Zucht... elke dealer draait je ook een poot uit ja.plorie schreef:Cliff67 schreef:Nu weet ik niet of ik hiermee naar de Mercedes dealer moet gaan i.v.m. mogelijke hoge kosten of dat ik gewoon naar mijn eigen Bovag moet gaan.
Nee de Merkdealer Mercedes trekt per definitie niet iemand een poot uit, Ik ben capabel genoeg om te weten dat juist daar de kennis en kunde ligt, en ik was zeker naar de dealer gegaan als het probleem niet door mijn garage was verholpen..
Het probleem dat zich had aangediend was het volgende.
Tijdens het vervangen van de dieselfilter is slang NR 122 vervangen, Om er goed bij te kunnen moest slang NR 125 los worden gekoppeld en is die slang met de oude O ring weer aangesloten (fout dus) de O ring was al oud en had meteen vervangen moeten worden. kosten O ring 98 cent
Bij thuiskomst bleek de heleboel dus onder de dieselolie te zitten Grrrrr
Dus heb ik zelf de boel los gehaald en zag ik meteen dat het lipje van slang 125 gebarsten was en niet meer klemde dit i.c.m. de oude O ring is het recept voor lekage.
Dus nieuwe slang 125 is gehaald bij de MB dealer die is erop gemonteerd en nu is de wagen eindelijk droog bij de pomp.
Buiten het feit dat alles nu droog en schoon blijft bemerk ik dat de motor mooier draait i.v.m. valse lucht dat ik nu niet meer heb, en zal naar zeer aangrenzende waarschijnlijkheid de motor ook beter starten morgens vroeg.
Al met al wederom een ervaring rijker.
Ik dank jullie allen voor de ingebrachte reacties en hulp