Voor mijn (nog te plaatsen) trekhaak kan ik kiezen uit een aantal merken voor de elektraset:
- Westfalia
- Brink/Thule
- Bosal
- Jäger
Heeft iemand ervaringen met deze merken? Zit er überhaupt noemenswaardig verschil tussen?
Volgens mij is de trekhaak origineel van Oris/Westfalia, dus die eerste lijkt mij de meest logische keuze en nog de goedkoopste ook
W210 trekhaak electraset
- handyman762
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 31 aug 2014 13:23
- Mercedes-Benz: 2018 w205 C180 Amg Line
- Locatie: Lansingerland
Oris is bosal
Onderling hebben de sets niet veel verschil
Op mijn w204 een oris met ,13 polige bosal geplaatst, was kwestie van 2 canbus draden. PDC schakelt aut. af wanneer stekker erin zit en ook de lamp controle werkt. En dat zonder star.
Onderling hebben de sets niet veel verschil
Op mijn w204 een oris met ,13 polige bosal geplaatst, was kwestie van 2 canbus draden. PDC schakelt aut. af wanneer stekker erin zit en ook de lamp controle werkt. En dat zonder star.
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Hoewel ik normaal voor origineel ga ...
Goede ervaring met Westfalia op m'n E60 met alle functies zoals uitschakelen PDC.
Ik zou een 13-polige nemen met verloop naar 7. Veel "huurspul" tegenwoordig ook
standaard 13-polig
Goede ervaring met Westfalia op m'n E60 met alle functies zoals uitschakelen PDC.
Ik zou een 13-polige nemen met verloop naar 7. Veel "huurspul" tegenwoordig ook
standaard 13-polig
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- plorie
- Berichten: 20871
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Het wordt in elk geval een 13-polige! Dan kan gewoon alles erachter, desnoods met verloopstuk.
Van de originele trekhaken is het wel grappig dat de stekkerdoos op een scharnierend plaatje zit, die vouw je ook zo achter de bumper. Dan is 't écht onzichtbaar.
Van de originele trekhaken is het wel grappig dat de stekkerdoos op een scharnierend plaatje zit, die vouw je ook zo achter de bumper. Dan is 't écht onzichtbaar.
Logboek S500.
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Had de Westfalia onder de E60 ook.plorie schreef:Het wordt in elk geval een 13-polige! Dan kan gewoon alles erachter, desnoods met verloopstuk.
Van de originele trekhaken is het wel grappig dat de stekkerdoos op een scharnierend plaatje zit, die vouw je ook zo achter de bumper. Dan is 't écht onzichtbaar.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Toevallig ben ik aan het kijken voor de 208 en die is bij bepaalde merken hetzelfde als die van de 210.
Voor het geval je Parktronic hebt:
De kabel van ECS (OEM voor o.a. Bosal) (check onderaan de *.pdf van Bosal) heeft geen voorziening voor het afschakelen van de Parktronic. Die van Jäger heeft dat wel. Voordat het dan uiteindelijk werkt is het aanleren van code 550 Anhängevorrichtung nodig gok ik.
Voor het geval je Parktronic hebt:
De kabel van ECS (OEM voor o.a. Bosal) (check onderaan de *.pdf van Bosal) heeft geen voorziening voor het afschakelen van de Parktronic. Die van Jäger heeft dat wel. Voordat het dan uiteindelijk werkt is het aanleren van code 550 Anhängevorrichtung nodig gok ik.
- pascalvd
- Berichten: 5147
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Ik hebben het verleden (2x) een 13polige stekker set onder een Renault scenic dit was van het merk bosal
Opzich waren er geen problemen mee ik vond persoonlijk dat de tussen kabel (tussen de stekker van de auto en het achterlicht )wat hobbyistiesch door middel van een contact stripje en dan een tyrap er omheen om alles vast te houden
En waar ik elke keer tegen aan liep was dat de kabels precies op lengte zijn vooral als je voor het gemak montage gaat (niet de moeite nemen om de bumper te demonteren ect.)
