S210 E290 TD slaat niet aan!

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
xvanwaart
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 jan 2016 23:58
Mercedes-Benz: S210 E290 TD

01 feb 2016 14:30

Jongens, vergeet niet dat ik in het dagelijks leven narcose geef he en geen monteur ben
Gebruikersavatar
SK
Berichten: 5670
Lid geworden op: 07 feb 2008 14:15
Mercedes-Benz: W124 250D, S124 E300TD
Specialisatie: pizza con filtri dell'aria

01 feb 2016 14:54

ik ben beide niet :lol:

Als er iets niet duidelijk is dan gewoon zeggen.
Kennelijk wat overkill die stappenlijst van me :owja:
W124 250D 1985

S124 E300TD 1994

In the military they give medals to people who are willing to sacrifice themselves so that others may gain. In business, bonuses are given to people who are willing to sacrifice others so that they may gain themselves.
Fuseekogel
Berichten: 454
Lid geworden op: 17 okt 2007 06:43
Mercedes-Benz: W211 200CDI '08

01 feb 2016 15:09

gerardwb schreef:
Cornelis schreef:
xvanwaart schreef:Haha ben al lang om! zit alleen te kijken waar ik na reguliere werktijden startpilot kan halen. Tot nu toe niet gevonden... Oh en waar en hoe moet ik het nou inspuiten? Zo'n E290TD is natuurlijk wezenlijk anders dan een CDi motor
Simpele manier voor elke motor, benzine of diesel en carburateur of inspuiting maakt niet uit :

Luchtfilterhuis open maken, luchtfilter eruit halen en de Start Pilot in de uitgaande opening richting motor spuiten
tijdens het starten. Je doet dit klusje dus met z'n 2-en.
Doorstarten tot de auto aanslaat en dan elke keer een beetje bijspuiten op gevoel zodat deze niet afslaat en tot deze weer
zelf op diesel loopt.
Enne....., geen prettig geluid een diesel die heel rauw op startpilot loopt maar dat is niet anders.
holts_start_pilot.jpg
Bij automaterialenzaken en, zeker op het platteland, meestal ook bij elke bemande pomp verkrijgbaar. ;)
Er zijn ook andere merknamen dat zie je vanzelf op de spuitbus, werking is hetzelfde, meestal genaamd
"start spray" of "startvloeistof" o.i.d.

Wat we hier in Polen vaak doen gewoon starten met cockpitspray werkt perfect , koop die bv bij de action kost nog geen €1,65
Denk dat je in de war bent met remreiniger... Siliconenspray zou ik zelf niet doen, nog even en hij staat met geur spray in het luchtfilter te spuiten

Dan kan hij beter een fles lachgas met een slang in het luchtfilter doen. Wat trouwens wel een optie is, maar denk dat je vragen van de beveiliging krijgt als je een fles naar buiten rolt :D
Gebruikersavatar
michiel01
Berichten: 2319
Lid geworden op: 13 jul 2010 20:30
Mercedes-Benz: MB W210 220 CDI MB W203 200 CDI Trabant 601S Romet Pony Motorynka M3
Specialisatie: Voormalig Autotechnicus.
Locatie: Meppel

01 feb 2016 17:04

gerardwb schreef:
Cornelis schreef:
xvanwaart schreef:Haha ben al lang om! zit alleen te kijken waar ik na reguliere werktijden startpilot kan halen. Tot nu toe niet gevonden... Oh en waar en hoe moet ik het nou inspuiten? Zo'n E290TD is natuurlijk wezenlijk anders dan een CDi motor
Simpele manier voor elke motor, benzine of diesel en carburateur of inspuiting maakt niet uit :

Luchtfilterhuis open maken, luchtfilter eruit halen en de Start Pilot in de uitgaande opening richting motor spuiten
tijdens het starten. Je doet dit klusje dus met z'n 2-en.
Doorstarten tot de auto aanslaat en dan elke keer een beetje bijspuiten op gevoel zodat deze niet afslaat en tot deze weer
zelf op diesel loopt.
Enne....., geen prettig geluid een diesel die heel rauw op startpilot loopt maar dat is niet anders.
holts_start_pilot.jpg
Bij automaterialenzaken en, zeker op het platteland, meestal ook bij elke bemande pomp verkrijgbaar. ;)
Er zijn ook andere merknamen dat zie je vanzelf op de spuitbus, werking is hetzelfde, meestal genaamd
"start spray" of "startvloeistof" o.i.d.

