W202 probleem afstandsbediening

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
chel
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 feb 2016 23:26
Mercedes-Benz: c 180 1996

03 feb 2016 23:37

Goede avond,
ik ben al ruim 15 jaar in het bezit van een mooie c 180 benzine uit 1996. Hij heeft me nooit in de steek gelaten tot zo'n 6 weken terug.
Het begon met een stuurslot dat er niet af wilde.
Gesleept naar de garage waar ze het stuurslot verwijderd hebben zonder daarvoor een ander contact slot te hoeven plaatsen. Dat scheelde al bijzonder veel cash.
Nu wilde mijn vrouw vandaag met de auto weg maar de ab om de deuren te ontgrendelen werkte niet.( klapsleutel )
Met de sleutel de bestuurders deur open gemaakt waarbij het alarm afging. Na het insteken van de sleutel in het contact slot ging het alarm eraf en kon ik de auto starten. Vrouw blij en vertrok naar haar werk. Toen ze naar huis wilde komen moest ze de deur weer met de sleutel ontgrendelen. Het alarm ging deze keer niet af maar de start onderbreking bleef er wel op staan.
Vanavond de auto naar huis gesleept en met nieuwe batterijen geprobeerd. Helaas geen succes. Nu hebben we ook nog een noodsleutel in de vorm van een credit kaart.
Hier nieuwe batterijen in gestoken maar ook hierop reageert de auto niet.
Heeft een van jullie een idee?
alvast heel erg veel dank voor het meedenken!
mike burnet
Berichten: 265
Lid geworden op: 20 nov 2015 21:40
Mercedes-Benz: B Class

05 feb 2016 14:53

als je stuurslot kapot is hoeft je contactslot niet te vervangen. alleen stuurslot.
hebben ze wel een andere stuurslot gemonteerd? stuurslot is onderdeel van immobilizer.
als je sleutel in contactslot steekt, kan je sleutel draaien?
deze type contactslot gaat vaak kapot W202, W208, W210. hebt er al tig van gerepareerd!
Plaats reactie