Ik ben het vaak niet met Geertjan eens, maar vind in deze dat er ook wel erg snel word geroepen om naar de dealer te gaan. Stardiagnose is een specifiek hulpmiddel maar geen glazen bol. Als je eerst achter schema's kunt komen kun je toch vaak het een en ander uitsluiten met een multimeter. Niet altijd, maar niet geschoten is altijd mis.
Heb je de auto per se iedere dag nodig dan is het misschien verstandiger naar de dealer te gaan voor de snelste en beste oplossing.
Komt het wat minder nauw kun je er eerst zelf eens een paar avonden aan wagen en tevens iets opsteken.
W163 storing ABS/ETS/BAS ESP/EPC/etc. tijdens het rijden
-
- Donateur
- Berichten: 448
- Lid geworden op: 26 okt 2013 20:03
- Mercedes-Benz: EX W220 S320 ('03); EX W245 B160; EX W211 E500 Elegance ('03); EX R129 500SL (1990), EX 2x W163 55 AMG ('03)
- Specialisatie: Rubber afdichtingen
- Locatie: Terneuzen
Eeuhm, dat van de lampjes kan best wel eens heel simpel zijn dat je remblokken op zijn... Kijk eerst eens of die vervangen moeten worden. Mijn ML had een combi met de lampjes en stilvallen. Bleken remblokken en een krukas sensor te zijn.
Via ze zoekfunctie op dit forum gevonden trouwen, daar staat iets op over bas etc en versleten remblokken. Echter is dit persoonlijke ervaring en geen algeheel geldende wijsheid... Maar het is te controleren waard of je remblokken versleten zijn.
Edit, mijn lampjes knipperden, wel met piepje...
Via ze zoekfunctie op dit forum gevonden trouwen, daar staat iets op over bas etc en versleten remblokken. Echter is dit persoonlijke ervaring en geen algeheel geldende wijsheid... Maar het is te controleren waard of je remblokken versleten zijn.
Edit, mijn lampjes knipperden, wel met piepje...
"Kleingeld maakt meer lawaai dan briefjes"
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Ik heb het niet over " de dealer " maar over de mogelijkheid om bij modernere MB's met stardiagnose en kennis van zaken tot diep in de auto te komen en oorzaken te vinden die je met boerenverstand niet vindt, met de kans dat je van alles gaat vervangen zonder oplossing van het probleem.
Stardiagnose met een specialist achter de knoppen kan tot de veroorzaker van een probleem komen
zonder eerst andere componenten voor niks te vervangen......
Stardiagnose met een specialist achter de knoppen kan tot de veroorzaker van een probleem komen
zonder eerst andere componenten voor niks te vervangen......
Laatst gewijzigd door Cornelis op 01 feb 2016 20:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Precies! Kennis die gedeeld wordt op basis van ervaring enplorie schreef:Dat is ook de kracht van een forum: flauwekul wordt snel genoeg teruggefloten.
specifieke kennis en technische ervaring met het model/serie gebaseerd op kunde en
praktijk ervaring i.p.v. gissingen en aannames
Laatst gewijzigd door Cornelis op 01 feb 2016 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
-
- Forum Held
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 29 jul 2009 12:28
- Mercedes-Benz: S211 220cdi
- Locatie: Zeist
Cornelis schreef:Uit dit bericht blijkt wel dat je niets weet en begrijpt van Stardiagnose uitgevoerdGeertjan schreef:Ik heb nooit gezegd dat Star-diagnose uitvoeren slecht is hoor. Het gaat hier om een irradicale, grillige, onvoorspelbare storing, zoals kortsluiting. Wat gaat een (Star)diagnosetool doen? Wellicht meet deze wel 25 opgeslagen storingen in alle aangetaste functies. Maar vindt hij ook de oorzaak van kortsluiting? Want je kunt wel overal een opgeslagen storing vinden met dat tool, maar wanneer je stuk voor stuk alle onderdelen hebt vervangen dan heb je misschien nog niet eens de oorzaak gevonden. Heb je hier al over nagedacht ?????
Dat bedoel ik met pragmatisch, doortastend denken/werken.
Birds eye view .
door een MB diagnose specialist.....
Besteed je tijd eens aan lezen op dit forum in plaats van overal maar willekeurige
reacties te plaatsen zonder kennis van de modernere MB's ( zoals de gevaarlijke reacties en tips
over een vastzittende remklauw bij het sbc systeem van een 211 onlangs...)
+1
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Weer ontopic vanaf hier aub. De oren zijn genoeg gewassen zo.
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Marcella,mr. Michel schreef:Weer ontopic vanaf hier aub. De oren zijn genoeg gewassen zo.
