Beste forumleden,
Ik ben Cédric en zou een S204 uit 2011/2012(facelift versie) willen aanschaffen. De uitgebreide(re) voorstelling staat in het ander subforum.
Een C180/200/220CDI zou voor mij ideaal zijn.
We hebben gekeken naar de Duitse markt, en hebben besloten om bij een officiële Mercedes garage in Duitsland te kopen.
- Waar moet ik echter rekening mee houden bij de aanschaf van een S204?
- Zijn er gekende mankementen? (Heb al gelezen over de injectoren bij de 220/250?)
- Zijn er nog verschillen in model tussen MY2011/2012, 2013?
- Andere tips&tricks?
Alvast bedankt!
Cédric
Aankoop S204
- oli
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 17 jul 2007 22:59
- Mercedes-Benz: C180 CDI (w204 - 2011)
- Locatie: België
Bij die van mij, een 4/2011 c180 cdi is er onder garantie een keer de vacuumpomp vervangen (hij was toen al 3 jaar, dus buiten de garantieperiode, super van de dealer dat ze dat nog wilden doen )
Hij is ook eens toen ik hem pas had binnengeweest voor geratel in het dashboard. Allemaal onder garantie door de dealer opgelost.
Ondertussen heeft hij 53.000 kilometer en, buiten die garantiegevallen, heb ik buiten het gewone jaarlijkse onderhoud, nog niets stuk gehad.
Hij is ook eens toen ik hem pas had binnengeweest voor geratel in het dashboard. Allemaal onder garantie door de dealer opgelost.
Ondertussen heeft hij 53.000 kilometer en, buiten die garantiegevallen, heb ik buiten het gewone jaarlijkse onderhoud, nog niets stuk gehad.
Van 2002 tot 2007: Audi A6 ('99)
Van 2007 tot 2011: MB C200 cdi ('02)
2011 tot heden: MB C180 cdi ('11)
Van 2007 tot 2011: MB C200 cdi ('02)
2011 tot heden: MB C180 cdi ('11)
- SK
- Berichten: 5670
- Lid geworden op: 07 feb 2008 14:15
- Mercedes-Benz: W124 250D, S124 E300TD
- Specialisatie: pizza con filtri dell'aria
Als je er de munten voor hebt, een MoPf (=facelift) kiezen vanaf 2011. Maar dat schrijf je al
Anders eentje vanaf productiemaand januari 2010, die hebben veel nuttige en kwaliteit updates gehad.
Een 180 of 220, daar zit qua koppel en pk's behoorlijk verschil in.
Ik denk dat je er goed aan doet eerst een motorisering te kiezen, voordat je op autojacht gaat.
Anders eentje vanaf productiemaand januari 2010, die hebben veel nuttige en kwaliteit updates gehad.
Een 180 of 220, daar zit qua koppel en pk's behoorlijk verschil in.
Ik denk dat je er goed aan doet eerst een motorisering te kiezen, voordat je op autojacht gaat.
We zouden zowiso voor de facelift versie gaan, aangezien deze er in de eerste plaats beter uitziet, euro5 is en een verbeterde versnellingsbak heeft.
Qua motorisatie, zouden we voor de C200cdi met 136pk (360nm) gaan ... Mijn vorige auto (320D uit 2005) had op papier 150pk met 330nm, dus zou nagenoeg hetzelfde moeten zijn.
Qua motorisatie, zouden we voor de C200cdi met 136pk (360nm) gaan ... Mijn vorige auto (320D uit 2005) had op papier 150pk met 330nm, dus zou nagenoeg hetzelfde moeten zijn.
- SK
- Berichten: 5670
- Lid geworden op: 07 feb 2008 14:15
- Mercedes-Benz: W124 250D, S124 E300TD
- Specialisatie: pizza con filtri dell'aria
De C200cdi kwam er in in praktijktesten altijd beter (acceleratiecijfers) of gelijk uit dan op papier sterkere diesels zoals de volvo S/V60. 136pk lijkt dus weinig, maar in de praktijk is het prima. Echter, er zijn hier genoeg berijders die een 200cdi veel te zwak vinden en meer oompf willen.
Een proefrit (verschillende motoriseringen en handbak/automaat) is dus aan te bevelen.
Je zal niet de eerste zijn met een vraag over chippen na aankoop als het koppel/vermogen tegen valt.
Bezint dus eer ge begint.
Een proefrit (verschillende motoriseringen en handbak/automaat) is dus aan te bevelen.
Je zal niet de eerste zijn met een vraag over chippen na aankoop als het koppel/vermogen tegen valt.
Bezint dus eer ge begint.
-
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 15 jul 2014 20:32
- Mercedes-Benz: Mercedes-Benz S204 250 CDI!
