Water temp. naar 120° na 10 min.

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Kraftwerk
Berichten: 259
Lid geworden op: 20 nov 2013 08:35

29 apr 2016 22:29

Wow daar kijk ik van op. Morgen tracht ik wat verder te doen. Alvast bedankt!
Kraftwerk
Berichten: 259
Lid geworden op: 20 nov 2013 08:35

05 mei 2016 09:22

Het probleem ligt dus weldegelijk aan de teller combine, heb deze gisteren verstoken met eentje uit een '84 280 en gaf mooi 90° aan.

Was al vrij overtuigd want de ir thermometer gaf max 90° aan en zo een toestel is wel zeer accuraat.

Men gaat het soms te ver gaan zoeken...
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20882
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

05 mei 2016 10:17

Mooi dat je het gevonden hebt :goedzo:
Logboek S500.
Gebruikersavatar
Geertjan
Berichten: 949
Lid geworden op: 09 okt 2015 13:22
Mercedes-Benz: 300SL24v.
Locatie: Veluwezoom

05 mei 2016 12:00

Geertjan schreef:Wanneer alles onder de motorkap is uitgesloten (een draadbreuk verwacht ik niet, omdat er wel een signaal wordt doorgegeven) dan is het combi-instrument de vermoedelijke boosdoener.

De eenvoudigste manier om te controleren is om het combi te wisselen met een andere. Als het goed is kun je de combi zo uit de behuizing trekken en dan heb je aan de achterzijde een aantal stekkers zitten.
Goed bezig! Vocht is meestal de boosdoener. Misschien heb je geluk wanneer je de oude combi goed laat drogen dat hij het toch weer gaat doen. Anders revisie om de originele kmstand te waarborgen.

Zodra de auto niet meer gebruikt wordt is het belangrijk om vochtvreters te plaatsen om het interieur zo droog mogelijk te houden. Ook als de auto reeds droog staat (tenzij een verwarmde garage) zijn vochtvreters belangrijk.
Mercedes maakt rijden geweldig ;).
Gebruikersavatar
Kemmo
Berichten: 436
Lid geworden op: 06 sep 2014 14:29
Mercedes-Benz: C180 CGI BlueEfficiency Avantgarde 2012 Facelift Sedan
Locatie: Overijssel

06 mei 2016 11:57

Mooi dat je het probleem hebt gevonden.

Waarschijnlijk maar dit is nog niet helemaal zeker. Is mijn temperatuur ook weer goed. Ik heb de vin eruit gehad. Dus de stekker los gehad. Ik heb de thermostaat even los gehad. En alles zag er oke uit. Daarna heb ik alles weer aangesloten. De volgende dag de airco gecheckt en bijgevult. Zat namelijk 275 gram in en moet 750 wezen

En waarschijnlijk omdat hij te leeg was heeft de druksensor van de airco die verbonden staat met de vin. De waarden niet goed kunnen meten.

Ik ben al aantal keren gaan rijden en de temperatuur schommelt nu ook bijna niet meer heen en weer , heel af en toe wel eens maar dat is logisch. De temperatuur blijft nu (ook met airco ) rond de 90 a 95 hangen.

Als het probleem nog niet verholpen zou zijn gaan we alles meten maar meld ik dat eerst wel weer in mijn topic. Lijkt me raar dat het bij mijn w203 van 1/2004 aan het instrument zal liggen? (Wat allemaal wel niet kan met de w203 )


Geertjan: wat zal ik kunnen doen als bijv de condensor niet goed word gekoeld ? En heeft dit ook verbinding met de motortemperatuur ?
:applaus: :D
Gebruikersavatar
Kemmo
Berichten: 436
Lid geworden op: 06 sep 2014 14:29
Mercedes-Benz: C180 CGI BlueEfficiency Avantgarde 2012 Facelift Sedan
Locatie: Overijssel

10 jun 2016 12:20

Nog even een op de hoogte houding.

We hebben al een aantal keer lekker warm weer gehad in Nederland.

En heb extra veel in de stad gereden !

De temperatuur blijft nu netjes onder de 100 graden. Hij blijft rond de 85 en 90 , misschien eens 95 hangen, zodra die bij de 100 in de buurt komt hoor ik de fan gelijk goed aanslaan.

Ik merk nu gewoon dat de fan gaat draaien of draait.

Wel appart dat de airco te maken heeft met de koeling of activering van de fan, de druksensor van de airco heeft dus echt wel invloed op de sturing van de koeling.

Nogmaals ik heb het volgende gedaan waardoor het provleem weg bleef:


Fan eruit gehaald of terwijl stekker losgekoppelt.

Airco laten checken , zat nog maar 275 gram vloeistof in , hoort 750 in de zitten, waarschijnlijk regelt de druksensor de druk niet goed door te weinig vloeistof.

Airco laten bijvullen.

Na deze handelingen geen problemen meer gehad met de koeling.

Vind wel dat de airco kouder is dan voorheen maar bij warm weer niet direct zo koud is al mijn vorige wagen w202, ik denk dat dit misschien te maken heeft met de condensor die in dashboard zit die grote waar de vloeistof door heen gaat ?

Maar goed heb gelukkig wel koude airco dus erger me er niet zo heel erg aan.

Hoop dat het probleem weg blijft en dus een oplossing kan wezen voor andere personen.
:applaus: :D
Plaats reactie