W204 Schokje bij in D zetten met warme motor.

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
C280 w204
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 feb 2016 00:33

05 feb 2016 01:11

Hallo

ik rijd voor het eerst in een auto met automaat ,wat mij opvalt wanneer ik de auto in d zet krijg ik een soort schokje , en dat alleen bij warme motor, als ik sochtends wegrijd bij koude motor voel ik geen schok als ik hem in d zet

Wie weet wat dat is ik heb de bak ook al laten Fukushima voor de zekerheid ,maar heeft helaas niet geholpen
Groet
Khaal
C280 w204
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 feb 2016 00:33

05 feb 2016 01:12

Windgeruis is een ander onderwerp waar ik kast van heb

Moderator Arthur schreef:

Graag één onderwerp.
Plaats je windgeruis probleem even als een nieuw onderwerp, dit voorkomt verwarring.
Je topic titel heb ik even aangepast.

JantjeHoi
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 okt 2015 12:05
Mercedes-Benz: E 220 CDI 1999 (W210)

05 feb 2016 17:55

C280 w204 schreef:Hallo

ik rijd voor het eerst in een auto met automaat ,wat mij opvalt wanneer ik de auto in d zet krijg ik een soort schokje , en dat alleen bij warme motor, als ik sochtends wegrijd bij koude motor voel ik geen schok als ik hem in d zet

Wie weet wat dat is ik heb de bak ook al laten Fukushima voor de zekerheid ,maar heeft helaas niet geholpen
Groet
Khaal
In D worden de achterwielen aangedreven. je staat op je rem. Dus je geeft je auto steeds een 'duwtje' terwijl je op de rem staat. Kan geen kwaad.

Dusja, ineens zeg je de auto om vooruit te gaan. Terwijl je eigenlijk met je rem de wagen stil houdt. :)
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20840
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

06 feb 2016 00:37

Als tip heb ik bij ZF geleerd dat het beter voor je bak is als je 'm pas in D (of R) zet op het moment dat je ook direct weg kunt rijden. Dus D/R inschakelen en op dat moment al je rem loslaten zodat je bak niet inschakeld maar alsnog afgeremd wordt. Dat scheelt weer een tik in het mechaniek.
Kan ook best zijn dat de MB-bakken daar beter tegen bestand zijn, maar ik heb voorbeelden bij ZF gezien waarbij tandkranzen zijn afgebroken door veelvuldige klappen van heen en weer schakelen of dit soort dingen. Daarom ook altijd bij verkeerslichten in D laten staan en niet steeds naar N schakelen. Doet meer kwaad dan goed.
Logboek S500.
Plaats reactie