Heb nu het volgende rare fenomeen met de m103. Nu de motor eindelijk draait komt hij "zogezegd" heet na 10min.
Of toch volgens de meter... heb de temperatuursensor al vervangen maar blijft hetzelfde.
120° geeft hij aan na tien min draaien.
De darmen hebben warm maar kan ze met de hand gewoon vasthouden Alsook het kleppendeksel.
Het koelwater in het expansievat voelt zelfs nog koud aan.
Iemand ervaring met dit probleem?
Water temp. naar 120° na 10 min.
-
- Forum Held
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 29 jul 2009 12:28
- Mercedes-Benz: S211 220cdi
- Locatie: Zeist
Ligt aan mij denk ik,
Maarreehh ik snap het verhaal niet helemaal.
Is het mogelijk om de woorden in de zinnen in de juiste volgorde te zetten? Een duidelijk verhaal geeft een grotere kans op nuttige antwoorden.
Succes groet marcel.
Maarreehh ik snap het verhaal niet helemaal.
Is het mogelijk om de woorden in de zinnen in de juiste volgorde te zetten? Een duidelijk verhaal geeft een grotere kans op nuttige antwoorden.
Succes groet marcel.
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
+1splunder schreef:Ligt aan mij denk ik,
Maarreehh ik snap het verhaal niet helemaal.
Is het mogelijk om de woorden in de zinnen in de juiste volgorde te zetten? Een duidelijk verhaal geeft een grotere kans op nuttige antwoorden.
Succes groet marcel.
En waar gaat het eigenlijk over ... een boot, een shovel, een Mercedes , welk model,
welke motor .......
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- Geertjan
- Berichten: 949
- Lid geworden op: 09 okt 2015 13:22
- Mercedes-Benz: 300SL24v.
- Locatie: Veluwezoom
Wanneer de temp oploopt naar >120 'C dan zou ik toch uitkijken. Mogelijk heb je een blokkade ergens, vermoedelijk bij de thermostaat. Ik acht de kans groot dat je blok zelf te heet wordt !!!
Niet gaan rijden voor je duidelijkheid hebt
Bijvoorbeeld zit de multiriem nog goed om de waterpomp???
Niet gaan rijden voor je duidelijkheid hebt
Bijvoorbeeld zit de multiriem nog goed om de waterpomp???
Mercedes maakt rijden geweldig .
Motor wordt warm maar zeker geen 120° zoals de meter aangeeft, ik ga iig meten met een infrarood meter om zeker te zijn.Snel schreef:Thermostaat? motor wordt heet en de rest blijft koud, kleppendeksel is niet gekoeld dus zal ook niet echt warm of koud worden van je koelsysteem.
Succes
Gisteren de motor een uur stationair laten draaien, draait mooi en de temperatuur (met infrarood toestel gemeten) blijft tussen 80°en 92°, het probleem ligt dus gelukkig aan iets anders.
De wagen heeft 15j stilgestaan, dus misschien een vochtprobleem bij de teller zelf.
Komt wel goed.
De wagen heeft 15j stilgestaan, dus misschien een vochtprobleem bij de teller zelf.
Komt wel goed.
- Geertjan
- Berichten: 949
- Lid geworden op: 09 okt 2015 13:22
- Mercedes-Benz: 300SL24v.
- Locatie: Veluwezoom
Zou kunnen, maar toch lijkt het onlogisch. De kans dat dit optreedt is wel bijzonder klein.Kraftwerk schreef: De wagen heeft 15j stilgestaan, dus misschien een vochtprobleem bij de teller zelf.
Bovendien zou vocht in de combi voor meer storingen zorgen dan enkel de tempmeter ...
Bij 120 graden onder druk gaat het water nog niet per definitie koken.
Heb je de juiste sensor vervangen?
Mercedes maakt rijden geweldig .
- Geertjan
- Berichten: 949
- Lid geworden op: 09 okt 2015 13:22
- Mercedes-Benz: 300SL24v.
- Locatie: Veluwezoom
Ik weet niet welke je bedoeld, maar je moet de sensor op het thermostaathuis hebben!Kraftwerk schreef:De 2 e sensor vanaf het schutbord.
Als ik de stekker verwijder, valt de meter uit, dus zou deze moeten zijn, tenzij een andere sensor er ook aan gelinkt is?
Niet voor het koelvloeistofpeil ...
http://www.bogijn.nl/onderdelen/74/merc ... tuursensor
Mercedes maakt rijden geweldig .
