Ik begrijp jouw weerstand tegen een hoes niet zo...
Deze van mijn beneden buurman blijft prachtig onder dit zachte stoffen hoesje
en hij is net als jij met z'n auto's
Winterklaar maken: Wat te doen? (R171 SLK)
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- Ton Selhorst
- Berichten: 880
- Lid geworden op: 23 mar 2014 16:40
- Mercedes-Benz: Geen SLK meer
- Specialisatie: In de ruimte lullen
Arjen, dat je de SLK heb gekocht voor erbij, is toch helemaal niets mis meeIk had me ooit voorgenomen om een SLK te kopen "voor erbij"... en ik was dus in de stellige overtuiging dat het rijden in de "B" net zo leuk zou blijven als daarvoor...
Dat is het niet.
De B-klasse is en blijft een geweldig leuke auto, en er is helemaal niets op aan te merken behalve dat hij de "fun factor" van de SLK totaal ontbeert.
Dat de prima B-klasse niet dezelfde fun factor heeft is toch niet erg, als die hem wel had hoefde je de SLK niet te kopen
Ik zou de B-klasse als prima dagelijkse auto gebruiken, en de SLK vertroetelen door hem op slechte dagen lekker binnen te laten staan, en er met mooie dagen heerlijk van te genieten. Zo houdt je SLK het mooist, en het verlangen om hem te rijden hoog.....niks mis mee toch?
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
........en ze gewoon allebei in de verzekering en MRB houden.........Ton Selhorst schreef:Arjen, dat je de SLK heb gekocht voor erbij, is toch helemaal niets mis meeIk had me ooit voorgenomen om een SLK te kopen "voor erbij"... en ik was dus in de stellige overtuiging dat het rijden in de "B" net zo leuk zou blijven als daarvoor...
Dat is het niet.
De B-klasse is en blijft een geweldig leuke auto, en er is helemaal niets op aan te merken behalve dat hij de "fun factor" van de SLK totaal ontbeert.
Dat de prima B-klasse niet dezelfde fun factor heeft is toch niet erg, als die hem wel had hoefde je de SLK niet te kopen
Ik zou de B-klasse als prima dagelijkse auto gebruiken, en de SLK vertroetelen door hem op slechte dagen lekker binnen te laten staan, en er met mooie dagen heerlijk van te genieten. Zo houdt je SLK het mooist, en het verlangen om hem te rijden hoog.....niks mis mee toch?
Er zijn, ook volgens de statistieken, meer goede dagen voor een cabrio in NL dan slechte
hoewel veel NL-ers daar anders over denken. Niks lekkerder dan in het late na- of vroege voorjaar
even lekker te cruisen met de zon op je bol en de stoelverwarming aan.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- Ton Selhorst
- Berichten: 880
- Lid geworden op: 23 mar 2014 16:40
- Mercedes-Benz: Geen SLK meer
- Specialisatie: In de ruimte lullen
KEES!!!
Arjen, geniet van je prachtige SLK zodra het kan, en geef hem niet een half jaar huisarrest, dat verdient ie niet
Grt Ton
Arjen, geniet van je prachtige SLK zodra het kan, en geef hem niet een half jaar huisarrest, dat verdient ie niet
Grt Ton
- Arjen
- Moderator
- Berichten: 8145
- Lid geworden op: 29 apr 2011 17:57
- Mercedes-Benz: ✇ GLK350cdi 4Matic Prestige (X204) en ✇ SLK350 (R171)
- Locatie: Rotterdam
Dank, dank, dank weer, en weet je.... jullie hebben gelijk
Ik orienteer me eerst maar eens op een set winterbanden... ruimte zat (maar niet heus )....
Arjen.
Ik orienteer me eerst maar eens op een set winterbanden... ruimte zat (maar niet heus )....
Arjen.
Ik hoorde vandaag dat MBenzDordt wat meer ruimte krijgt. Ik vermoed dat er wel wat te regelen valt. Een goed alternatief is Profile Rijswijk. Die lange die naast je zat met de BBQ weet alle details.Arjen schreef:Dank, dank, dank weer, en weet je.... jullie hebben gelijk
Ik orienteer me eerst maar eens op een set winterbanden... ruimte zat (maar niet heus )....
Arjen.
Only dead fish go with the flow
- Arjen
- Moderator
- Berichten: 8145
- Lid geworden op: 29 apr 2011 17:57
- Mercedes-Benz: ✇ GLK350cdi 4Matic Prestige (X204) en ✇ SLK350 (R171)
- Locatie: Rotterdam
, Stefan!
Het fijne is dat ik dus een luchtige vraag had over het stallen van mijn auto voor een paar maanden, en dat ik ondertussen alweer mogelijkheden (en bijbehorende investeringen) voorbij heb zien komen waar ik nog nooit over had nagedacht en tegelijkertijd een paar ontnuchterende opmerkingen heb gezien van mensen die zeggen dat auto's wel vaker bij de dealer of importeur voor maaaaaaaaaanden op rij stil staan, en die auto's ook goed terecht komen...
Arjen.
Het fijne is dat ik dus een luchtige vraag had over het stallen van mijn auto voor een paar maanden, en dat ik ondertussen alweer mogelijkheden (en bijbehorende investeringen) voorbij heb zien komen waar ik nog nooit over had nagedacht en tegelijkertijd een paar ontnuchterende opmerkingen heb gezien van mensen die zeggen dat auto's wel vaker bij de dealer of importeur voor maaaaaaaaaanden op rij stil staan, en die auto's ook goed terecht komen...
Arjen.
