Goedemiddag,
Sinds enkele dagen blijft de stoelverwarming van de bestuurdersstoel continu aan. De lampjes op de schakelaar branden heel licht en er gebeurt niets als de schakelaar wordt ingedrukt. Iemand enig idee of dit wellicht aan het relais zou kunnen liggen? En zo ja, waar ik deze kan vinden?
De rechter stoel werkt gewoon naar behoren en daar hoor ik het relais ook gewoon schakelen bij indrukken van de schakelaar.
Mijn w201 is uit 86 en betreft model 190e.
Vast bedankt.
Stoelverwarming w201 continu aan
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
er zal toch wel een stekker onder de stoel zitten die je los kan trekken
voor je verder gaat zoeken ?
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- Prometheus
- Berichten: 960
- Lid geworden op: 09 mei 2012 12:14
- Mercedes-Benz: W201 W204
- Locatie: Hoorn
- Contacteer:
Defect in relais 1268210147
Heb inmiddels het oude relais gevonden en zag meteen de oorzaak van de storing. Er stond 1 cm water onder de bekleding (voetmat). Nu dus de volgende uitdaging om te achterhalen waar dit water vandaan komt? Iemand al mogelijk een idee vanuit eigen ervaring?
Vast bedankt weer.
Vast bedankt weer.
- SK
- Berichten: 5670
- Lid geworden op: 07 feb 2008 14:15
- Mercedes-Benz: W124 250D, S124 E300TD
- Specialisatie: pizza con filtri dell'aria
Afvoerkanalen (in de hoeken onder de parafan) zitten misschien verstopt of je schuifdak, mits aanwezig, lekt.
Of linksvoor onder de het spatscherm is het rot en komt er water binnen.
Of linksvoor onder de het spatscherm is het rot en komt er water binnen.
- stryker
- Berichten: 440
- Lid geworden op: 01 aug 2015 14:56
- Mercedes-Benz: mercedes c180cdi mopf
- Specialisatie: Vakantieganger
- Locatie: Diepenbeek
- Contacteer:
Ik meen mij te herinneren dat ze bij top gear een speciale manier hadden om het waterprobleem in een auto aan te pakken. Met een shotgun een gat schieten in de bodem . deurrubbers eens nakijken.
Zo het heeft even geduurd maar het lek is waarschijnlijk boven. De lekkage komt toch bij het dak vandaan en het lijkt erop dat via de aansluit naden het water naar binnenkomt. Ik dacht eerst dat het slangetje bij de aansluiting op de afvoer het probleem was (roest bij de afvoer) maar dit wordt denk ik veroorzaakt doordat water van boven op het afvoerbuisje lekt.
Het foam (of iets wat erop lijkt) dat tussen het schuifdak en het dak zit is op een aantal punten doorweekt omdat het water hier doorheen sijpelt.
Mijn vraag is nu of dit met het vervangen van de rubbers verholpen zou zijn of dat het hele schuifdak eruit moet en opnieuw geplaatst en afgedicht moet worden?
Ik heb wat foto's toegevoegd waarop de afvoer te zien is met de roest plekken, en het foam daar boven waar het water doorheen komt.
Vast bedankt weer voor de hulp
Het foam (of iets wat erop lijkt) dat tussen het schuifdak en het dak zit is op een aantal punten doorweekt omdat het water hier doorheen sijpelt.
Mijn vraag is nu of dit met het vervangen van de rubbers verholpen zou zijn of dat het hele schuifdak eruit moet en opnieuw geplaatst en afgedicht moet worden?
Ik heb wat foto's toegevoegd waarop de afvoer te zien is met de roest plekken, en het foam daar boven waar het water doorheen komt.
Vast bedankt weer voor de hulp