W204 C220 cdi turbo stuk.

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
vos00819
Berichten: 1861
Lid geworden op: 04 jul 2011 16:27
Mercedes-Benz: BMW 418d Grancoupe High Executive A8
Locatie: Zwolle

02 feb 2016 19:55

Volgens mij is jet verschil tussen de 220 en de 250 louter softwarematig.
Technisch geen verschil.
Beter een Ster op de motorkap, dan in je ruit...
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 25792
Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
Specialisatie: Hahaha!
Locatie: Alkmaar

03 feb 2016 13:06

En dat is dus het grote voordeel van uitlezen met de juiste software :goedzo:

Fijn dat het probleem (ze komen nooit alleen) zo snel gevonden is en het weer opgelost is en je het hier deelt.

gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
andor
Berichten: 1031
Lid geworden op: 01 jul 2010 21:21
Mercedes-Benz: S212 220 cdi
Locatie: in de buurt van glane

03 feb 2016 17:25

Mooi dat het opgelost is en heb hun site bekeken en ziet er goed uit succes grt
Kami
Berichten: 111
Lid geworden op: 11 jan 2015 16:02
Mercedes-Benz: C-klasse 2013

04 feb 2016 10:14

vos00819 schreef:Volgens mij is jet verschil tussen de 220 en de 250 louter softwarematig.
Technisch geen verschil.
Ben ik ook wel benieuwd naar.
Ik verwacht ook verschillen in de software, maar ook in bijvoorbeeld de injectors.
ReinO
Berichten: 270
Lid geworden op: 10 jan 2016 17:20

04 feb 2016 10:53

was het nu de uitlaatgas sensor? wel luxe dat die er op zit, maar waarom dat nu bij een diesel moet?
Hij zit wel erg dicht op de turbo / in de turbo?
mercedes220cdi2012
Berichten: 128
Lid geworden op: 22 dec 2015 22:28
Mercedes-Benz: V250 CDI

04 feb 2016 19:14

andor schreef:Mooi dat het opgelost is en heb hun site bekeken en ziet er goed uit succes grt
Ik heb er eerder eens een turbo laten reviseren van een 1.2 tdi +o( heb zelf wat met kapot gaan van turbo's :owja:
ReinO schreef:was het nu de uitlaatgas sensor? wel luxe dat die er op zit, maar waarom dat nu bij een diesel moet?
Hij zit wel erg dicht op de turbo / in de turbo?
Geen idee wat de werking daarvan is, maar weet inmiddels wel wat die kan veroorzaken als die zijn werk niet meer goed doet.
ReinO
Berichten: 270
Lid geworden op: 10 jan 2016 17:20

05 feb 2016 05:48

hij meet de uitlaatgas temperatuur en wanneer die te hoog wordt dan regelt (hopelijk) de ecu meer brandstof of gaat ie minder vermogen afgeven.
Of misschien gaat de wastegate meer open zodat de turbo getemperd wordt. Dat is dan bij benzine zo: te hoge egt - is te arm- verbrandt de turbo of nog erger je zuigers.
Er is vast wel een echte deskundige op het forum die het precies weet.
Plaats reactie