Accu verwijderen zou ik ook absoluut niet doen, kun je rare storingen van krijgen, zoals dat het dak niet meer open wil, heb ik diverse malen gelezen op het Amerikaanse SLK forum, de module van het dak kan niet altijd goed aanmelden dan weer, al is dit simpel te verhelpen om de accu los te koppelen een tijdje en weer aan te sluiten.
Mijn SLK staat ook de hele winter stil onder de carport voorzien van een laagje goede wax, elke maand hang ik er een dag de CTEK druppellader aan.
Dat zijn echt kwaliteitsladers voor de consument, zou ik absoluut overwegen aan te schaffen.
http://www.rustbuster.nl/Quickshop/inde ... 12-volt-5a
Vierkante banden of slechte benzine heb ik ook geen enkele last van met mijn 15 jaar oude SLK
Starten en stationair warm draaien zou ik sowieso niet doen, dan kun je idd nog beter gaan rijden op een mooie droge dag.
Winterklaar maken: Wat te doen? (R171 SLK)
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Er is geen stroom in de garage waar de SLK staat...vos00819 schreef:Ik had de auto ook niet spanningsloos gemaakt. Soms kunnen auto's hier helemaal niet tegen.
Even investeren in een druppellader. Uiteraard moet de accu in goede conditie zijn.
Maar ik zou een auto met dusdanig veel elektronica ook niet spanningsloos laten staan.
Je zou de gel accu van Stefan er aan kunnen knopen met startkabels als Back Up en die
af en toe aan de lader kunnen hangen.
Hele goede tip uit de "oude doos"bokkiebenz schreef:Banden op een bar of 3
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Stond jouw auto niet aan de zijkant in de buurt van een opening naar buiten? Een kleine zonnecel kan voldoende zijn om hem vol te houden
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Ik heb zoiets jaren geleden ingebouwd in de caravan van m'n ouders voor de standaccu en dat werkte echt.Raimon schreef:Stond jouw auto niet aan de zijkant in de buurt van een opening naar buiten? Een kleine zonnecel kan voldoende zijn om hem vol te houden
Een "plak" paneel op het dak en wat elektronisch tussen geneuzel. Geen rocket science
@Arjen: je kan dit vinden bij de caravan en boten accessoires maar waarschijnlijk ook bij Conrad
voor leukere prijzen
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
www.amperewinkel.nl is de goedkoopste van NLCornelis69 schreef:Ik heb zoiets jaren geleden ingebouwd in de caravan van m'n ouders voor de standaccu en dat werkte echt.Raimon schreef:Stond jouw auto niet aan de zijkant in de buurt van een opening naar buiten? Een kleine zonnecel kan voldoende zijn om hem vol te houden
Een "plak" paneel op het dak en wat elektronisch tussen geneuzel. Geen rocket science
@Arjen: je kan dit vinden bij de caravan en boten accessoires maar waarschijnlijk ook bij Conrad
voor leukere prijzen
Only dead fish go with the flow
- plorie
- Berichten: 20879
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Dat is:bofkont schreef:elke maand hang ik er een dag de CTEK druppellader aan.
Dat zijn echt kwaliteitsladers voor de consument, zou ik absoluut overwegen aan te schaffen.
http://www.rustbuster.nl/Quickshop/inde ... 12-volt-5a
a) onnodig, Arjen heeft er al een
en b) er is daar geen stroomArjen schreef:Ik heb een CTek, en gebruik 'm al tijden enthousiast (maar dan wel met de accu eruit).
Arjen schreef:Mijn auto staat in een gezamenlijke parkeergarage (van het gebouw); ik heb daar geen stroom
Logboek S500.
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Kennelijk wat ik zo lees wel genoeg ventilatie in die garage.....plorie schreef: en b) er is daar geen stroomArjen schreef:Mijn auto staat in een gezamenlijke parkeergarage (van het gebouw); ik heb daar geen stroom
Aggregaatje voor spanning voor de acculader een optie
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
-
- Berichten: 3443
- Lid geworden op: 16 nov 2005 17:45
- Mercedes-Benz: Sparta ion
- Specialisatie: Kan niks en doet niks
Werkt super.
Beetje licht (ook tl) en hij doet het
Ooit gekocht maar doe er niks mee want deze hing aan mn motor in de winter.
Kennis van me heeft dezelfde aan zn cabrio en die staat ook in een parkeer garage onder de woningen
Beetje licht (ook tl) en hij doet het
Ooit gekocht maar doe er niks mee want deze hing aan mn motor in de winter.