- Specialisatie: Zzp'er afbouw
Ik heb de 250Cdi in een S204.
En het is echt een beest van een motor.
Zoveel koppel is echt heerlijk .
Had hiervoor allemaal eco dieseltjes , maar zou niet minder meer willen (alleen meer ).
De 220 is volgens mij dezelfde motor alleeb iets minder koppel en pk'tjes , maar een chip kan dat dan weer makkelijk oplossen.
Rij er volgens bc nu 4,9km/100 mee over 4000 km.
Ikzelf zou voor zo zwaar mogelijke motorisering gaan persoonlijk.
En het is echt een beest van een motor.
Zoveel koppel is echt heerlijk .
Had hiervoor allemaal eco dieseltjes , maar zou niet minder meer willen (alleen meer ).
De 220 is volgens mij dezelfde motor alleeb iets minder koppel en pk'tjes , maar een chip kan dat dan weer makkelijk oplossen.
Rij er volgens bc nu 4,9km/100 mee over 4000 km.
Ikzelf zou voor zo zwaar mogelijke motorisering gaan persoonlijk.
Mercedes S204 250CDI Elegance!
-
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 26 mei 2014 20:53
- Mercedes-Benz: Huidige vervoersmiddelen: S212 220CDI - W211 270CDI - G350D - Sprinter 208D - Sprinter 312D
- Locatie: Luxemburg & Afrika
cpsp4 schreef:We zouden zowiso voor de facelift versie gaan, aangezien deze er in de eerste plaats beter uitziet, euro5 is en een verbeterde versnellingsbak heeft.
Qua motorisatie, zouden we voor de C200cdi met 136pk (360nm) gaan ... Mijn vorige auto (320D uit 2005) had op papier 150pk met 330nm, dus zou nagenoeg hetzelfde moeten zijn.
Er zijn voor zover ik weet ook pre-facelift modellen die Euro 5 zijn. Geloof dat die "Blue Efficiency" op de zij schermen hebben staan en een OM651 onder het deksel aan de voorzijde hebben liggen....
Zoals al opgemerkt, kies eerst het type motor, ga rijden met de diverse types. Zou persoonlijk voor de 220 of 250 gaan, rijdt net effe lekkerder en vaak zuiniger.
Verder is een W of S204 een redelijk betrouwbare auto. En hoewel ik het op langere termijn nog moet zien word er door enkele beweerd dat het een opvolger is van de legendarische W124.
Aankoop tip: Command en spiegel pakket en bij een handbak opletten of er CC in zit.
Kijk ook eens hier in Luxemburg, vaak auto's met erg lage kilometer standen en zitten goed in de opties tegen zeer schappelijke prijzen.
Avantgarde en AMG is hier standaard, basis (Classic?) word niet geleverd en Élégance enkel op speciaal verzoek.
- oli
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 17 jul 2007 22:59
- Mercedes-Benz: C180 CDI (w204 - 2011)
- Locatie: België
Wat er juist vervangen werd, ik kan het mij niet meer herinnerencpsp4 schreef:Weet je nog wat er vervangen werd bij het 'geratel in het dashboard'?
4 jaar oud en 53.000km? Ik hoop dat je je DPF niet stuk rijdt
I.v.m. die DPF: soms hoor ik hem regenereren en dan rij ik nog een kwartiertje rond. Meestal heeft hij dan gedaan.
Ik rij weinig, maar zelden echt korte afstanden.
O ja, in verband met de POWERRRR. Ikzelf ben een rustige chauffeur, dus voor mij is een 180 voldoende. Ik heb mij nooit beklaagd dat ik geen 220 of 250 gekocht heb. Het enige wat ik me beklaag is dat ik geen automaat genomen heb.
Voor de rest: fantastische reiswagen!
EDIT: moesten prestaties mij interesseren, dan had ik mij een 6 cilinder benzine gekocht. Ik ben op dat gebied nog ouderwets: een diesel dient niet om mee op te trekken
Van 2002 tot 2007: Audi A6 ('99)
Van 2007 tot 2011: MB C200 cdi ('02)
2011 tot heden: MB C180 cdi ('11)
Van 2007 tot 2011: MB C200 cdi ('02)
2011 tot heden: MB C180 cdi ('11)
Ik kan me enkel automaten aanschaffen daar mijn rijbewijs enkel voor automaten is (luxeproblemen...) met als nadeel ook altijd duurdere auto's!
Naast de vacuümpomp eventueel, zijn er nog andere technische mankementen of reeds gekende mankementen?
Naast de vacuümpomp eventueel, zijn er nog andere technische mankementen of reeds gekende mankementen?