Vanavond de LMM eraf gehaald en de Teunsigaren rook test gedaan .
Het rubber van de onderbal sloot toch niet goed af. Had nog een nieuwe liggen deze toch maar gemonteerd
En alles weer gemonteerd .
Vaccuum lek opgelost en de motor moest gelijk weer bijgesteld worden , een teken dat de vaccuumlekkage verholpen is.
De baklekkage gecontroleerd en blijft lekken bij de afdichting van de pijlstol ondanks dat er een nieuwe gemonteerd is.
Zaterdag even opnieuw monteren , wellicht iest krom of niet goed gemonteerd .
De startmotor moet ik ook even aanpassen met een dikkere afstandsplaat want die heeft het niet zo naar zijn zin.
Na de controle blijven de waterslangen boven en onder op de radiateur lekken . Slangen zijn eigenlijk gezwollen , oud ,verdroogd en passen niet helemaal door de 380->500 type 2->1 conversie, sorry Johan komen nog 2 slangen en een ondarbak rubber bij . Kijken of ik die morgen nog binnen kam krijgen .
Daarna nog de laatste afstellingen , motorkap erop en proefrit en laatste controle en dan moet het klaar zijn
motor swap?? w107
- ElGriffo
- Berichten: 8357
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
- ElGriffo
- Berichten: 8357
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Andere afstandring op de startmotor geplaatst
O-ring van de peilstok afgedicht en nu met de waterslangen aan de gang
Nieuw niet te krijgen en vrij kostbaar
Dus met maar met de eigen voorraad slangen aan de gang
O-ring van de peilstok afgedicht en nu met de waterslangen aan de gang
Nieuw niet te krijgen en vrij kostbaar
Dus met maar met de eigen voorraad slangen aan de gang
- Bijlagen
-
- IMG_8656.JPG (174.31 KiB) 547 keer bekeken
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
- ElGriffo
- Berichten: 8357
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Niet te leveren en welke configuratie moet je hebben
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
- neviu
- Berichten: 746
- Lid geworden op: 12 aug 2011 17:53
- Mercedes-Benz: 500 sec koenig specials Twin Turbo
- Specialisatie: Turbo
- Locatie: Omgeving Rotterdam,
niet te leveren?? er zijn zat slangen boeren die voor jou een slang op maat kunnen maken aan hand van maten tekening etc.
Ully Performance.
Titanium en rvs Uitlaten.
Titanium en rvs Uitlaten.
- ElGriffo
- Berichten: 8357
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Slang voor een Type 1 380 radiateur en type 2 500 motor is er niet
Maar het is geregeld , loopt warm alleen nog ~censuur~
Maar het is geregeld , loopt warm alleen nog ~censuur~
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
- ElGriffo
- Berichten: 8357
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Oké , maar het zit goed zo
In ieder geval het oude hart van JoSJe is richting belgie ...
Niet helemaal zonder slag of stoot , want ze liep echt formidabel en nadat
Ze warm was ging ie beroerd lopen.... mega hoog HC en liep heel rommelig maar op toeren niet
Dan gaf de 4 gas tester mooi CO en een HC van nog geen 100 terwijl dat stationair 1800 is
Warmloop regelaar los gekoppeld en afgedopt maar geen effect
Omdat ik de Verdelerkap niet vertrouw (komt nieuwe op) deze eraf gehaald en bekeken vond wel dat de
Vervroeging heel stroef ging na het monteren van de Verdelerkap weer gestart en liep snoeistrak en mooie 4 gas waarden. Johan voor een testrit weggestuurd en nadat hij. Even flink gas gaf viel de motor stil en liep weer beroerd .
Moet dus in de vervroeger zitten , deze op basis stand gezet en vacuüm afgekoppeld en Johan weer weggestuurd en nu bleef ie goed , co op 1,5 afgesteld en een mooi HC van onder de 200 en almost lamda 1 en stationair snoei strak.
Omdat de kabel van de verdeler knoeihard is en de stekker helemaal vergaan dus die moet vervangen .
Johan moet maar zeggen hoe ie hem vind rijden ben benieuwd.
Ik vind het vermogen super maar de sound helemaal geweldig wil ik ook bij JoSJe ....echt een mooie diepe warme roffel .
Komt nog een nieuwe afspraak voor de Verdelerkap , kabels en verdeler en ik kijk even war de brandstof slangen kosten zijn ook bikkelhard en oud
In ieder geval het oude hart van JoSJe is richting belgie ...
