W202 (1996): Hemelbekleding zakt; hoe op te lossen?
- Arjen
- Moderator
- Berichten: 8146
- Lid geworden op: 29 apr 2011 17:57
- Mercedes-Benz: ✇ GLK350cdi 4Matic Prestige (X204) en ✇ SLK350 (R171)
- Locatie: Rotterdam
Ik heb deze vraag even naar de "Technische vragen" rubriek verplaatst.
De hemelbekleding zit vast op de zonnekleppen, de handgrepen, en een paar clipjes, veertjes, en wat Velcron klittenband.
Zie bijv. hier (foto's gaan over een uitvoering met schuifdak; als je die niet hebt: het principe is hetzelfde).
Ik denk het het handigst is om eerst de hemelbekleding eruit te halen, en dan pas bij de dealer nieuwe clips en veertjes te bestellen (je weet dan pas wat je echt allemaal nodig hebt).
In het rotste geval (als de hemelbekleding beschadigd is, en nieuwe clipjes lastig worden teruggezet) haal je ook alvast een meter zelfklevende Velcron klittenband; daar knip je stukken vanaf op de plaatsten waar het fout gaat.
Als het goed is, moet je de hemel eruit kunnen halen zonder de voorruit of achterruit er uit te hoeven halen; misschien kan iemand anders je daar een specifieke tip geven (tot aan de positie van de versnellingspook toe om extra ruimte te creëren).
Arjen.
De hemelbekleding zit vast op de zonnekleppen, de handgrepen, en een paar clipjes, veertjes, en wat Velcron klittenband.
Zie bijv. hier (foto's gaan over een uitvoering met schuifdak; als je die niet hebt: het principe is hetzelfde).
Ik denk het het handigst is om eerst de hemelbekleding eruit te halen, en dan pas bij de dealer nieuwe clips en veertjes te bestellen (je weet dan pas wat je echt allemaal nodig hebt).
In het rotste geval (als de hemelbekleding beschadigd is, en nieuwe clipjes lastig worden teruggezet) haal je ook alvast een meter zelfklevende Velcron klittenband; daar knip je stukken vanaf op de plaatsten waar het fout gaat.
Als het goed is, moet je de hemel eruit kunnen halen zonder de voorruit of achterruit er uit te hoeven halen; misschien kan iemand anders je daar een specifieke tip geven (tot aan de positie van de versnellingspook toe om extra ruimte te creëren).
Arjen.
- plorie
- Berichten: 20879
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Over het algemeen is het de stof die van de onderliggende schuimvoering loskomt, dat is alleen te fixen door opnieuw te bekleden, of door op de gok wat punaises erin te prikken. Doe je dat netjes, dan heb je een cheapy-Chesterfield-versie
Logboek S500.
- janpieter
- Berichten: 357
- Lid geworden op: 27 nov 2011 10:36
- Mercedes-Benz: W212 E250 cgi Avangarde 2009
- Specialisatie: recreatie en techniek
- Locatie: Asten
Wat ik altijd doe is de hemel er uithalen en dan het stof verwijderen.
Daarna met een spuitbus lijm de hemel ligt inspuiten en het stof terug plakken op de hemel. Wel uitkijken dat je niet teveel lijm gaat gebruiken want anders komt het door het stof heen. Dagje goed laten drogen en hemel weer terug plaatsen.
Dit werk perfect. Koop wel een goede spuitbus met lijm anders ligt hij er zo weer af.
Je moet wel wat geduld hebben en schone handen. Ik gebruik altijd latex handschoenen die ik een aantal keer wissel zodat de hemel niet vies word.
Daarna met een spuitbus lijm de hemel ligt inspuiten en het stof terug plakken op de hemel. Wel uitkijken dat je niet teveel lijm gaat gebruiken want anders komt het door het stof heen. Dagje goed laten drogen en hemel weer terug plaatsen.
Dit werk perfect. Koop wel een goede spuitbus met lijm anders ligt hij er zo weer af.
Je moet wel wat geduld hebben en schone handen. Ik gebruik altijd latex handschoenen die ik een aantal keer wissel zodat de hemel niet vies word.
Mvg,
Jan Pieter.
Jan Pieter.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 25 okt 2015 15:08
- Mercedes-Benz: C180, W202, automaat, benzine
[vimeo][/vimeo]De tip van Jan Pieter spreekt me wel aan. Snap alleen de volgorde niet goed. Je schrijft over stof en hemel als aparte eenheden. Wat ik zie is dat bij de hemelverlichting achterin de bekleding op dit bevestigingspunt deels loskomt. Ik zie maar een bekledingsoort(Hemel) binnenkant ervan zit een soort schuimrubber wat kennelijk geplakt zit op binnenkant dak. Ook het inpuiten met lijm van de Hemel en eerst laten drogen alvorens te plaatsen? Lijm plakt Dan toch niet meer?
Is dit allemaal te doen als leek? Ben wel handing maar dit is voor mij onontgonnen terrein.
Is dit allemaal te doen als leek? Ben wel handing maar dit is voor mij onontgonnen terrein.
- plorie
- Berichten: 20879
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
De hemel bestaat uit een harde plaat met daarop schuim en met stof bekleed. De stof laat los van het schuim, of het schuim zelf valt uit elkaar (met hetzelfde gevolg).
Logboek S500.
- Jeroen
- Berichten: 25801
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
...mompelt iets over de ontdekking van de hemel...
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
- Jeroen
- Berichten: 25801
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Hierboven staat toch wel een goede oplossing?
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
- merc240
- Berichten: 271
- Lid geworden op: 21 feb 2011 23:42
- Mercedes-Benz: W203 C55 W202 240
- Locatie: amsterdam
Die van je monteur is de makkelijkste , de eerdere oplossingen die hier op het forum van div leden genoemd zijn vragen wat meer werk maar houden als je het goed doet prima en heb je geen last meer van de hemel die naar beneden zakt.anneke62 schreef:iemand een makkelijke oplossing voor dit probleem? onze monter wil nietjes in de hemel schieten!
W202 combi V6 1999 verkocht/ w203 C55 AMG V8