Lage top snelheid

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Cliff67
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 sep 2015 17:51

05 okt 2015 11:07

plorie schreef:
Cliff67 schreef:Nu weet ik niet of ik hiermee naar de Mercedes dealer moet gaan i.v.m. mogelijke hoge kosten of dat ik gewoon naar mijn eigen Bovag moet gaan.
Zucht... elke dealer draait je ook een poot uit ja.


Nee de Merkdealer Mercedes trekt per definitie niet iemand een poot uit, Ik ben capabel genoeg om te weten dat juist daar de kennis en kunde ligt, en ik was zeker naar de dealer gegaan als het probleem niet door mijn garage was verholpen..
Het probleem dat zich had aangediend was het volgende.
Tijdens het vervangen van de dieselfilter is slang NR 122 vervangen, Om er goed bij te kunnen moest slang NR 125 los worden gekoppeld en is die slang met de oude O ring weer aangesloten (fout dus) de O ring was al oud en had meteen vervangen moeten worden. kosten O ring 98 cent
Bij thuiskomst bleek de heleboel dus onder de dieselolie te zitten Grrrrr
Dus heb ik zelf de boel los gehaald en zag ik meteen dat het lipje van slang 125 gebarsten was en niet meer klemde dit i.c.m. de oude O ring is het recept voor lekage.
Dus nieuwe slang 125 is gehaald bij de MB dealer die is erop gemonteerd en nu is de wagen eindelijk droog bij de pomp.
Buiten het feit dat alles nu droog en schoon blijft bemerk ik dat de motor mooier draait i.v.m. valse lucht dat ik nu niet meer heb, en zal naar zeer aangrenzende waarschijnlijkheid de motor ook beter starten morgens vroeg.
Al met al wederom een ervaring rijker.
Ik dank jullie allen voor de ingebrachte reacties en hulp :D
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11200
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

05 okt 2015 18:54

En nog een tip : tank de volgende 2,3,4, .. keer V Power van Shell en je CDI blok gaat nog
fijner lopen ;)

En nee aub geen discussies hier in dit topic over V Power die zijn er al meer dan genoeg hier op
het forum :lol:
Mijn 320 cdi loopt er echt lekkerder en stiller op.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Gebruikersavatar
Prometheus
Berichten: 960
Lid geworden op: 09 mei 2012 12:14
Mercedes-Benz: W201 W204
Locatie: Hoorn
Contacteer:

06 okt 2015 09:26

En nee aub geen discussies hier in dit topic over V Power die zijn er al meer dan genoeg hier op
het forum
Waarom dan toch weer ff je mening over zgn. 'power' brandstoffen ventileren :evil:
Gebruikersavatar
DeMegens
Berichten: 1130
Lid geworden op: 29 sep 2010 23:42
Mercedes-Benz: W639 Vito 120CDI & W163 400CDI
Specialisatie: Morsen
Locatie: Brabant

06 okt 2015 18:28

Ik heb V-power (per ongeluk) getankt in de zomer maar merkte het alleen in de portemonnee. Ik houd het bij de gewone Shell en daar loopt ie mooi op.
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11200
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

06 okt 2015 18:30

Prometheus schreef:
En nee aub geen discussies hier in dit topic over V Power die zijn er al meer dan genoeg hier op
het forum
Waarom dan toch weer ff je mening over zgn. 'power' brandstoffen ventileren :evil:
Lontje niet eens kort maar helemaal zoek ? :owja:
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Plaats reactie