Kennis van me heeft dezelfde aan zn cabrio en die staat ook in een parkeer garage onder de woningen
- Bijlagen
-
- 20151005_192039.jpg (158.02 KiB) 481 keer bekeken
Het is altijd wat en zelden goed
-
- Berichten: 3245
- Lid geworden op: 25 apr 2011 11:00
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Specialisatie: Detailing/R170/OEM freak
- Locatie: Nederland
Had het idd gelezen dat er geen stroompunt aanwezig was , wellicht een goed punt om bij de vereniging van eigenaren dat eens op de agenda te zettten
Dat van die Ctek dan weer niet, moet toch wat beter leren lezen
Dat van die Ctek dan weer niet, moet toch wat beter leren lezen
- Ton Selhorst
- Berichten: 880
- Lid geworden op: 23 mar 2014 16:40
- Mercedes-Benz: Geen SLK meer
- Specialisatie: In de ruimte lullen
Beste Arjen,
Ik zie allemaal hele goede tips.
Wellicht het volgende in overweging nemen.
Begrijp ik het goed dat je hem wilt schorsen voor 5 of 6 maanden, dit om wegenbelasting uit te sparen denk ik?
Om daar het meeste voordeel,uit te halen moet je hem 2 kwartalen schorsen, als je dat zou doen scheelt dat ongeveer €400,-
Als je hem vanaf november schorst zou je hem t/m april moeten laten staan.
Alle goed bedoelde tips kosten ook wat euries, een aantal zaken hebben dan wel een eenmalige aanschaf, maar ik schat dat de besparing niet heel erg oploopt.
Mijn 17 jaar oude SLK staat in de winter ook netjes in de garage.
Hij mag tijdens het winter weer en de pekel dagen echt niet buiten komen ,
Maar er zijn altijd voldoende mooie, en pekel vrije dagen om hem even uit te laten.
Een ritje van 20 a 30 km geeft weer even lol, en alles is weer even in beweging en laad weer op.
Vaak heb je in maart en april alweer mooie dagen, waarbij zelfs open rijden weer zou kunnen.
Dat kriebelt dan toch, maar als hij dan nog geschorst is
Iedereen doet het op zijn eigen manier, maar ik wilde deze positeif bedoelde overweging nog even aangeven.
Grt Ton
Ik zie allemaal hele goede tips.
Wellicht het volgende in overweging nemen.
Begrijp ik het goed dat je hem wilt schorsen voor 5 of 6 maanden, dit om wegenbelasting uit te sparen denk ik?
Om daar het meeste voordeel,uit te halen moet je hem 2 kwartalen schorsen, als je dat zou doen scheelt dat ongeveer €400,-
Als je hem vanaf november schorst zou je hem t/m april moeten laten staan.
Alle goed bedoelde tips kosten ook wat euries, een aantal zaken hebben dan wel een eenmalige aanschaf, maar ik schat dat de besparing niet heel erg oploopt.
Mijn 17 jaar oude SLK staat in de winter ook netjes in de garage.
Hij mag tijdens het winter weer en de pekel dagen echt niet buiten komen ,
Maar er zijn altijd voldoende mooie, en pekel vrije dagen om hem even uit te laten.
Een ritje van 20 a 30 km geeft weer even lol, en alles is weer even in beweging en laad weer op.
Vaak heb je in maart en april alweer mooie dagen, waarbij zelfs open rijden weer zou kunnen.
Dat kriebelt dan toch, maar als hij dan nog geschorst is
Iedereen doet het op zijn eigen manier, maar ik wilde deze positeif bedoelde overweging nog even aangeven.
Grt Ton
- Arjen
- Moderator
- Berichten: 8146
- Lid geworden op: 29 apr 2011 17:57
- Mercedes-Benz: ✇ GLK350cdi 4Matic Prestige (X204) en ✇ SLK350 (R171)
- Locatie: Rotterdam
Dacht ik gisteren nog dat ik er helemaal uit was, komen jullie weer met allemaal goede adviezen
@Bokkie: Ik kijk even naar zo'n acculader via een zonnecel/daglichtcel; er staat een cabrio in het pand waar de eigenaar ooit zo'n ding op zijn stoffen kap had liggen.... voordat de bewegingssensoren op de energiebesparende LED verlichting werden gezet
@Stefan: Erg tof aanbod weer van je ; ik kijk even of ik het red met zo'n zonnecel.
@Kees: De anarchist in mij had ook al een lekkere stampende dieselgenerator overwogen als ik geen prik mag gebruiken.... Misschien heet VW wel een gezonde?
@Ton: Ik probeer eerst of ik het aankan om 5-6 maanden de SLK te laten staan
@René: Ik vermoed dat in de toekomst er nog wel behoefte komt aan aansluitingen voor elektrische auto's, dus wellicht is dit een mooie aanleiding voor het agendapunt op de volgende VvE vergadering.
Arjen.
@Bokkie: Ik kijk even naar zo'n acculader via een zonnecel/daglichtcel; er staat een cabrio in het pand waar de eigenaar ooit zo'n ding op zijn stoffen kap had liggen.... voordat de bewegingssensoren op de energiebesparende LED verlichting werden gezet
@Stefan: Erg tof aanbod weer van je ; ik kijk even of ik het red met zo'n zonnecel.
