Hoe kan ik als (2de hands eigenaar) van een E300cdi (08/2011) het digitaal onderhoudsboek van mijn auto inzien ?
De wagen werd onlangs aangeschaft bij een MultiMerk dealer.
Kan ik ergens inloggen op een MB site ?
PS Wil b.v weten of mijn motor management-software up to date is.
kijk uit naar uw suggesties !
digitaal onderhoudsboekje
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Op de connect me website van mercedes een account aanmaken. Bij 1 van de prints staat onderin een code waarmee je de history kan zien icm je chassisnummer
-
- Berichten: 206
- Lid geworden op: 26 nov 2009 21:45
- Mercedes-Benz: W204 C350 4Matic
- Locatie: Almere
Hele goede tip Raimon, was nieuw voor mij.
Dank!
Dank!
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Ik zeg een verkeerde naam. Het is Mercedes Me en daar is Connect Me een onderdeel van. Connect Me is het verbinden met de auto en dat kan alleen bij vrij jonge auto's. Het Mercedes Me is voor iedereen. Geen idee tot hoe oud het kan.
- Arjen
- Moderator
- Berichten: 8146
- Lid geworden op: 29 apr 2011 17:57
- Mercedes-Benz: ✇ GLK350cdi 4Matic Prestige (X204) en ✇ SLK350 (R171)
- Locatie: Rotterdam
Precies. De Mercedes-Benz dealer kan o.a. zien:Springbok schreef:Even langs de dealer rijden en print-out vragen..
- Door uitlezen wanneer er onderhoud is gepleegd door een MB-erkende werkplaats (waar dan ook ter wereld).
- Sinds dit jaar kunnen MB dealers zelfs ook oude facturen van andere MB dealers zien (in ieder geval de eindbedragen; details niet per se).
- Als je weet bij welke MB dealer de auto in onderhoud is geweest, dan zou je contact op kunnen nemen met de desbetreffende MB dealer, en vragen of men je kan helpen aan iets meer details van de onderhoudsgeschiedenis.
Arjen.
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 12 okt 2015 19:47
- Mercedes-Benz: W211 280cdi combi 2007 Elegance aut.
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Gegevens uitwisseling bij de MB dealers is ideaal.
Ik heb een maand terug een MB W211 kombi 280cdi bij een universeel autobedrijf gekocht.
Ik vroeg hun waar de onderhoudsgeschiedenis was maar deze is digitaal te verkrijgen bij de dealer.
Ik ben bij Stern auto in Veenendaal geweest omdat ik mijn auto daar in onderhoud wil doen.
De auto was altijd in Almere bij Stern in onderhoud geweest en er was precies na te gaan wat mijn auto aan onderhoud heeft gehad.
Het positieve is dat bij onderhoud bij een officiële MB dealer altijd mobiliteitsgarantie van Mercedes is waar dan ook.
Onderhoud is misschien duurder maar wil niet voor verrassingen komen te staan.
Succes,
Gr. Jacco
Ik heb een maand terug een MB W211 kombi 280cdi bij een universeel autobedrijf gekocht.
Ik vroeg hun waar de onderhoudsgeschiedenis was maar deze is digitaal te verkrijgen bij de dealer.
Ik ben bij Stern auto in Veenendaal geweest omdat ik mijn auto daar in onderhoud wil doen.
De auto was altijd in Almere bij Stern in onderhoud geweest en er was precies na te gaan wat mijn auto aan onderhoud heeft gehad.
Het positieve is dat bij onderhoud bij een officiële MB dealer altijd mobiliteitsgarantie van Mercedes is waar dan ook.
Onderhoud is misschien duurder maar wil niet voor verrassingen komen te staan.
Succes,
Gr. Jacco
Das beste oder nichts
-
- Berichten: 206
- Lid geworden op: 26 nov 2009 21:45
- Mercedes-Benz: W204 C350 4Matic
- Locatie: Almere
Raimon
Ik heb het gevonden, me aangemeld etc.
Kon de hele onderhoudshistorie van mijn 2011 W204 zien.
De autogegevens werden spaarzaam ingevuld.
Geen datacard gegevens, niet erg want ik kreeg van de dealer al een uitdraai.
Bedenk me net dat het handig is om te zien of de dealer de beurten aanmeldt.
Ik heb het gevonden, me aangemeld etc.
Kon de hele onderhoudshistorie van mijn 2011 W204 zien.
De autogegevens werden spaarzaam ingevuld.
Geen datacard gegevens, niet erg want ik kreeg van de dealer al een uitdraai.
Bedenk me net dat het handig is om te zien of de dealer de beurten aanmeldt.
- Clean Benz
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 26 mar 2008 22:00
- Mercedes-Benz: A160CDI Blue Efficiency, Business Class Elegance
- Locatie: Roosendaal
- Contacteer:
Ben inmiddels ook aangemeld bij Mercedes Me en heb mijn digitaal servicebericht voor me liggen maar nergens een activeringscode (seq code) te vinden.
Mercedes dealer in Goes gebeld waar de auto vandaan komt en in onderhoud is geweest maar die hebben geen idee waar ik het over heb. Ze verwarren Mercedes Me met Connect Me maar een activeringscode hebben ze niet.
Ben doorverwezen naar de Mercedes Customer Assistance in Maastricht, die zijn het nu aan het uitzoeken.
Toch wel raar dat een Mercedes dealer niet weet hoe zijn eigen digitale product in elkaar zit?
Mijn hoop is nu gevestigd op Maastricht.
Mercedes dealer in Goes gebeld waar de auto vandaan komt en in onderhoud is geweest maar die hebben geen idee waar ik het over heb. Ze verwarren Mercedes Me met Connect Me maar een activeringscode hebben ze niet.
Ben doorverwezen naar de Mercedes Customer Assistance in Maastricht, die zijn het nu aan het uitzoeken.
Toch wel raar dat een Mercedes dealer niet weet hoe zijn eigen digitale product in elkaar zit?
Mijn hoop is nu gevestigd op Maastricht.
Oh Lord won't you buy me, a Mercedes Benz!
- Clean Benz
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 26 mar 2008 22:00
- Mercedes-Benz: A160CDI Blue Efficiency, Business Class Elegance
- Locatie: Roosendaal
- Contacteer:
Mercedes assistance heeft het geregeld hoor, ik werd vandaag gebeld vanuit Goes en de juiste info is mij keurig gemaild, nu is het onderhoud keurig te volgen onlineClean Benz schreef:Ben inmiddels ook aangemeld bij Mercedes Me en heb mijn digitaal servicebericht voor me liggen maar nergens een activeringscode (seq code) te vinden.
Mercedes dealer in Goes gebeld waar de auto vandaan komt en in onderhoud is geweest maar die hebben geen idee waar ik het over heb. Ze verwarren Mercedes Me met Connect Me maar een activeringscode hebben ze niet.
Ben doorverwezen naar de Mercedes Customer Assistance in Maastricht, die zijn het nu aan het uitzoeken.
Toch wel raar dat een Mercedes dealer niet weet hoe zijn eigen digitale product in elkaar zit?
Mijn hoop is nu gevestigd op Maastricht.
Oh Lord won't you buy me, a Mercedes Benz!