Niet helemaal zonder slag of stoot , want ze liep echt formidabel en nadat
Ze warm was ging ie beroerd lopen.... mega hoog HC en liep heel rommelig maar op toeren niet
Dan gaf de 4 gas tester mooi CO en een HC van nog geen 100 terwijl dat stationair 1800 is
Warmloop regelaar los gekoppeld en afgedopt maar geen effect
Omdat ik de Verdelerkap niet vertrouw (komt nieuwe op) deze eraf gehaald en bekeken vond wel dat de
Vervroeging heel stroef ging na het monteren van de Verdelerkap weer gestart en liep snoeistrak en mooie 4 gas waarden. Johan voor een testrit weggestuurd en nadat hij. Even flink gas gaf viel de motor stil en liep weer beroerd .
Moet dus in de vervroeger zitten , deze op basis stand gezet en vacuüm afgekoppeld en Johan weer weggestuurd en nu bleef ie goed , co op 1,5 afgesteld en een mooi HC van onder de 200 en almost lamda 1 en stationair snoei strak.
Omdat de kabel van de verdeler knoeihard is en de stekker helemaal vergaan dus die moet vervangen .
Johan moet maar zeggen hoe ie hem vind rijden ben benieuwd.
Ik vind het vermogen super maar de sound helemaal geweldig wil ik ook bij JoSJe ....echt een mooie diepe warme roffel .
Komt nog een nieuwe afspraak voor de Verdelerkap , kabels en verdeler en ik kijk even war de brandstof slangen kosten zijn ook bikkelhard en oud
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: 01 jul 2010 21:21
- Mercedes-Benz: S212 220 cdi
- Locatie: in de buurt van glane
Mooi dat het bijna klaar is en die eigenaar hopelijk tevreden is vondt het erg leuk om te volgen en vooral om te zien hoop dat er snel weer een nieuw project komt waar ik weer van mag meegenieten
Grt
Grt
allereerst nogmaals een dikke duim voor Marco ... echt super gedaan!!!!
Nu mijn rit verslag ; na een tankbeurt op weg naar Peer.
De wagen klinkt en rijdt echt geweldig. Dit heb ik nooit gehad met de 380 motor! De SL heeft nu echt wel meer vermogen. Cruisen gaat bijzonder vlot.
80km/u is 1700 toeren...120km/u 2000
Op de snelweg van 100 naar 140 ja erg snel!!!
Temperatuur max 90gr. Dat is prima!
Nu mijn rit verslag ; na een tankbeurt op weg naar Peer.
De wagen klinkt en rijdt echt geweldig. Dit heb ik nooit gehad met de 380 motor! De SL heeft nu echt wel meer vermogen. Cruisen gaat bijzonder vlot.
80km/u is 1700 toeren...120km/u 2000
Op de snelweg van 100 naar 140 ja erg snel!!!
Temperatuur max 90gr. Dat is prima!
- Mercedes-Benz W168
- Berichten: 4651
- Lid geworden op: 25 mei 2014 21:52
- Mercedes-Benz: C200 Kompressor • 2003 (W203)
- Locatie: Brabant
Asje .
Goed om te zien dat je er blij mee bent!
Veel plezier ermee!!!
Goed om te zien dat je er blij mee bent!
Veel plezier ermee!!!
- Bijlagen
-
- IMG_2199.JPG (181.69 KiB) 390 keer bekeken
Groeten, Florent
Uiteindelijk komt een Mercedes-Benz bij de échte liefhebber terecht.
Instagram:
allard.benz
Logboeken:
huidig: W203 • C200 Kompressor Elegance
ex: W168 • A160 Elegance
Uiteindelijk komt een Mercedes-Benz bij de échte liefhebber terecht.
Instagram:
allard.benz
Logboeken:
huidig: W203 • C200 Kompressor Elegance
ex: W168 • A160 Elegance
- ElGriffo
- Berichten: 8357
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Graag gedaan johan, altijd weer leuk als een project lukt en de eigenaar helemaal blij is.
Ik heb johan geadviseerd even rustig aan te doen omdat de vervroeger niet werkt.
We hebben aan begin van de middag even proefrit gemaakt en hem toch even op de staart getrapt en dan trekt ie echt als een lier.
De verdeler al voor 50 euro gescoord , die is onderweg . Kabels en Verdelerkap wordt aan gewerkt .
Ik heb johan geadviseerd even rustig aan te doen omdat de vervroeger niet werkt.
We hebben aan begin van de middag even proefrit gemaakt en hem toch even op de staart getrapt en dan trekt ie echt als een lier.
De verdeler al voor 50 euro gescoord , die is onderweg . Kabels en Verdelerkap wordt aan gewerkt .
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed