Mijn W211 uit 2005 280cdi. (420.000km) Stottert rond de 1800 toeren
Vlak voor het overschakelen naar de volgende aut.trap begint hij te stotteren en Schommeld het toerental tussen 1700-1800.
Heb al nieuwe automaat kleppenblok+koppelomvormer+brein/motorsteunen/6 verstuivers/schokbrekers/veren voor /egr klep/luchtmassameter/radiator. Erop laten zetten.....niets lijkt te helpen...in mijn beleving blijven alleen de turbo en de brandstofpomp nog over om te vervangen(dan heb ik alles gehad) .Geen monteur kan het vinden,geen uitlees meting geeft een storing...vele garages al aan gewerkt. "Gwn aan wennen is het relaas vaak" Wie o wie heeft enige info omtrend zo,n probleem
W211 3,2 cdi 2005. Motor stottert
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Verstuivers laten controleren is nog een optie. Deze kunnen lekken bij de V6 cdi
en dat is niet uit te lezen.
en dat is niet uit te lezen.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- gerardwb
- Berichten: 4579
- Lid geworden op: 10 mar 2008 17:20
- Mercedes-Benz: w220 s 320 cdi, s204 200 cdi, w639 112cdi, w221 320cdi 4 matic
- Locatie: Słupsk/polen
En is je ketting al nagekeken ? En wat voor een garages hebben de auto nagekeken , universeel? dealer? . Is de auto wel uitgelezen met star diagnose? niet alleen de korte test? en zijn er al diverse tests gedaan brandstofpomp , en zijn de adaptie waarden al eens een keer gereset van de lmm en luchtfilter
?
?
-
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
- Locatie: Oost Vlaanderen
Een 211 uit 2005 heeft nog geen V6 maar een lijn-6.Cornelis schreef:Verstuivers laten controleren is nog een optie. Deze kunnen lekken bij de V6 cdi
en dat is niet uit te lezen.
-
- Berichten: 249
- Lid geworden op: 26 sep 2011 19:36
- Mercedes-Benz: S211 280CDI 2005
- Specialisatie: asfalteren
- Locatie: Hoorn
Ik heb toch echt een V6 diesel uit 2005benzkepower schreef: Een 211 uit 2005 heeft nog geen V6 maar een lijn-6.
Waar een wil is , is een weg ... maar niet zonder wegenbouwers .
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 08 dec 2013 19:03
- Mercedes-Benz: 280 cdi 2005 w211. Sprinter w906 315 2008
- Locatie: Middenbeemster
Het gaat om een lijn 6 een 3,2liter...ben eiglk wel benieuwd naar evt storing veroorzaakt door de brandstofpomp.
Juist omdat het gestotter (deinen) altijd bij 1700-1800 toeren is en wanneer er vermogen word gevraagd.
De turbo begont ook te rinkelen bij lage toeren...hopelijk gaat die niet ook nog stuk..
Wel balen want ik heb juist dit model gekozen vanwege de betrouwbaarheid.
Juist omdat het gestotter (deinen) altijd bij 1700-1800 toeren is en wanneer er vermogen word gevraagd.
De turbo begont ook te rinkelen bij lage toeren...hopelijk gaat die niet ook nog stuk..
Wel balen want ik heb juist dit model gekozen vanwege de betrouwbaarheid.
-
- Forum Held
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 29 jul 2009 12:28
- Mercedes-Benz: S211 220cdi
- Locatie: Zeist
Nuttige tips!gerardwb schreef:En is je ketting al nagekeken ? En wat voor een garages hebben de auto nagekeken , universeel? dealer? . Is de auto wel uitgelezen met star diagnose? niet alleen de korte test? en zijn er al diverse tests gedaan brandstofpomp , en zijn de adaptie waarden al eens een keer gereset van de lmm en luchtfilter
?
-
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 14 aug 2015 15:18
- Mercedes-Benz: W211 E320 Cdi
Is dat gerinkel van de turbo zo een irritant tikkend geluid bij lage toeren?
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 08 dec 2013 19:03
- Mercedes-Benz: 280 cdi 2005 w211. Sprinter w906 315 2008
- Locatie: Middenbeemster
De auto is al diverse keren uitgelezen(geen resultaat) wat is het verschil met die uitgebreide test dan? ook adaptiewaarden automaat gereset (geen resultaat) nieuwe lmm erop laten zetten maar niet gereset in computer (geen resultaat) luchtfilter adaptiewaarden?? Kan dat ook voor hikken en stotteren zorgen?
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 08 dec 2013 19:03
- Mercedes-Benz: 280 cdi 2005 w211. Sprinter w906 315 2008
- Locatie: Middenbeemster
Het verergert nu ook nog, bij koude motor en heel glicht optrekken schommelt het toerental met 200 tpmin waarbij de auto meebeweegt...lijkt wel of de motor even op 4 poten loopt..
Reed vorig jaar in een w211 320cdi 6 in lijn, moest de auto voor een oom wegzetten. Bij rustig rijden ging het redelijk goed maar zodra het gas erop ging sloeg de auto af en was niet meer te starten. Stotteren enzovoort was ook hier aanwezig.
Oorzaak: turbo + verstuivers vervangen
Oorzaak: turbo + verstuivers vervangen
- W204Avantgarde
- Berichten: 4073
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
Een 211 OM642 V6 is er zeker in 2005... verschilt toch in productie,model jaar etc.
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 12 okt 2015 19:47
- Mercedes-Benz: W211 280cdi combi 2007 Elegance aut.
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Hallo Wiebekrop,
Als ik je een tip mag geven, probeer eens bij Jaap Pul in Urk.
Dit is de man op het gebied van Mercedes diesel.
Groet,
Jacco.
Als ik je een tip mag geven, probeer eens bij Jaap Pul in Urk.
Dit is de man op het gebied van Mercedes diesel.
Groet,
Jacco.
Das beste oder nichts