michiel01 schreef:Velgen wissel?!?gerardwb schreef:Ik ben het helemaal met je eens , ik heb zelfs al een keer meegemaakt bij w211 aankoop die ik een dag later ophaaldemichiel01 schreef:plorie schreef:Ik weet niet waar jij je auto's haalt......Geertjan schreef:Wat regelmatig gebeurt bij een handelaar is dat wanneer ze een auto verkocht hebben dan zetten ze er de slechtste accu in die ze hebben
Is algemeen bekend dat dat gebeurt.
In feite moet je onaangekondigd gaan kijken naar een auto zodat je ook weet wat hij met koud start doet en de zaak niet gemanipuleerd kan worden.
de velgen en banden verwisselt waren voor slechte exemplaren.
Dat kan dus ook nog....ook nog nooit eerder gehoord!
Heb al in de gaten dat je dus goed moet opletten,handelaren zijn listig!
Tja, om dit soort dingen te voorkomen ga ik altijd onverwacht kijken en beding ik een zo meeneem prijs. Als ik besloten heb na de prijsonderhandeling een proefrit te maken en besluit de auto te kopen, gaat deze gelijk mee, overschrijven doe ik ook met de auto als dat niet bij de handelaar zelf kan.
On Topic.
Zou het niet kunnen zijn dat je het allemaal zelf erger heb gemaakt? Eerst lucht en allemaal vuil het systeem ingetrokken en daarna ook nog eens het filter gewisseld? Zo zit er enorm veel lucht in het systeem.. Ik zou de tip volgen en startpilot bij Halfords Brezan of zo halen. In het luchtfilter spuiten en ondertussen iemand laten starten, goed spuiten eerst en dan even starten, hiermee niet overdrijven... Als het goed is slaat de auto dan aan en na even lopend te hebben gehouden zal de auto weer op eigen kracht lopen.
Overigens heb ik met verbazing het verhaal over de diesel gelezen, ik weet niet wat voor troep dat is maar het klinkt als een raar verhaal. Allereerst ontduikt dat bedrijf de accijnzen door brandstof uit het buitenland te halen en als ik het zo hoor is het rode diesel, deze brandstof is verboden in Nederland in een kraan te gebruiken.
Aangezien dit niet het geval kan zijn bij de topicstarter is het niet zo van belang. Wat we het geval kan zijn is dat er alg vorming is in de tank. Het is zo dat er 5% biodiesel verplicht bijgemengd moet worden, echter is dat eerder 8 to 10% als de auto lang bij de handelaar heeft gestaan is de kans aanwezig dat er alg in de opvoerpomp terecht is gekomen. Als de start procedure dus niet werkt moeten de leidingen en pompen gereinigd worden.
Mocht de auto starten... Gelijk naar de pomp rijden, helemaal vol gooien en http://www.bardahl.nl/product/102107-grotamar-71-nl/ bijmengen of ander gelijkwaardig product.