s202 c240 1998 onrustig stationair

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
raymond1971
Berichten: 121
Lid geworden op: 17 aug 2009 22:15
Mercedes-Benz: s203 C180 kompressor 2004 S203 C350 2006
Locatie: Nieuwegein

02 okt 2015 11:51

Beste leden,

Laatst vielen er (voor het gevoel) 3 cilinders uit.
Kwam niet meer op toeren en trok bijna niet meer.
Na uitlezen was er overslag in aantal cilinders.
Code p0300 etc.

Nu heb ik de bougies vervangen en komt het uitvallen niet meer voor.
Alleen loopt de motor onrustig als hij warm is.
Na starten voel ik niets maar eenmaal warm voel je het motorblok schudden, net alsof er soms een verbranding wordt overgeslagen.

Heb storingen uitgelezen, maar komen geen meldingen uit.
De luchtmassameter afgekoppeld en probleem blijft, dus die is goed.
Na afkoppelen luchtmassameter wel even storing uitgelezen en die komt dan idd als melding.

Iemand idee waar ik verder moet zoeken?
martindebelitos
Berichten: 777
Lid geworden op: 09 apr 2014 21:37
Mercedes-Benz: mercedes 220 diesel

02 okt 2015 11:54

bougie kabel vervangen. :)
Gebruikersavatar
Peter
Oprichter
Berichten: 44419
Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

02 okt 2015 12:03

martindebelitos schreef:bougie kabel vervangen. :)
Volgens mij heeft deze geen bougiekabels, maar 1 bobine per (1 of 2) cilinder(s) direct op de bougie gemonteerd.
Deze gaan inderdaad weleens stuk.
#doeslief
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20841
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

02 okt 2015 12:06

Bij de M112 (en M113) zitten de bobines vlakbij de bougies, er zitten nog wel korte stukjes bougiekabel naar de bougies ;)
Als er meerdere cilinders niet meedoen zou ik het niet direct in een bobine zoeken. Er zit 1 bobine per cilinder die 2 bougies aanstuurt.
Logboek S500.
raymond1971
Berichten: 121
Lid geworden op: 17 aug 2009 22:15
Mercedes-Benz: s203 C180 kompressor 2004 S203 C350 2006
Locatie: Nieuwegein

02 okt 2015 12:10

Zag na 2e keer zoeken dat er al eens een vraag gesteld was over dit onderwerp... verkeerde zoektermen gebruikt.. mij excuses. ...


Maar de bobines zitten niet direct op bougies hoor...
Geschroefd op kleppendeksel , dus met " relatief" korte kabels...
Gebruikersavatar
Prometheus
Berichten: 960
Lid geworden op: 09 mei 2012 12:14
Mercedes-Benz: W201 W204
Locatie: Hoorn
Contacteer:

02 okt 2015 12:13

klinkt als een foutief brandstof/lucht mengsel bij warme stationairloop.
Dus: MAF (Mass AirFlow), Temp. sensor, TPS (Throttle Position Sensor), EGR klepbediening, valse lucht, vervuild gasklephuis ?
Laatst gewijzigd door Prometheus op 02 okt 2015 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
raymond1971
Berichten: 121
Lid geworden op: 17 aug 2009 22:15
Mercedes-Benz: s203 C180 kompressor 2004 S203 C350 2006
Locatie: Nieuwegein

02 okt 2015 12:13

Het zijn niet meerdere cilinders die niet meedoen...
Af en toe is het net of hij verbranding overslaat.... Zeer onregelmatig.
Kan zo maar zijn dat ze 5 seconden mooi loopt en plots weer een keer schud.
Zal toch eens de bougiekabels vervangen.... wat overigens prijzig is...
raymond1971
Berichten: 121
Lid geworden op: 17 aug 2009 22:15
Mercedes-Benz: s203 C180 kompressor 2004 S203 C350 2006
Locatie: Nieuwegein

02 okt 2015 12:15

Okeejjj.... die eerst maar eens controleren...
Maar krijg je bij maf en tps of egr geen foutmeldingen?
Gebruikersavatar
Prometheus
Berichten: 960
Lid geworden op: 09 mei 2012 12:14
Mercedes-Benz: W201 W204
Locatie: Hoorn
Contacteer:

02 okt 2015 12:23

Dat hoeft niet. Zolang de sensors waardes meten die binnen het 'normale' spectrum vallen worden er geen storingsmeldingen opgeslagen.
Maar als bv. een MAF een X hoeveelheid luchttoevoer detecteerd, maar door een minimaal scheurtje komt er X + Y lucht in de verbrandingsruimte, loopt ie toch heel beroerd
Plaats reactie