S210 E290 TD slaat niet aan!
-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 17 okt 2007 06:43
- Mercedes-Benz: W211 200CDI '08
Denk dat je in de war bent met remreiniger... Siliconenspray zou ik zelf niet doen, nog even en hij staat met geur spray in het luchtfilter te spuitengerardwb schreef:Cornelis schreef:Simpele manier voor elke motor, benzine of diesel en carburateur of inspuiting maakt niet uit :xvanwaart schreef:Haha ben al lang om! zit alleen te kijken waar ik na reguliere werktijden startpilot kan halen. Tot nu toe niet gevonden... Oh en waar en hoe moet ik het nou inspuiten? Zo'n E290TD is natuurlijk wezenlijk anders dan een CDi motor
Luchtfilterhuis open maken, luchtfilter eruit halen en de Start Pilot in de uitgaande opening richting motor spuiten
tijdens het starten. Je doet dit klusje dus met z'n 2-en.
Doorstarten tot de auto aanslaat en dan elke keer een beetje bijspuiten op gevoel zodat deze niet afslaat en tot deze weer
zelf op diesel loopt.
Enne....., geen prettig geluid een diesel die heel rauw op startpilot loopt maar dat is niet anders.
Bij automaterialenzaken en, zeker op het platteland, meestal ook bij elke bemande pomp verkrijgbaar.
Er zijn ook andere merknamen dat zie je vanzelf op de spuitbus, werking is hetzelfde, meestal genaamd
"start spray" of "startvloeistof" o.i.d.
Wat we hier in Polen vaak doen gewoon starten met cockpitspray werkt perfect , koop die bv bij de action kost nog geen €1,65
Dan kan hij beter een fles lachgas met een slang in het luchtfilter doen. Wat trouwens wel een optie is, maar denk dat je vragen van de beveiliging krijgt als je een fles naar buiten rolt
- michiel01
- Berichten: 2319
- Lid geworden op: 13 jul 2010 20:30
- Mercedes-Benz: MB W210 220 CDI MB W203 200 CDI Trabant 601S Romet Pony Motorynka M3
- Specialisatie: Voormalig Autotechnicus.
- Locatie: Meppel
Dat niet alleen,haarlak en remreiniger werkt ook!gerardwb schreef:Cornelis schreef:Simpele manier voor elke motor, benzine of diesel en carburateur of inspuiting maakt niet uit :xvanwaart schreef:Haha ben al lang om! zit alleen te kijken waar ik na reguliere werktijden startpilot kan halen. Tot nu toe niet gevonden... Oh en waar en hoe moet ik het nou inspuiten? Zo'n E290TD is natuurlijk wezenlijk anders dan een CDi motor
Luchtfilterhuis open maken, luchtfilter eruit halen en de Start Pilot in de uitgaande opening richting motor spuiten
tijdens het starten. Je doet dit klusje dus met z'n 2-en.
Doorstarten tot de auto aanslaat en dan elke keer een beetje bijspuiten op gevoel zodat deze niet afslaat en tot deze weer
zelf op diesel loopt.
Enne....., geen prettig geluid een diesel die heel rauw op startpilot loopt maar dat is niet anders.
Bij automaterialenzaken en, zeker op het platteland, meestal ook bij elke bemande pomp verkrijgbaar.
Er zijn ook andere merknamen dat zie je vanzelf op de spuitbus, werking is hetzelfde, meestal genaamd
"start spray" of "startvloeistof" o.i.d.
Wat we hier in Polen vaak doen gewoon starten met cockpitspray werkt perfect , koop die bv bij de action kost nog geen €1,65
Gaat ook om de drijfgas die erin zit wat de boel doet ontsteken....
Verstuivers vinden het niet fijn omdat die "droog" staan en de nozzle binnenin geen smering krijgt dus gebruikt alle vormen van inspuitgas of wat dan ook beperkt.
Snap niet dat het zo moeilijk kan zijn om auto weer lopende te krijgen.
Het onmogelijke doen we direct,wonderen duren iets langer!
Lebende kukeleku tiere und lief bis zum ausbau
Het leven is een volgorde van gemiste kansen....
Lebende kukeleku tiere und lief bis zum ausbau
Het leven is een volgorde van gemiste kansen....
- michiel01
- Berichten: 2319
- Lid geworden op: 13 jul 2010 20:30
- Mercedes-Benz: MB W210 220 CDI MB W203 200 CDI Trabant 601S Romet Pony Motorynka M3
- Specialisatie: Voormalig Autotechnicus.
- Locatie: Meppel
Stappenlijst is duidelijk!SK schreef:ik ben beide niet
Als er iets niet duidelijk is dan gewoon zeggen.
Kennelijk wat overkill die stappenlijst van me
Het onmogelijke doen we direct,wonderen duren iets langer!
