Hallo,
Hierbij wil graag een nieuwe topic openen over mijn probleem, ivm de foutcode van het probleem nu wel duidelijk is.
Ongeveer 4 weken geleden had ik hier ook een advertentie geplaatst.
Toen vertelde ik dat m'n auto een probleem had met de brandstof toevoer dat werd mij toen wijs gemaakt.
De stardiagnose geeft foutcode: 3628 telkens aan (p0193)
Ps. De andere foutcodes zijn OK deze komen omdat de lmm losgekoppeld was.
De volgende Onderdelen gekocht
Brandstofmodule 700 euro
Brandstofpomp 500 euro
Brandstoffilter 400 euro
Brandstofdruksensor 80 euro
Alles vervangen.
En de auto is nog steeds het zelfde ??
Bij een koude start tijd de auto perfect alle kracht kickdown met volle kracht.
Na 15/20 minuten als ik weer door wil gassen hapt de auto en valt de kracht weg.
En maakt zo een raar stikkend geluid komt niet boven de 3000 touren.
Auto 1 tot 2 uurtjes af laten koelen, en de auto rijd weer goed door maar na 15/20 minuten weer het zelfde probleem.
Kan iemand me helpen ??
Injectoren gecheckt: OK
Brandstofdruk gecheckt: OK
W164 ML63 AMG met foutcode:3628 (P0193) brandstofdruk
-
- Berichten: 183
- Lid geworden op: 15 apr 2016 14:58
- Bijlagen
-
- Foutcode 3628
- image.jpeg (157 KiB) 2060 keer bekeken
-
- Is de compressie van de brandstof wel goed???
- image.jpeg (162.12 KiB) 2060 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Ml63amg_simon op 18 mei 2016 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 183
- Lid geworden op: 15 apr 2016 14:58
Dit is gemeten toen de auto koud was , en ook gemeten toen de auto in noodloop was.plorie schreef:Is dit alles gemeten terwijl de auto in noodloop was?
Het kwam precies het zelfde uit.
Alleen bij de koude start had ik wel 15 minuten 16km volle kracht.
-
- Berichten: 3441
- Lid geworden op: 19 okt 2005 08:53
- Mercedes-Benz: E55 AMG
- Specialisatie: Wachten
Ga toch verder in het eerste draadje, ook als de reacties je niet welgevallig zijn.
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 67#p770867
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 67#p770867
-
- Berichten: 183
- Lid geworden op: 15 apr 2016 14:58
Deze is vervangen!plorie schreef:En de sensor die de brandstofdruk meet is ook al vervangen?
-
- Berichten: 183
- Lid geworden op: 15 apr 2016 14:58
Bedankt voor je tip, men vroeg naar de foutcode die heb ik eindelijk maar heb nog geen reacties op gehad omdat die verstopt zit in pagina 6W220L schreef:Ga toch verder in het eerste draadje, ook als de reacties je niet welgevallig zijn.
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 67#p770867
Toen ik met die topic begon was niet duidelijk waar het probleem lag.
Nu heb ik de foutcode op de 1e pagina zo kan men mij eerder helpen zoeken naar een oplossing.
Zijn er geen 2x brandstof pompen? Las net een vergelijkbaar verhaal over een C63, daar heeft de dealer beide vervangen met goed resultaat.
Bericht #10
http://mbworld.org/forums/c63-amg-w204/ ... t-fix.html
Bericht #10
http://mbworld.org/forums/c63-amg-w204/ ... t-fix.html
-
- Berichten: 183
- Lid geworden op: 15 apr 2016 14:58
De compresie is gemeten bij koude start en Na 15 minuten dan springt de auto in noodloop.Raimon schreef:Wat is OK?Brandstofdruk gecheckt: OK
Deze komen overeen met elkaar zie foto van compressie!
Is dit wel de waarde die een AMG 6.3 moet hebben?
-
- Berichten: 183
- Lid geworden op: 15 apr 2016 14:58
Denk het niet anders had ik wel 2 pompen meegekregen bij de dealer.Verwijderd9204 schreef:Zijn er geen 2x brandstof pompen? Las net een vergelijkbaar verhaal over een C63, daar heeft de dealer beide vervangen met goed resultaat.
Bericht #10
http://mbworld.org/forums/c63-amg-w204/ ... t-fix.html
Zover ik weet is er 1 brandstofpomp die zit in tank.
