W211, Thermostaat defect?

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Alro1985
Berichten: 62
Lid geworden op: 14 mei 2016 14:58

15 mei 2016 21:50

Lux schreef:
Bedankt, klopt daar denk ik dan ook aan..
Betreft een 270 CDI, kom net terug van de supermarkt (6 heen en 6 terug) weer 2 blokjes. Warmer word de motor gewoon niet..
5 pitter. Één boutje was wat lastiger. Easy klusje.
Bedankt allen, klopt 5 pitter. Ja vanmiddag had ik de motor even laten lopen toen kwam die weer op de 60/70 graden. Daarna weer een stukje forser door gereden toen deed die het niet meer. Heb de auto sinds vrijdagmiddag. Wil dinsdag de garage even bellen om te overleggen, dit moet snel worden opgelost gezien dit probleem er kennelijk al zat en dus geen idee hoe lang dit er al was. Zelf rij ik zo minimaal mogelijk.
Alro1985
Berichten: 62
Lid geworden op: 14 mei 2016 14:58

17 mei 2016 10:08

Morgen word er een nieuwe thermostaat geplaatst.
Word dus opgelost door de garage!

Het motormanagement lampje die knipperde gaat men dan ook even bekijken. Maar zoals het erop lijkt heeft dit te maken gehad met de defecte thermostaat. Zal morgen even een update doen :)
Alro1985
Berichten: 62
Lid geworden op: 14 mei 2016 14:58

18 mei 2016 22:33

Thermostaat is vandaag vervangen. Men heeft het koelvloeistof eerst eruit laten lopen, daarna weer afgevuld.
Motor word weer warm, garage kon geen storing vinden in de boord computer. Nadat ik naar huis heb gereden heb ik het lampje ook niet meer zie branden. Opgelost zo, bedankt allen mag een slotje op!
Verwijderd9204

18 mei 2016 22:37

Bedankt voor het terugkoppelen! Fijn dat het opgelost is :applaus:
Alro1985
Berichten: 62
Lid geworden op: 14 mei 2016 14:58

25 mei 2016 18:37

Toch nog even een update: kan het zijn dat er na 1000km als nog wat vuil is blijven zitten ergens?
Bij gebruik van de kickdown en vooral vanaf een laag toerental gaat het motor management lampje even branden, daarna ook direct weer uit. Auto rijdt verder gewoon goed.. En is ook aardig vlot.
Gebruikersavatar
DeMegens
Berichten: 1130
Lid geworden op: 29 sep 2010 23:42
Mercedes-Benz: W639 Vito 120CDI & W163 400CDI
Specialisatie: Morsen
Locatie: Brabant

25 mei 2016 19:36

Klinkt eerder als een inlaat die aan het vervuilen/dichtkoeken is.
Heeft niet veel met je thermostaat te maken, maar uitlezen met de juiste apparatuur en je weet meer.
Het is maar een gok, het kan ook door een heel aantal andere dingen veroorzaakt worden.
Alro1985
Berichten: 62
Lid geworden op: 14 mei 2016 14:58

25 mei 2016 19:51

DeMegens schreef:Klinkt eerder als een inlaat die aan het vervuilen/dichtkoeken is.
Heeft niet veel met je thermostaat te maken, maar uitlezen met de juiste apparatuur en je weet meer.
Het is maar een gok, het kan ook door een heel aantal andere dingen veroorzaakt worden.
Punt is dat die niet blijft branden maar tijdens het accelereren ook weer uitgaat en of knippert. Is mij ook niet meer eerder opgevallen, wel toen de thermostaat nog stuk was. Nu als de motor warm is rij ik wel aardige lange stukken (70 km), ook wel fors zeg maar.. Dus zou je zeggen dat die wel schoon brandt.. Rookt ook niet.

Ps. Hij doet dit alleen als ik soms vanuit laag toerental doortrek met kcikdown. Laatst bij de garage is de auto uitgelezen, er waren geen foutcodes opgeslagen.
Gebruikersavatar
DeMegens
Berichten: 1130
Lid geworden op: 29 sep 2010 23:42
Mercedes-Benz: W639 Vito 120CDI & W163 400CDI
Specialisatie: Morsen
Locatie: Brabant

25 mei 2016 20:50

Als je motorlampje aan gaat worden er foutcodes opgeslagen. Het ligt alleen aan de diagnose apparatuur of die naar boven te halen zijn.
Je kunt ook niet altijd verwachten dat een universele garage alle apparatuur heeft, eventueel kun je zelf een keer langs de dealer en vragen om een diagnose. Die doen dat waarschijnlijk niet gratis maar dan weet je wel ongeveer wat er speelt. Prijzen zijn vaak vast (gebruik testapparatuur/uurtarief monteur) dus je kunt vooraf vragen wat het gaat kosten, of een limiet afspreken
Alro1985
Berichten: 62
Lid geworden op: 14 mei 2016 14:58

25 mei 2016 21:01

DeMegens schreef:Als je motorlampje aan gaat worden er foutcodes opgeslagen. Het ligt alleen aan de diagnose apparatuur of die naar boven te halen zijn.
Je kunt ook niet altijd verwachten dat een universele garage alle apparatuur heeft, eventueel kun je zelf een keer langs de dealer en vragen om een diagnose. Die doen dat waarschijnlijk niet gratis maar dan weet je wel ongeveer wat er speelt. Prijzen zijn vaak vast (gebruik testapparatuur/uurtarief monteur) dus je kunt vooraf vragen wat het gaat kosten, of een limiet afspreken
Akkoord, maar lampje gaat tijdens het rijden branden. Heel even aan(2/3 seconden) en dann direct weer uit, slaat die dan ook wat op? En als de auto weer uitgeschakeld word is die foutcode weer weg?
mjw220
Donateur
Berichten: 179
Lid geworden op: 14 jun 2009 20:10
Mercedes-Benz: W213-E200 AMG/W126-380SE/W123-240D/W123-300D/W115-230.4/W110-190D/W124-300E/W123 230E

26 mei 2016 13:10

Ik weet niet wat voor benzine je tankt ?

Als ik bijv. bij de supermarkt in Frankrijk goedkope benzine tank gaat het lampje van mijn CLK-cabrio 200 ook branden.
Tank ik dan later weer merkbenzine dan gaat het lampje uit.

Het enige verschil is dat bij mij dan wel een foutcode wordt opgeslagen, iets in de trant van cilinder 1 krijgt te weinig brandstof.

Ik weet het natuurlijk niet, tis maar een idee...................

Groeten,
Mark
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20874
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

26 mei 2016 13:12

Alro1985 schreef:En als de auto weer uitgeschakeld word is die foutcode weer weg?
Foutcodes blijven opgeslagen. Er kan ook al vanalles misgaan (en opgeslagen worden) vóórdat er überhaupt een lampje gaat branden. Er is verschil tussen actuele en opgeslagen foutcodes. Zo kun je historie en verbanden zien tijdens uitlezen. Daaropvolgend kun je dan diagnose stellen ;)
Logboek S500.
Plaats reactie