Dag allen,
Sinds gister ben ik eigenaar van een W211 van bj. 2003. Na een proefrit en alles naar mijn inzien "gecontroleerd" te hebben tot zover mogelijk deze auto aangeschaft.
Wat bleek is dat de temperatuur meter niet boven de 70 graden uit kwam (bij 25 graden buiten temperatuur), gisteravond (buiten temperatuur 12 graden) niet boven de 50/60 graden (2 blokjes volgens de boordcomputer, soms zelf maar 1). Duidt dit op een defecte thermostaat?
De garage waar ik deze auto zonder garantie heb aangeschaft heb ik wel even gebeld. Ze bellen mij dinsdag terug i.v.m. een collega die er vandaag niet is. Mede gezien dat de auto 100% goed moest zijn volgens garage.
Kan ik hier wel rustig mee doorrijden totdat ik wat gehoord heb van de garage?
W211, Thermostaat defect?
Bedankt, klopt daar denk ik dan ook aan..brindo schreef:Ja, je kan ermee doorrijden maar ik zou hem wel zsm vervangen. Je weet immers ook niet hoe lang de vorige eigenaar met een defecte thermostat heeft gereden. Wat voor motor heb je erin liggen?
Betreft een 270 CDI, kom net terug van de supermarkt (6 heen en 6 terug) weer 2 blokjes. Warmer word de motor gewoon niet..
De auto heeft daarnaast de laatste 5 jaar ook weinig km's gemaakt (20,000), vooral voor een diesel. Weet niet als dat een gevolg kan zijn voor bijv. de thermostaat?Alro1985 schreef:Bedankt, klopt daar denk ik dan ook aan..brindo schreef:Ja, je kan ermee doorrijden maar ik zou hem wel zsm vervangen. Je weet immers ook niet hoe lang de vorige eigenaar met een defecte thermostat heeft gereden. Wat voor motor heb je erin liggen?
Betreft een 270 CDI, kom net terug van de supermarkt (6 heen en 6 terug) weer 2 blokjes. Warmer word de motor gewoon niet..
-
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 30 mei 2014 18:21
- Mercedes-Benz: W126
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Ze hebben niet het eeuwige leven, maar kosten niet veel en doorgaans gemakkelijk te vervangen.
Ik zou je motorolie checken en je vuldop op sludge. Bij sludge zou ik een motorflush doen en olie + filter vervangen.
Ik zou je motorolie checken en je vuldop op sludge. Bij sludge zou ik een motorflush doen en olie + filter vervangen.
Zit er wel een pijlstok bij deze motoren? De vuldop is netjes, dat heb ik nog wel gecontroleerd bij aankoop.brindo schreef:Ze hebben niet het eeuwige leven, maar kosten niet veel en doorgaans gemakkelijk te vervangen.
Ik zou je motorolie checken en je vuldop op sludge. Bij sludge zou ik een motorflush doen en olie + filter vervangen.
Ik wil als dit is opgelost nog even een week of 2/3 rijden, als alles goed lijkt wil ik alle (brandstof, olie en interieur) filters vervangen met daarbij nieuwe motorolie etc.
Wat bedoeld u met motorflush?
Met een slechte thermostaat komt de motor nooit op temperatuur, slechte verbranding! Keertje Autobahn de auto goed uitlaten, zal'm goed doen
Nadat de thermostaat is gemaakt tochVerwijderd9204 schreef:Met een slechte thermostaat komt de motor nooit op temperatuur, slechte verbranding! Keertje Autobahn de auto goed uitlaten, zal'm goed doen
Dan gaat het zeker goed komen.. ben wel een forse rijder om het zomaar te zeggen..
Verwijderd9204 schreef:Nee dat hoort niet, thermostaat vervangen heeft daar geen invloed op.
Hij is nog niet vervangen, moest ff langs mijn ouders vandaar.
Merkte dat bij een stukje doortrekken niet te fors dat die even Brande maar ook direct weer uitging.
Dacht misschien krijgt die dan wel teveel brandstof gezien de motor volgens temperatuur
Meter nog niet op
Temperatuur is?
-
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 26 mei 2014 20:53
- Mercedes-Benz: Huidige vervoersmiddelen: S212 220CDI - W211 270CDI - G350D - Sprinter 208D - Sprinter 312D
- Locatie: Luxemburg & Afrika
Ik herken het probleem. Ook een beetje te lang door gereden met een openstaande thermostaat waardoor waarschijnlijk de motor wat inwendig vervuilde. Flink doortrekken resulteerde ook in een knipperend motormanagement lampje.
Alsnog de thermostaat vervangen (3 boutjes als ik me goed herinner, duurde 30 minuutjes om te wisselen), het kleine beetje koelvloeistof wat eruit liep weer aangevuld en inderdaad een keer een goed stuk op flinke belasting gereden. Problemen opgelost.
Alsnog de thermostaat vervangen (3 boutjes als ik me goed herinner, duurde 30 minuutjes om te wisselen), het kleine beetje koelvloeistof wat eruit liep weer aangevuld en inderdaad een keer een goed stuk op flinke belasting gereden. Problemen opgelost.
- plorie
- Berichten: 20879
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Om welk blok gaat het? Bij een lijn-6 diesel is het even wat meer gepiel (slangetjes omleggen, oliefilter demonteren/afdekken), bij een V6/V8 benzine is het helemaal een flutklusje. Maar meer dan een half uurtje hoeft het niet te zijn.
Logboek S500.
-
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 26 mei 2014 20:53
- Mercedes-Benz: Huidige vervoersmiddelen: S212 220CDI - W211 270CDI - G350D - Sprinter 208D - Sprinter 312D
- Locatie: Luxemburg & Afrika
5 pitter. Één boutje was wat lastiger. Easy klusje.Bedankt, klopt daar denk ik dan ook aan..
Betreft een 270 CDI, kom net terug van de supermarkt (6 heen en 6 terug) weer 2 blokjes. Warmer word de motor gewoon niet..