Beste,
ik heb aan mijn CLK 200 kompressor C209 olie lek aan de connectors van de nokkenas magneet( zie foto in bijlage),
voor zover dat ik weet is dit een bekende probleem bij de m271 motoren van mercedes.
ik ben van plan om deze twee magneten te vervangen + nieuwe olie stop kabels om te voorkomen dat er olie in mijn kabelboom terecht komt.
kan ik deze 2 magneten vervangen zonder de olie af te laten en moet ik met andere zaken rekening houden tijdens het vervangen nml. distributie ketting enz....
te vervangen onderdelen (zie foto met onderdelen)
A 271 051 01 77 / 2pcs magneet
A 010 997 23 48 / 2pcs afdichtingsring
A 271 051 00 32 / 2pcs afsluitdeksel
Graag jullie advies....
CLK 200 kompressor C209 olielek nokkenas magneet
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7293
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Die kun je zo vervangen. dus olie lekker laten zitten en de motor hoeft niet in een specifieke stand te staan. Ik vraag me af of er een afdichtring tussen zit. Bij mijn SLK destijds zat er niets tussen. Bij montage heb ik een (heel dun) laagje vloeibare pakking gebruikt.
Deze nokkenasverstelmagneten hebben geen afdichtringen, deze zitten beide gekit met vloeibare pakking.
Vergeet voordat je ze monteert de rubbere stopjes niet in het midden van de magneten, anders loopt de olie er net zo hard eruit als je het normaliter erin gooit.
Succes !
Vergeet voordat je ze monteert de rubbere stopjes niet in het midden van de magneten, anders loopt de olie er net zo hard eruit als je het normaliter erin gooit.
Succes !
- Prometheus
- Berichten: 960
- Lid geworden op: 09 mei 2012 12:14
- Mercedes-Benz: W201 W204
- Locatie: Hoorn
- Contacteer:
Heb je nu wel de gemodificeerde oliestopkabels ?