@Kees: De anarchist in mij had ook al een lekkere stampende dieselgenerator overwogen als ik geen prik mag gebruiken.... Misschien heet VW wel een gezonde?
@Ton: Ik probeer eerst of ik het aankan om 5-6 maanden de SLK te laten staan
@René: Ik vermoed dat in de toekomst er nog wel behoefte komt aan aansluitingen voor elektrische auto's, dus wellicht is dit een mooie aanleiding voor het agendapunt op de volgende VvE vergadering.
Arjen.
- Ton Selhorst
- Berichten: 880
- Lid geworden op: 23 mar 2014 16:40
- Mercedes-Benz: Geen SLK meer
- Specialisatie: In de ruimte lullen
Arjen, dat neigt naar sadomasochisme@Ton: Ik probeer eerst of ik het aankan om 5-6 maanden de SLK te laten staan
Ik kan dat niet aan
- Arjen
- Moderator
- Berichten: 8146
- Lid geworden op: 29 apr 2011 17:57
- Mercedes-Benz: ✇ GLK350cdi 4Matic Prestige (X204) en ✇ SLK350 (R171)
- Locatie: Rotterdam
Ik had me ooit voorgenomen om een SLK te kopen "voor erbij"... en ik was dus in de stellige overtuiging dat het rijden in de "B" net zo leuk zou blijven als daarvoor...
Dat is het niet.
De B-klasse is en blijft een geweldig leuke auto, en er is helemaal niets op aan te merken behalve dat hij de "fun factor" van de SLK totaal ontbeert.
Ik heb afgelopen weekeinde met de miniman zijn verjaardagscadeau opgehaald. Hij had het niet door want zijn Kids Bike zat in een doos waar bijna een hele eettafel in zou passen Gelukkig stond er heel groot "Mercedes-Benz" op de zijkant, dus ik kon ermee wegkomen dat het "iets voor de auto was"...
Ik had hier echt de B-klasse voor nodig... Zelfs met het dak open zou dit fietsje (incl. verpakking) niet in de SLK hebben gepast. In de "B" moest zelfs één deel van de achterbank plat, en dan paste het nèt om de doos op zijn zijkant te zetten (en stond hij bijna klem tussen met hoofdsteun en de achterruit).
Hoe dan ook... ik probeer het tot aan het voorjaar uit om de SLK conform planning geschorst te laten staan, en als me dat echt niet lukt, dan gaat de B-klasse in de verkoop en krijgt de SLK winterbanden...
To be continued....
Arjen.
Dat is het niet.
De B-klasse is en blijft een geweldig leuke auto, en er is helemaal niets op aan te merken behalve dat hij de "fun factor" van de SLK totaal ontbeert.
Ik heb afgelopen weekeinde met de miniman zijn verjaardagscadeau opgehaald. Hij had het niet door want zijn Kids Bike zat in een doos waar bijna een hele eettafel in zou passen Gelukkig stond er heel groot "Mercedes-Benz" op de zijkant, dus ik kon ermee wegkomen dat het "iets voor de auto was"...
Ik had hier echt de B-klasse voor nodig... Zelfs met het dak open zou dit fietsje (incl. verpakking) niet in de SLK hebben gepast. In de "B" moest zelfs één deel van de achterbank plat, en dan paste het nèt om de doos op zijn zijkant te zetten (en stond hij bijna klem tussen met hoofdsteun en de achterruit).
Hoe dan ook... ik probeer het tot aan het voorjaar uit om de SLK conform planning geschorst te laten staan, en als me dat echt niet lukt, dan gaat de B-klasse in de verkoop en krijgt de SLK winterbanden...
To be continued....
Arjen.
- Jeroen
- Berichten: 25801
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
En de miniman achter de SLK aan laten fietsen is geen optie?
In het kader van de iets serieuzere opmerkingen: En wanneer moet je weer een fiets voor hem ophalen?
Ik heb pas ook een bankstel opgehaald met een gehuurde aanhanger achter de kart. Uiteraard had ik ook de V70 van mijn miniman (die groter is dan ik ben) mogen lenen, maar ik ben nogal van het zelf doen. Een trekhaak op een SLK kan echter weer niet begrijp ik.
Misschien dan toch voor die incidentele gevallen een grotere auto (of één met trekhaak) lenen en de B weg doen?
gr J
In het kader van de iets serieuzere opmerkingen: En wanneer moet je weer een fiets voor hem ophalen?
Ik heb pas ook een bankstel opgehaald met een gehuurde aanhanger achter de kart. Uiteraard had ik ook de V70 van mijn miniman (die groter is dan ik ben) mogen lenen, maar ik ben nogal van het zelf doen. Een trekhaak op een SLK kan echter weer niet begrijp ik.
Misschien dan toch voor die incidentele gevallen een grotere auto (of één met trekhaak) lenen en de B weg doen?
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)