W204 problemen electriciteit / verlichting?

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
zapache
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 mei 2016 12:43
Mercedes-Benz: Mercedes-Benz C180K W204 2009

05 mei 2016 13:08

NA melding dat dimlicht linksvoor kapot was nieuw lampje gekocht en vervangen met als gevolg nieuwe meldingen over parkeerlicht rechtsvoor en achterlicht rechts ook kapot. Nieuwe lampje werkt niet en rechter dimlicht ook niet meer (groot licht werkt dan weer wel). Iemand enig idee hoe dit makkelijk op te lossen? Ben eigenlijk bang dat dit probleem met elektriciteit is maar hoop op makkelijke oplossing. Dank vast voor het meedenken 8-)

David
Gebruikersavatar
Arjen
Moderator
Berichten: 8146
Lid geworden op: 29 apr 2011 17:57
Mercedes-Benz: ✇ GLK350cdi 4Matic Prestige (X204) en ✇ SLK350 (R171)
Locatie: Rotterdam

05 mei 2016 17:48

David,

Heb je de juiste lampjes erin gezet? Klinkt misschien als een suffe opmerking, maar je zal de eerste niet zijn die zelf nieuwe storingen veroorzaakt met een verkeerd type lampje (incl. ongeschikte LED-lampjes).

Arjen.
Arjen.

Kunststof lipje afgebroken, of een andere kunststof reparatie nodig? Klik hier voor een tip.
Klik hier voor het logboek van mijn R171 SLK350.
Klik hier voor het logboek van mijn X204 GLK350cdi 4Matic.
Het logboek van mijn voormalige W245 B200.
zapache
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 mei 2016 12:43
Mercedes-Benz: Mercedes-Benz C180K W204 2009

05 mei 2016 23:58

hoop dat het zoiets sufs is eigenlijk maar volgens mij niet..H7 (van Philips) volgens deze tabel http://www.lightbulbs4cars.com/mercedes ... lb%20guide zou moeten kloppen toch? GA hem dit weekend maar even ergens uit laten lezen..
vos00819
Berichten: 1861
Lid geworden op: 04 jul 2011 16:27
Mercedes-Benz: BMW 418d Grancoupe High Executive A8
Locatie: Zwolle

06 mei 2016 00:10

Ik moet me vergissen hoor, maar het toch bijna onmogelijk om er een verkeerd peertje in de draaien?
Tenzij je een exotische variant besteld hebt, maar H7 bij de pomp of dealert is toch allemaal eender.?
Ja, tuurlijk, met een hamer past alles, maar als je hem aansluit zoals het hoort, zou ik niks aan de hand moeten zijn.

Heb je wel de sleutel uit het contact gehaald toen je de lampjes wisselde?
Los van het feit dat zo'n H7 direct bloedheet en fel wordt, lijkt me een wissel met spanning op de touwtjes niet echt goed. Dit zou je storingen ook veroorzaakt kunnen hebben. (If that's the case).

In elk geval succes.
Voor uitlezen bij de dealer (in het weekend?) moet je meestal een afspraak maken.
Non-MB uitlees apparatuur zal je niet de meest puntige diagnose opleveren. Maar wel een richting.
Beter een Ster op de motorkap, dan in je ruit...
Plaats reactie