- plorie
- Berichten: 20874
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Die SLK op z'n kant tegen de muur bedoel je? Moet lukken...Knudde1969 schreef:Ik hoorde vandaag dat MBenzDordt wat meer ruimte krijgt.
Logboek S500.
-
- Berichten: 3443
- Lid geworden op: 16 nov 2005 17:45
- Mercedes-Benz: Sparta ion
- Specialisatie: Kan niks en doet niks
Ik vind alleen het volle tank gedeelte onzin?
Een plastike tank zal verrekt weinig roest krijgen.
Verder...gewoon wegzetten en volgend jaar starten en rijden.
Paar maanden moet geen probleem zijn alleen ff banden hard zetten
Een plastike tank zal verrekt weinig roest krijgen.
Verder...gewoon wegzetten en volgend jaar starten en rijden.
Paar maanden moet geen probleem zijn alleen ff banden hard zetten
Het is altijd wat en zelden goed
- Jeroen
- Berichten: 25792
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Gaat niet om het roesten van de tank, maar om het aantrekken van water door de Bio-ethanol. Dat + vergomming in allerlei kleine kanaaltjes.
Ik zou voor de fuel stabiliser gaan. Om bovenstaande problemen voor te zijn.
Pas nog een set buitenboordmotorcarburateurs gezien waar grote brokken aluminium gewoon waren weggevreten door corrosie. Dat soort grappen wil je niet in leidingen en of injectoren.
En zo duur is het niet.
gr J
Ik zou voor de fuel stabiliser gaan. Om bovenstaande problemen voor te zijn.
Pas nog een set buitenboordmotorcarburateurs gezien waar grote brokken aluminium gewoon waren weggevreten door corrosie. Dat soort grappen wil je niet in leidingen en of injectoren.
En zo duur is het niet.
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
- Arjen
- Moderator
- Berichten: 8145
- Lid geworden op: 29 apr 2011 17:57
- Mercedes-Benz: ✇ GLK350cdi 4Matic Prestige (X204) en ✇ SLK350 (R171)
- Locatie: Rotterdam
Jeroen, ik spreek je niet graag tegen, maar ik heb toch nog mijn twijfels over die brandstoftoevoeging.
Ik weet dat ik er zelf om heb gevraagd bij mijn openingsposting, maar ik begin meer-en-meer te denken dat het een domme vraag was.
Ik ken de gumvorming alleen van een potje terpentine waar je verfkwast in hebt schoongemaakt, en vervolgens bent vergeten om de kwast er bijtijds uit te halen. De peut verdampt, en het enige wat overblijft is die uitgeharde "gom".
Volgens mij krijg je dit probleem dus alleen als de brandstof kan verdampen. Bij een buitenboordmotortje heb je (net als bij een youngtimer of oldtimer op benzine) een drukloze carburateur. Ik kan me goed voorstellen dat daar de benzine verdampt, en dat je dus startproblemen hebt in het voorjaar.
Mijn auto heeft echter een injectiesysteem, waarbij de benzine onder druk wordt ingespoten. Aangezien dat systeem onder druk staat, is de kans op verdamping dan niet nihil?
Ik ben echt niet te beroerd om een paar tientjes aan additieven uit te geven, maar ben zo bang dat het meer schaadt dan baat.
Arjen.
Ik weet dat ik er zelf om heb gevraagd bij mijn openingsposting, maar ik begin meer-en-meer te denken dat het een domme vraag was.
Ik ken de gumvorming alleen van een potje terpentine waar je verfkwast in hebt schoongemaakt, en vervolgens bent vergeten om de kwast er bijtijds uit te halen. De peut verdampt, en het enige wat overblijft is die uitgeharde "gom".
Volgens mij krijg je dit probleem dus alleen als de brandstof kan verdampen. Bij een buitenboordmotortje heb je (net als bij een youngtimer of oldtimer op benzine) een drukloze carburateur. Ik kan me goed voorstellen dat daar de benzine verdampt, en dat je dus startproblemen hebt in het voorjaar.
Mijn auto heeft echter een injectiesysteem, waarbij de benzine onder druk wordt ingespoten. Aangezien dat systeem onder druk staat, is de kans op verdamping dan niet nihil?
Ik ben echt niet te beroerd om een paar tientjes aan additieven uit te geven, maar ben zo bang dat het meer schaadt dan baat.
Arjen.
Dat vergommen kan wel degelijk. Achter m'n bootje heb ik een gallerij 2-takt schroot gehad wat altijd startte. Soms met wat geweld, maar ze liepen altijd. M'n allereerste 4-takt kreeg ik na de winter niet meer aan de gang omdat ik vergeten was om hem leeg te draaien aan het einde van het seizoen ervoor. 9 uur op de teller, twee keer een ochtend tobben en €190,00 lichter voor een schoonmaak beurt. Brandstof stabilisator werkt!!
Only dead fish go with the flow
- Jeroen
- Berichten: 25792
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Ik hoef geen gelijk te hebben, maar ik zou het zo vervelend vinden als jij in de lente op problemen stuit en ik heb niks gezegd.
Ik heb geen duidelijk beeld hoeveel corrosie er op kan treden door water in het systeem, maar weet wel dat collegawatersporters met moderne viertakt injectieblokken hun systemen ook behandelen voor de winterstop.
En anders wegzetten op Aspenbrandstof.
gr J
Ik heb geen duidelijk beeld hoeveel corrosie er op kan treden door water in het systeem, maar weet wel dat collegawatersporters met moderne viertakt injectieblokken hun systemen ook behandelen voor de winterstop.
En anders wegzetten op Aspenbrandstof.
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)