Lebende kukeleku tiere und lief bis zum ausbau
Het leven is een volgorde van gemiste kansen....
Lebende kukeleku tiere und lief bis zum ausbau
Het leven is een volgorde van gemiste kansen....
Sorry jongens ivm mijn werk tot op heden helemaal geen tijd gehad. Zaterdag ga ik eens proberen. Dit is het stappenplan dat ik ga uitvoeren, als jullie op of aanmerkingen hebben dan hoor ik het graag:
1. Accu verwisselen voor een nieuw exemplaar en deze opladen.
2. Tank grof filter verwijderen, deze spoelen en vullen met diesel.
3. Leidingen doorspuiten met diesel en ervoor zorgen dat ze luchtvrij zijn (zie ik meteen of er ergens diesel op de garagevloer terecht komt).
4. Dieselfilter voorin vervangen voor een schoon en nieuw exemplaar.
5. Start pilot in de luchtinlaat spuiten en daarmee starten.
6. Gedurende de start de motor uitlezen met Carsoft.
Nou maar hopen dat hij het dan weer doet. Wel vervelend om zo weinig tijd te hebben voor de belangrijke dingen in het leven.
1. Accu verwisselen voor een nieuw exemplaar en deze opladen.
2. Tank grof filter verwijderen, deze spoelen en vullen met diesel.
3. Leidingen doorspuiten met diesel en ervoor zorgen dat ze luchtvrij zijn (zie ik meteen of er ergens diesel op de garagevloer terecht komt).
4. Dieselfilter voorin vervangen voor een schoon en nieuw exemplaar.
5. Start pilot in de luchtinlaat spuiten en daarmee starten.
6. Gedurende de start de motor uitlezen met Carsoft.
Nou maar hopen dat hij het dan weer doet. Wel vervelend om zo weinig tijd te hebben voor de belangrijke dingen in het leven.
- SK
- Berichten: 5670
- Lid geworden op: 07 feb 2008 14:15
- Mercedes-Benz: W124 250D, S124 E300TD
- Specialisatie: pizza con filtri dell'aria
i.d.d en nieuw brandstofvoorfilter plaatsen + gewoon doorstarten zodat het systeem ontlucht.andor schreef:Wel even je nieuwe brandstof filter vullen met diesel voor je hem monteerd anders ben je nog langer bezig met starten
Startpilot mag je vergeten, is eigelijk wel slecht en onnodig.
Iets zegt me dat je dat laatste toch wel gaat doen
- ingmar
- Berichten: 3962
- Lid geworden op: 13 jun 2006 23:08
- Mercedes-Benz: Geen Mercedes meer, wel een C6 2.7 Hdi
- Specialisatie: W210 Algemeen + PPO
- Locatie: Amsterdam
Ziet er zo uit, met een boutje in het filter huis en transparante aanvoerleiding erop
https://hottuning.nl/shop/products/display/130119/
nummertje 26 in dit http://s3.photobucket.com/user/kartek/m ... m.jpg.html plaatje
Grtz,
Ingmar
https://hottuning.nl/shop/products/display/130119/
nummertje 26 in dit http://s3.photobucket.com/user/kartek/m ... m.jpg.html plaatje
Grtz,
Ingmar
Mijn "Nieuwe "/"Groene" E W210 E300 TD en Auto van de maand augustus 2009
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.
- ingmar
- Berichten: 3962
- Lid geworden op: 13 jun 2006 23:08
- Mercedes-Benz: Geen Mercedes meer, wel een C6 2.7 Hdi
- Specialisatie: W210 Algemeen + PPO
- Locatie: Amsterdam
Klop, Maar er bestaat DNA wat van generatie op generatie wordt overgedragen...kijk maar eens op jouw filter.
Ik heb hem ook gehad
Ik heb hem ook gehad
Mijn "Nieuwe "/"Groene" E W210 E300 TD en Auto van de maand augustus 2009
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.
-
- Berichten: 1031
- Lid geworden op: 01 jul 2010 21:21
- Mercedes-Benz: S212 220 cdi
- Locatie: in de buurt van glane
Als je de photobucket weer gave bekijkt dan is nr 8 het filter welke je met bout die bij nr 14 staat los draait
Lukt dit je niet te vinden , dan zou ik iemand vragen om je te helpen
Grt en succes
Lukt dit je niet te vinden , dan zou ik iemand vragen om je te helpen
Grt en succes
Haha ik ben dan misschien dokter maar niet helemaal achterlijk hoor. Dat filter vervangen lukt me wel alleen ziet het brandstof systeem er bij mij toch echt een beetje anders uit...
- Bijlagen
-
- 20160204_203703.jpg (170.88 KiB) 748 keer bekeken