Wat we hier in Polen vaak doen gewoon starten met cockpitspray werkt perfect , koop die bv bij de action kost nog geen €1,65
Dat niet alleen,haarlak en remreiniger werkt ook!
Gaat ook om de drijfgas die erin zit wat de boel doet ontsteken....
Verstuivers vinden het niet fijn omdat die "droog" staan en de nozzle binnenin geen smering krijgt dus gebruikt alle vormen van inspuitgas of wat dan ook beperkt.

Snap niet dat het zo moeilijk kan zijn om auto weer lopende te krijgen.
Het onmogelijke doen we direct,wonderen duren iets langer!

Lebende kukeleku tiere und lief bis zum ausbau :lol:

Het leven is een volgorde van gemiste kansen....
Gebruikersavatar
michiel01
Berichten: 2319
Lid geworden op: 13 jul 2010 20:30
Mercedes-Benz: MB W210 220 CDI MB W203 200 CDI Trabant 601S Romet Pony Motorynka M3
Specialisatie: Voormalig Autotechnicus.
Locatie: Meppel

01 feb 2016 17:06

SK schreef:ik ben beide niet :lol:

Als er iets niet duidelijk is dan gewoon zeggen.
Kennelijk wat overkill die stappenlijst van me :owja:
Stappenlijst is duidelijk!
Het onmogelijke doen we direct,wonderen duren iets langer!

Lebende kukeleku tiere und lief bis zum ausbau :lol:

Het leven is een volgorde van gemiste kansen....
xvanwaart
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 jan 2016 23:58
Mercedes-Benz: S210 E290 TD

03 feb 2016 14:15

Sorry jongens ivm mijn werk tot op heden helemaal geen tijd gehad. Zaterdag ga ik eens proberen. Dit is het stappenplan dat ik ga uitvoeren, als jullie op of aanmerkingen hebben dan hoor ik het graag:

1. Accu verwisselen voor een nieuw exemplaar en deze opladen.
2. Tank grof filter verwijderen, deze spoelen en vullen met diesel.
3. Leidingen doorspuiten met diesel en ervoor zorgen dat ze luchtvrij zijn (zie ik meteen of er ergens diesel op de garagevloer terecht komt).
4. Dieselfilter voorin vervangen voor een schoon en nieuw exemplaar.
5. Start pilot in de luchtinlaat spuiten en daarmee starten.
6. Gedurende de start de motor uitlezen met Carsoft.

Nou maar hopen dat hij het dan weer doet. Wel vervelend om zo weinig tijd te hebben voor de belangrijke dingen in het leven.
andor
Berichten: 1031
Lid geworden op: 01 jul 2010 21:21
Mercedes-Benz: S212 220 cdi
Locatie: in de buurt van glane

03 feb 2016 17:23

Wel even je nieuwe brandstof filter vullen met diesel voor je hem monteerd anders ben je nog langer bezig met starten
Gebruikersavatar
SK
Berichten: 5670
Lid geworden op: 07 feb 2008 14:15
Mercedes-Benz: W124 250D, S124 E300TD
Specialisatie: pizza con filtri dell'aria

03 feb 2016 21:01

andor schreef:Wel even je nieuwe brandstof filter vullen met diesel voor je hem monteerd anders ben je nog langer bezig met starten
i.d.d en nieuw brandstofvoorfilter plaatsen + gewoon doorstarten zodat het systeem ontlucht.
Startpilot mag je vergeten, is eigelijk wel slecht en onnodig.