Voor de rest zal ik je adviseren om toch voor de versie met ptc uitschakeling tegaan mocht je in de toekomst toch besluiten om dezen te monteren loop je niet te kloten om deze dan uit te schakelen
En ga vooral niet de blauwe klik dingen gebruiken deze snijden langzaam je draden door
Succes gr pascal
Opzich waren er geen problemen mee ik vond persoonlijk dat de tussen kabel (tussen de stekker van de auto en het achterlicht )wat hobbyistiesch door middel van een contact stripje en dan een tyrap er omheen om alles vast te houden
En waar ik elke keer tegen aan liep was dat de kabels precies op lengte zijn vooral als je voor het gemak montage gaat (niet de moeite nemen om de bumper te demonteren ect.)
Voor de rest zal ik je adviseren om toch voor de versie met ptc uitschakeling tegaan mocht je in de toekomst toch besluiten om dezen te monteren loop je niet te kloten om deze dan uit te schakelen
En ga vooral niet de blauwe klik dingen gebruiken deze snijden langzaam je draden door
Succes gr pascal
- einen stern
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 13 okt 2012 07:55
- Mercedes-Benz: W121 190 sedan 1958, W201 190, W201 190E 2.6, W213 200cdi, W906 sprinter 315cdi
Onder mijn W210 heb ik ook een 13 polige en ik heb pdc.
Ik had geen 2 draden, maar diverse, 1 voor de accu, 1 voor de massa, bij de b-stijl moest ik ook een draad aansluiten, bij de linker voordeur voor de knipperlichten, en een stekker in het dashboard.
De draden voor het knipperlicht bij de linkervoordeur werkten uiteindelijk niet, die heb ik uiteindelijk afgetapt van de knipperlichten achter.
Pdc wordtuitmijn hoofd gezegd niet uitgeschakeld, ben ik niet 100% zeker van, maar het gepiep hoor je maar even, schakeld vanzelf uit, heb ik het dan wel?, en je kannatuurlijk je pdc tijdelijk uitschakelen. Zal morgen even kijken.
Als je het merk wilt weten, gaarne even een berichtje, dan zoek ik het voor je op.
Gr.
Stern
Ik had geen 2 draden, maar diverse, 1 voor de accu, 1 voor de massa, bij de b-stijl moest ik ook een draad aansluiten, bij de linker voordeur voor de knipperlichten, en een stekker in het dashboard.
De draden voor het knipperlicht bij de linkervoordeur werkten uiteindelijk niet, die heb ik uiteindelijk afgetapt van de knipperlichten achter.
Pdc wordtuitmijn hoofd gezegd niet uitgeschakeld, ben ik niet 100% zeker van, maar het gepiep hoor je maar even, schakeld vanzelf uit, heb ik het dan wel?, en je kannatuurlijk je pdc tijdelijk uitschakelen. Zal morgen even kijken.
Als je het merk wilt weten, gaarne even een berichtje, dan zoek ik het voor je op.
Gr.
Stern
- einen stern
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 13 okt 2012 07:55
- Mercedes-Benz: W121 190 sedan 1958, W201 190, W201 190E 2.6, W213 200cdi, W906 sprinter 315cdi
O ja, mijn set was zowel voor de W208 als voor de W210, en hoefde niet ingeleerd te worden.
Gr.
Stern
Gr.
Stern
- plorie
- Berichten: 20871
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Klinkt als Westfalia... die is voor de 210 en 208, en dat draadprobleem schijnt verkeerd in de handleiding te staan: die draad ligt kennelijk in de andere goot (rechts ipv links).
Logboek S500.
- einen stern
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 13 okt 2012 07:55
- Mercedes-Benz: W121 190 sedan 1958, W201 190, W201 190E 2.6, W213 200cdi, W906 sprinter 315cdi
Wat is het WIS?
Gr.
Stern
Gr.
Stern