- Geertjan
- Berichten: 949
- Lid geworden op: 09 okt 2015 13:22
- Mercedes-Benz: 300SL24v.
- Locatie: Veluwezoom
P.s. Vergeet je thermostaat niet te vervangen; na 15 jaar stilstand geen overbodige luxe.
Deze zou goed (gedeeltelijk) verstopt kunnen zitten met rotzooi/oxidatie in koelsysteem ...
Koelvloeistof ook spoelen en vervangen ... en vergeet vooral de remvloeistof niet!
Alle vloeistoffen en filters .
Deze zou goed (gedeeltelijk) verstopt kunnen zitten met rotzooi/oxidatie in koelsysteem ...
Koelvloeistof ook spoelen en vervangen ... en vergeet vooral de remvloeistof niet!
Alle vloeistoffen en filters .
Mercedes maakt rijden geweldig .
- DeMegens
- Berichten: 1130
- Lid geworden op: 29 sep 2010 23:42
- Mercedes-Benz: W639 Vito 120CDI & W163 400CDI
- Specialisatie: Morsen
- Locatie: Brabant
Temperatuursensoren werken bijna altijd door middel van het meten van de weerstand. Als je ergens anders weerstand hebt kan je teller een verkeerde waarde aangeven. Bij een auto met deze leeftijd kan het goed zijn dat je ergens een slecht contact of geoxideerde kabel hebt, wat je weerstand verhoogt.
Ik neem aan dat de nieuwe temperatuursensor ook echt nieuw is en geen 2e hands.
Ik neem aan dat de nieuwe temperatuursensor ook echt nieuw is en geen 2e hands.
- Kemmo
- Berichten: 436
- Lid geworden op: 06 sep 2014 14:29
- Mercedes-Benz: C180 CGI BlueEfficiency Avantgarde 2012 Facelift Sedan
- Locatie: Overijssel
ben benieuwd wat bij jou de oorzaak is, ik heb namelijk ongeveer het zelfde probleem. mijn auto gaat bij stadsrijden na een tijdje ook over de kook, krijg de melding ' coolant visit workshop' het gebeurd niet altijd alleen als de temperaturen vanaf ongeveer 14 graden zijn en ik een tijd langzaam rijd. dan ook niet altijd maar met de zomer vaker. ik heb de motortemperatuursensor ook al vervangen links op het blok en helpt blijkbaar ook niets..
Ik zal nu mijn topic even updaten want de dealer zegt dat bij mij de druksensor van de airco ook het probleem kan wezen, mijn vin gaat namelijk stoppen met draaien en als de auto op 120 graden staat , draait de koelvin nog steeds NIET.
heb vrijdag mijn airco laten checken want we denken dat hier het probleem in zit, en er moet 750 gram of kg vloeistof in zitten en er zat nog maar 275 in. weetniet als het hier aan kan liggen maar vind maar weer raar probleem, vind sowieso appart systeem dat de airco verbonden staat met de koelvin.
ik heb trouwens een W203 van 1/2004 nog net non-facelift , benzine , avantgarde sedan , 180 kompressor
Ik zal nu mijn topic even updaten want de dealer zegt dat bij mij de druksensor van de airco ook het probleem kan wezen, mijn vin gaat namelijk stoppen met draaien en als de auto op 120 graden staat , draait de koelvin nog steeds NIET.
heb vrijdag mijn airco laten checken want we denken dat hier het probleem in zit, en er moet 750 gram of kg vloeistof in zitten en er zat nog maar 275 in. weetniet als het hier aan kan liggen maar vind maar weer raar probleem, vind sowieso appart systeem dat de airco verbonden staat met de koelvin.
ik heb trouwens een W203 van 1/2004 nog net non-facelift , benzine , avantgarde sedan , 180 kompressor
Inderdaad, deze is reeds vernieuwd alsook alle vloeistoffen die de wagen heeft.Geertjan schreef:P.s. Vergeet je thermostaat niet te vervangen; na 15 jaar stilstand geen overbodige luxe.
Deze zou goed (gedeeltelijk) verstopt kunnen zitten met rotzooi/oxidatie in koelsysteem ...
Koelvloeistof ook spoelen en vervangen ... en vergeet vooral de remvloeistof niet!
Alle vloeistoffen en filters .
Alle filters en komplete voorontsteking.
Benzinepomp, filter, accumulator, tank verwijderd en filtertje in de tank gereinigd.
Verse benzine...
Dit heb ik allemaal gedaan alvorens hem op te starten.