Iets zegt me dat je dat laatste toch wel gaat doen :lol:
W124 250D 1985

S124 E300TD 1994

In the military they give medals to people who are willing to sacrifice themselves so that others may gain. In business, bonuses are given to people who are willing to sacrifice others so that they may gain themselves.
xvanwaart
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 jan 2016 23:58
Mercedes-Benz: S210 E290 TD

04 feb 2016 09:44

Een brandstofvoorfilter zie ik niet zo snel zitten... wel de transparante leidingen naar het filter maar dat is alles
Gebruikersavatar
ingmar
Berichten: 3962
Lid geworden op: 13 jun 2006 23:08
Mercedes-Benz: Geen Mercedes meer, wel een C6 2.7 Hdi
Specialisatie: W210 Algemeen + PPO
Locatie: Amsterdam

04 feb 2016 10:05

Ziet er zo uit, met een boutje in het filter huis en transparante aanvoerleiding erop
https://hottuning.nl/shop/products/display/130119/
nummertje 26 in dit http://s3.photobucket.com/user/kartek/m ... m.jpg.html plaatje
Grtz,
Ingmar
Mijn "Nieuwe "/"Groene" E W210 E300 TD en Auto van de maand augustus 2009
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.
xvanwaart
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 jan 2016 23:58
Mercedes-Benz: S210 E290 TD

04 feb 2016 10:16

Is dat niet een plaatje van de 606 motor uit de 3 liter met voorkamerinjectie?

Ik heb natuurlijk de 5 cilinder diesel met 602 motor en directe injectie
Gebruikersavatar
ingmar
Berichten: 3962
Lid geworden op: 13 jun 2006 23:08
Mercedes-Benz: Geen Mercedes meer, wel een C6 2.7 Hdi
Specialisatie: W210 Algemeen + PPO
Locatie: Amsterdam

04 feb 2016 10:34

Klop, Maar er bestaat DNA wat van generatie op generatie wordt overgedragen...kijk maar eens op jouw filter.
Ik heb hem ook gehad :-)
Mijn "Nieuwe "/"Groene" E W210 E300 TD en Auto van de maand augustus 2009
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.
Gebruikersavatar
SK
Berichten: 5670
Lid geworden op: 07 feb 2008 14:15
Mercedes-Benz: W124 250D, S124 E300TD
Specialisatie: pizza con filtri dell'aria

04 feb 2016 10:40

xvanwaart schreef:Een brandstofvoorfilter zie ik niet zo snel zitten...
Hoe ben je tot die conclusie gekomen? Ben benieuwd naar je ervaring
W124 250D 1985

S124 E300TD 1994

In the military they give medals to people who are willing to sacrifice themselves so that others may gain. In business, bonuses are given to people who are willing to sacrifice others so that they may gain themselves.
andor
Berichten: 1031
Lid geworden op: 01 jul 2010 21:21
Mercedes-Benz: S212 220 cdi
Locatie: in de buurt van glane

04 feb 2016 18:02

Als je de photobucket weer gave bekijkt dan is nr 8 het filter welke je met bout die bij nr 14 staat los draait
Lukt dit je niet te vinden , dan zou ik iemand vragen om je te helpen
Grt en succes
xvanwaart
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 jan 2016 23:58
Mercedes-Benz: S210 E290 TD

04 feb 2016 20:53

Haha ik ben dan misschien dokter maar niet helemaal achterlijk hoor. Dat filter vervangen lukt me wel alleen ziet het brandstof systeem er bij mij toch echt een beetje anders uit...
20160204_203640.jpg
20160204_203640.jpg (149.34 KiB) 748 keer bekeken
20160204_203648.jpg
20160204_203648.jpg (97.13 KiB) 748 keer bekeken
Bijlagen
20160204_203703.jpg
20160204_203703.jpg (170.88 KiB) 748 keer bekeken
Plaats reactie