Beste leden,
Ik heb sindskort een 320CDI uit 2001. Ik heb deze gekocht met een kapotte LMM. Auto heeft dus (waarschijnlijk) een lange tijd in noodloop gereden. Want de eigenaar vond dat de auto snel optrok, ondanks een kapotte LMM.
Tijdens het uitlezen bij een MB specialist kwam de LMM (reeds vervangen) en de bijverwarming naar boven.
Maar ik heb het volgende probleem;
Auto rookt enorm. Bij normaal gas geven valt het wel mee, wanneer je vol gas geeft wordt dit uiteraard meer en bij kickdown is het net een stoomtrein uit de 19de eeuw.
Mij werd geadviseerd om de inlaat en de EGR goed schoon te maken. Dit staat nog in de planning.
Nou komt het, wagen gaat niet harder dan 215km/h en bij kickdown trekt hij langzamer op dan bij volgas zonder kickdown.
Laatst reed ik weer 215 en er kwamen vonken uit de uitlaat. Gelukkig reed een ome agent achter me die me daarop attendeerde. Agent gaf ook toe dat hij geen meting heb kunnen doen omdat hij een beetje schrok van de vonken uit de uitlaat. Maar goed, wat ik tot nu toe heb gedaan is 2x goedje in de tank gedaan en zeker 4x Vpower getankt. Tot op heden geen verbetering. Wanneer ik gas geef dan komt er ook ergens een gierend geluid uit. Turbo is nagekeken en heeft geen speling.
Heeft iemand anders een idee waarom deze zo rookt en waarom de topsnelheid zo laag is. Mijn. Vorige 320cdi reed namelijk 248km/h. En waarom deze zo inhoudt bij kickdown.
Groetjes Ismayil.
[W210] Minder vermogen bij kickdown
-
- Berichten: 3245
- Lid geworden op: 25 apr 2011 11:00
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Specialisatie: Detailing/R170/OEM freak
- Locatie: Nederland
Heb je de wagen al eens aangeboden voor een goede diagnose ???
Die zwarte walm is volgens mij onverbrande diesel.
Wellicht een slecht verstuiver of meerdere, vacuumlek etc etc etc
Die zwarte walm is volgens mij onverbrande diesel.
Wellicht een slecht verstuiver of meerdere, vacuumlek etc etc etc
Oorzaak van het gierend geluid is bekend. De bevestiging van de intercoolerslang is gescheurd. Die wordt maandag vervangen.
Volgens de monteur kan de rook en vermogensvlies hierdoor komen. Dit wist hij wel vrijwel zeker.
To be continued...
Volgens de monteur kan de rook en vermogensvlies hierdoor komen. Dit wist hij wel vrijwel zeker.
To be continued...
Beter laat dan nooit!
Rook is volledig verdwenen en ik heb nu de volle vermogen beschikbaar.
Het lag aan het stukje ijzeren armpje wat aan de stelmotor van de inlaatspruitstuk aan vast zit. Deze was los geraakt.
Gr.
Rook is volledig verdwenen en ik heb nu de volle vermogen beschikbaar.
Het lag aan het stukje ijzeren armpje wat aan de stelmotor van de inlaatspruitstuk aan vast zit. Deze was los geraakt.
Gr.