laadkabel c350e
Ik heb een kabel type 2 met aansluiting aan de auto zijde. Aan de laadkant heb ik een Cee 3 (campingstekker). Mijn meterkast geeft een 16a 1 fase stroom door. Toch krijg ik een rode melding bij het aansluiten van de kabel. Moet ik echt aan een "paal"?
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7293
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Kamping stekker? Is dat niet gewoon een krachtstroom stekker? Op het werk heb ik een verloopstuk van krachtstekker naar normale 220stekker. Werkt prima in ons geval voor thuisladen.
-
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 04 jul 2011 16:27
- Mercedes-Benz: BMW 418d Grancoupe High Executive A8
- Locatie: Zwolle
Ik zou dit even navragen.
Je zou niet willen dat je huis en je Benz door kortsluiting het leven laat.
Campingstekkers bestaan niet.
We hebben allemaal de bek vol over verfijnde techniek bij hybrides.
Dan dit ook even netjes doen. Toch?
Mennekes is de leidende standaard.
Je zou niet willen dat je huis en je Benz door kortsluiting het leven laat.
Campingstekkers bestaan niet.
We hebben allemaal de bek vol over verfijnde techniek bij hybrides.
Dan dit ook even netjes doen. Toch?
Mennekes is de leidende standaard.
Beter een Ster op de motorkap, dan in je ruit...
-
- Berichten: 1465
- Lid geworden op: 19 aug 2015 16:19
- Mercedes-Benz: G500
Voor laden op een " normaal" stopcontact moet je toch ook de bijgeleverde kabel met dat gigantische blok ertussen gebruiken?
De auto moet eerst een handshake doen via de kabel om te zien hoeveel stroom er afgenomen kan worden. Ik denk dat je dat mist. Bij aansluiten van de vaste laadkabel op onze paal zag ik een extra draad namelijk. Op afstand is dan de maximale laadstroom in te stellen tot max 32A op één fase.
Je kan bijvoorbeeld ook niet weg rijden met de laadkabel er nog in.
Ik zou zelf niet continu 16A gedurende 2 uur over een normaal stopcontact willen laden. Dat blok ertussen begrenst de laadstroom tot max 12 of 8 ampere zo uit mijn hoofd.
Ik heb hier een paal met daarvoor een eigen 16A automaat met ingebouwde aardlek. De kabel naar de paal wordt merkbaar warm gedurende het laden dus ik zou niet teveel risico willen lopen met een gewoon stopcontact en 16A.
De auto moet eerst een handshake doen via de kabel om te zien hoeveel stroom er afgenomen kan worden. Ik denk dat je dat mist. Bij aansluiten van de vaste laadkabel op onze paal zag ik een extra draad namelijk. Op afstand is dan de maximale laadstroom in te stellen tot max 32A op één fase.
Je kan bijvoorbeeld ook niet weg rijden met de laadkabel er nog in.
Ik zou zelf niet continu 16A gedurende 2 uur over een normaal stopcontact willen laden. Dat blok ertussen begrenst de laadstroom tot max 12 of 8 ampere zo uit mijn hoofd.
Ik heb hier een paal met daarvoor een eigen 16A automaat met ingebouwde aardlek. De kabel naar de paal wordt merkbaar warm gedurende het laden dus ik zou niet teveel risico willen lopen met een gewoon stopcontact en 16A.