W208 krakend cabriodak.

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vincenzo S.
Berichten: 2027
Lid geworden op: 07 jan 2012 12:15

02 jan 2016 18:08

Hey,

Bij mijn W208 zit er een irritante kraak/rammel in het dak als de gesloten is.

Het komt van achter en alleen hoorbaar bij slecht wegdek / drempels.

Bij warm weer / lange ritten met de kachel aan is het niet meer hoorbaar, alleen eigenlijk bij het wegrijden met koude omstandigheden.

Voordat ik er naar laat kijken door een monteur gooi ik de vraag hier maar op, zag laatst iets over de R170 SLK met krakend dak waar 2 rubbertjes de oplossing waren, misschien geld dit ook voor de W208.

Alvast bedankt!
Het leven is een groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen.
WillemH
Berichten: 5955
Lid geworden op: 25 mar 2008 21:51

02 jan 2016 18:09

Dacht dat dit normaal was/is ? mijn R171 kraakt ook behoorlijk
Gebruikersavatar
Sneaky Pete
Donateur
Berichten: 1986
Lid geworden op: 08 mar 2014 19:18
Mercedes-Benz: R171 SLK 350
Locatie: Zuid-Oost Brabant

02 jan 2016 18:49

WillemH schreef:Dacht dat dit normaal was/is ? mijn R171 kraakt ook behoorlijk
Dat hoeft toch niet Willem. Mijn eerste R171 deed dat ook,ik dacht ook dat dat normaal was. Tot de dealer wat van dit spul A000 989 36 60 op de rubber boven de voorruit smeerde. Het gevolg....kraken was compleet over. Spul is alleen peperduur, ik dacht iets van 30-40 euro voor een flesje van 50 ml. Gummipflege schijnt ook goed te werken en kost een fractie van dat Mercedes spul. Zelf gebruik ik er Krytox GPL105 voor. Ook duur, maar wetkt perfekt. Nooit geen last meer van gekraak gehad.
madwheels165
Berichten: 93
Lid geworden op: 21 nov 2015 09:12
Mercedes-Benz: SLK230 K AMG styling

03 jan 2016 08:50

Iedere winter vaseline en geen gekraak meer.
andrepaul
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 mar 2016 21:42
Mercedes-Benz: Mercedes-Benz SLK R170

03 dec 2016 11:43

Hallo allen,
Hoor bij mijn SLK R171 ( 2004) ook nog al eens een dakkraakje .( meer dan bij mijn vorige, oudere R170 trouwens ;) Daarover staan op Youtube btw verschillende verhelderende filmpjes; het komt er voor een groot deel op neer, dat een en ander aan scharnierende onderdelen van de dakconstructie toch wel jaarlijks ingevet moet worden. Daarnaast schijnt Krytox onovertroffen te zijn in zowel effektiviteit als prijs. Blijf ik met twee dingen zitten. Het dak dient natuurlijk in een gedeeltelijk geopende stand gestabiliseerd te blijven, om goed bij alle rubbers en smeerpunten te kunnen komen. Daarvoor wordt in die instructiefilmpjes een kek uitschuifbaar stangetje gebruikt, dat de voorzijde van het dak in die halfgeopende positie vergrendeld met de lijst bovenaan de voorruit. Daardoor kan het contact uitgeschakeld worden zonder dat de kap als een taart instort. Weet iemand hoe je daar aan kunt komen; is dit een universeel dakopenhoudertje of specifiek SLK? Daarnaast hoor ik graag waar je de Krytox het beste kunt kopen/bestellen. Alvast bedankt voor een reactie!
Grt. André
Gebruikersavatar
Sneaky Pete
Donateur
Berichten: 1986
Lid geworden op: 08 mar 2014 19:18
Mercedes-Benz: R171 SLK 350
Locatie: Zuid-Oost Brabant

03 dec 2016 15:01

andrepaul schreef:Hallo allen,
Hoor bij mijn SLK R171 ( 2004) ook nog al eens een dakkraakje .( meer dan bij mijn vorige, oudere R170 trouwens ;) Daarover staan op Youtube btw verschillende verhelderende filmpjes; het komt er voor een groot deel op neer, dat een en ander aan scharnierende onderdelen van de dakconstructie toch wel jaarlijks ingevet moet worden. Daarnaast schijnt Krytox onovertroffen te zijn in zowel effektiviteit als prijs. Blijf ik met twee dingen zitten. Het dak dient natuurlijk in een gedeeltelijk geopende stand gestabiliseerd te blijven, om goed bij alle rubbers en smeerpunten te kunnen komen. Daarvoor wordt in die instructiefilmpjes een kek uitschuifbaar stangetje gebruikt, dat de voorzijde van het dak in die halfgeopende positie vergrendeld met de lijst bovenaan de voorruit. Daardoor kan het contact uitgeschakeld worden zonder dat de kap als een taart instort. Weet iemand hoe je daar aan kunt komen; is dit een universeel dakopenhoudertje of specifiek SLK? Daarnaast hoor ik graag waar je de Krytox het beste kunt kopen/bestellen. Alvast bedankt voor een reactie!
Grt. André
Dat stukje gereedschap waar jij het over hebt is volgens mij niet specifiek SLK maar ook voor de SL. Origineel MB gereedschap, bij de dealer te verkrijgen als A230589046300. Heb er destijds de weggeefprijs van € 160 voor betaald. Sommige zeggen dat een gemodificeerde bezemsteel net zo goed werkt maar ik had toch liever iets degelijkers.
Krytox GPL105 kon ik destijds tot mijn verbazing bij de gereedschappen en aanverwante zaken speciaalzaak bij mij om de hoek krijgen. Wel alleen in 250 ml verpakking eb dan betaal je, schrik niet, € 175. Voordeel is wel dat ik er nou levenslang mee vooruit kan..
Als ik jou was zou ik eerst eens Gummipflege proberen. Schijnt ook prima spul tegen kraakjes te zijn.
andrepaul
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 mar 2016 21:42
Mercedes-Benz: Mercedes-Benz SLK R170

03 dec 2016 19:02

Ontzettend bedankt! De door jou genoemde prijzen in acht nemend, ga ik waarschijnlijk toch voor de bezemsteel en idd de Gummipflege..
Groet!
André
Plaats reactie