Stuur maar een PB als je naast een dealer tips nodig hebt waar je terecht kan om je
ML te laten uitlezen zodat je niet in de " probeer en erger " pogingen, die veel € kunnen
gaan kosten om het probleem van jouw ML op te lossen, terecht komt.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Ik ben nieuw hier, maar we mogen toch wel zelf dingen oplossen met onze eigen kennis zonder tussenkomst van een merkdealer?
Sommige zaken zijn te ingewikkeld voor niet mercedes monteurs maar heel veel is gewoon hetzelfde bij veel auto s.
iemand komt hier niet op een forum wanneer al meteen naar de merkdealer kan.
En van tevoren wat kennis opdoen kan ook geen kwaad. Het scheelde mij vorige week 1300 euro voor een trekhaak met bedrading voor mijn M.
' zijn we toch gauw een dag mee bezig'
Trekhaak zelf gedaan in 10 minuten
bedrading 3 kwartier....... .
Gr
rein
Sommige zaken zijn te ingewikkeld voor niet mercedes monteurs maar heel veel is gewoon hetzelfde bij veel auto s.
iemand komt hier niet op een forum wanneer al meteen naar de merkdealer kan.
En van tevoren wat kennis opdoen kan ook geen kwaad. Het scheelde mij vorige week 1300 euro voor een trekhaak met bedrading voor mijn M.
' zijn we toch gauw een dag mee bezig'
Trekhaak zelf gedaan in 10 minuten
bedrading 3 kwartier....... .
Gr
rein
- pascalvd
- Berichten: 5147
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Gekeken naar de volgende meldingen en dan de 3 pagina's met evt. Tips niet mee gelezen dus misschien is het antwoord wel gegeven hoor mijn fout dan
maar als ik deze ( zie lijstje er onder )meldingen zie dan zie ik 1 gemeenschappelijke overeenkomst en dat is dat het je remmerij te naken heeft mijn advies is kijk eens naar je rem blokken en mischien ook wel een abs stekker die los ligt en evt je rem licht schakelaar dit kan elke leek zo even doen
Lijstje met meldingen :
Brake
Epc
Remblokken versleten
Abs
Ets
Bas esp
Het enige wat ik niet snap is dat teller instrumenten van slag zijn dit zou op geen spanning of verkeerde spanning kunnen duiden het zou kunnen dat er een massa kabel los ligt/ geoxideerd of er ergens sluiting is
Hoe dit op te lossen dan zou je een schema moeten zien te bemachtigen en gewoon stroom gaan meten
Dat je cruise control uit valt heeft te maken met je veiligheid systemen dezen detecteren een fout (zie het lijstje ) en daardoor word er uit veiligheid oogpunt besloten om de cruise controle uit te schakelen
Misschien een gek idee maar wat ook nog zou kunnen is dat er dreg in de velgen ligt en de dat er een trilling/snelheid verschil waarneemt en dat je daardoor meldingen krijgt
Succes in iedergeval gr Pascal
maar als ik deze ( zie lijstje er onder )meldingen zie dan zie ik 1 gemeenschappelijke overeenkomst en dat is dat het je remmerij te naken heeft mijn advies is kijk eens naar je rem blokken en mischien ook wel een abs stekker die los ligt en evt je rem licht schakelaar dit kan elke leek zo even doen
Lijstje met meldingen :
Brake
Epc
Remblokken versleten
Abs
Ets
Bas esp
Het enige wat ik niet snap is dat teller instrumenten van slag zijn dit zou op geen spanning of verkeerde spanning kunnen duiden het zou kunnen dat er een massa kabel los ligt/ geoxideerd of er ergens sluiting is
Hoe dit op te lossen dan zou je een schema moeten zien te bemachtigen en gewoon stroom gaan meten
Dat je cruise control uit valt heeft te maken met je veiligheid systemen dezen detecteren een fout (zie het lijstje ) en daardoor word er uit veiligheid oogpunt besloten om de cruise controle uit te schakelen
Misschien een gek idee maar wat ook nog zou kunnen is dat er dreg in de velgen ligt en de dat er een trilling/snelheid verschil waarneemt en dat je daardoor meldingen krijgt
Succes in iedergeval gr Pascal
Met mijn auto ook dit probleem gehad. Blijkt van alles te kunnen zijn.
Begin bij het relais van de ABS pomp en de remlichtschakelaar.
Kijk ook goed de stekker van de ABS pomp na. Deze zit onder de ruitensproeiertank.
Bij lekkende tank of knoeien bij het vullen, kan dit op den duur problemen geven.
Zie ook onderstaande link.
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 46&t=72488
Begin bij het relais van de ABS pomp en de remlichtschakelaar.
Kijk ook goed de stekker van de ABS pomp na. Deze zit onder de ruitensproeiertank.
Bij lekkende tank of knoeien bij het vullen, kan dit op den duur problemen geven.
Zie ook onderstaande link.
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 46&t=72488