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Ik hoop dat je nog een 2e auto hebt want dit kan nog een tijdje duren. Ik zal nog een keer wat vragen plaatsen
Ze kunnen een ingangskorte test printen. Mogelijk zelfs in het duist of Engels. Vooral in de eerste genoemde taal kan ik beter advies geven. Ik ga namelijk niet vertalen wat er nu staat.
Bij de foutcode kunne ze met F8 (vergrootglas) extra data met betrekking tot de fout weergeven. Denk aan de gemeten druk, gewenste druk, motor temperatuur, enz. Erg nuttige informatie om beeld te krijgen over de fout. Ook deze teksten ga ik niet vertalen als die niet in het Duits of Engels zijn. Duits is weer mijn voorkeur.
Brandstofdruk(geen compressie zoals jij het noemt) meten is totaal nutteloos als je hier weet wat de waarde moet zijn. Het is een goed begin op de gemeten druk te vergelijken met de gewenste druk en de druk die Xentry aangeeft. Ook interessant om te weten of de pomp op dat moment maximaal eraan het werken is of niet.
Diagnose stellen zou je bijna een vak kunnen noemen. Meten , testen, uitsluiten(zonder willekeurige delen te vervangen) zijn een aantal stappen die je moet doorlopen
Ze kunnen een ingangskorte test printen. Mogelijk zelfs in het duist of Engels. Vooral in de eerste genoemde taal kan ik beter advies geven. Ik ga namelijk niet vertalen wat er nu staat.
Bij de foutcode kunne ze met F8 (vergrootglas) extra data met betrekking tot de fout weergeven. Denk aan de gemeten druk, gewenste druk, motor temperatuur, enz. Erg nuttige informatie om beeld te krijgen over de fout. Ook deze teksten ga ik niet vertalen als die niet in het Duits of Engels zijn. Duits is weer mijn voorkeur.
Brandstofdruk(geen compressie zoals jij het noemt) meten is totaal nutteloos als je hier weet wat de waarde moet zijn. Het is een goed begin op de gemeten druk te vergelijken met de gewenste druk en de druk die Xentry aangeeft. Ook interessant om te weten of de pomp op dat moment maximaal eraan het werken is of niet.
Diagnose stellen zou je bijna een vak kunnen noemen. Meten , testen, uitsluiten(zonder willekeurige delen te vervangen) zijn een aantal stappen die je moet doorlopen
-
- Berichten: 183
- Lid geworden op: 15 apr 2016 14:58
Achter fout code: 3628Raimon schreef:Ik hoop dat je nog een 2e auto hebt want dit kan nog een tijdje duren. Ik zal nog een keer wat vragen plaatsen
Ze kunnen een ingangskorte test printen. Mogelijk zelfs in het duist of Engels. Vooral in de eerste genoemde taal kan ik beter advies geven. Ik ga namelijk niet vertalen wat er nu staat.
Bij de foutcode kunne ze met F8 (vergrootglas) extra data met betrekking tot de fout weergeven. Denk aan de gemeten druk, gewenste druk, motor temperatuur, enz. Erg nuttige informatie om beeld te krijgen over de fout. Ook deze teksten ga ik niet vertalen als die niet in het Duits of Engels zijn. Duits is weer mijn voorkeur.
Brandstofdruk(geen compressie zoals jij het noemt) meten is totaal nutteloos als je hier weet wat de waarde moet zijn. Het is een goed begin op de gemeten druk te vergelijken met de gewenste druk en de druk die Xentry aangeeft. Ook interessant om te weten of de pomp op dat moment maximaal eraan het werken is of niet.
Diagnose stellen zou je bijna een vak kunnen noemen. Meten , testen, uitsluiten(zonder willekeurige delen te vervangen) zijn een aantal stappen die je moet doorlopen
Geeft men een p code aan: p0193
Deze heb ik even op gezocht via google.
Foutcode P0193: Rail Pressure Sensor Circuit High Input
Mijn Engels is niet zo goed, ben een artikel tege gekomen met het zelfde probleem als het goed, alleen gaat het niet om een AMG maar om een e320 diesel.
Artikel : http://www.benzworld.org/forums/w211-e- ... 699?page=1
Is dit niet het zelfde probleem ? Is er bij hem wel resultaat geboekt.
De ECU is dat de electronisch kastje dat alles regelt men vermoed dat daar iets mis is bij mijn AMG.