eentje met 7 ventielen terug te gaan naar vijf die je gebruikt.
Is dit mogelijk eventueel?
Gebruikersavatar
Diante
Berichten: 347
Lid geworden op: 28 sep 2014 16:12
Mercedes-Benz: '94 W124 320 AUT Combi / 2001 CLK 230 AUT cabrio /'99 SLK 200 AUT
Locatie: Dronten
Contacteer:

11 jun 2016 11:51

Ben bij twee Mercedes garage's geweest, geen van beide kon mij vertellen of ik de pomp nu wel of niet kan gebruiken. :?
Gebruikersavatar
Diante
Berichten: 347
Lid geworden op: 28 sep 2014 16:12
Mercedes-Benz: '94 W124 320 AUT Combi / 2001 CLK 230 AUT cabrio /'99 SLK 200 AUT
Locatie: Dronten
Contacteer:

22 jul 2016 21:57

Ik ga morgen de pomp met olie vullen en dan gewoon naar kijken of de kap het gaat doen of niet aangezien niemand het antwoord weet.
Als ik het knopje indruk gaat de pomp wel werken, alleen er gebeurd verder nog niets uiteraard.

Hoe ontlucht je de pomp, weet iemand dit?
Zit er ergens een ontluchtingsnippel of...?
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20881
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

23 jul 2016 00:00

Ik hoop dat je je pomp niet gesloopt hebt door hem droog te laten werken.
Logboek S500.
Plaats reactie