Goed,
ondertussen in garage in de buurt langs geweest. Die beweren ook dat het uit het differentieelhuis komt, maar concreter zijn ze niet. Het oliepeil was wel twee centimeter te laag, dus die hebben ze afgelaten en vervangen. Wat er uit kwam was een bruine stinkende vloeistof die in niets geleek op echte olie. Het ronken of zingen of hoe je't moet noemen is nu met de nieuwe olie eigenlijk wel nog wat luider. Om één of andere reden klinkt het aan 110km/u een pak luider dan aan 130.
Ik lees ondertussen allerlei theoriën, oa dat een differntieel niet te reviseren valt, dat er niet aan te werken valt, dat ze na revisie nog luider ronken/zingen dan ervoor, dat het simpelweg ook het lager kan zijn van de ingaande cardanas, etc etc etc
Moest iemand een goed adres hebben dan hoor ik het graag.
Oja, zelf kan ik absoluut niks doen aan een auto. Ik heb een goede krik om de wielen te wisselen maar meer ook niet.
W639 - dreun/kloppen tijdens het rijden
Zowel onze ex W639 Vito 109 CDI 2007 als onze huidige W639 Vito 113 CDI 2013 hadden het probleem bij rijden in zijn 6e versnelling bij 110 doortrekkend naar de 130 een nare dreun in de auto dit bleek in de aandrijfas/kardan te zitten bij beide is deze vervangen voor een ander exemplaar binnen de 1000 KM aldus dealer
Een andere Vito 109 CDI 2006 die we ook hadden had ook het probleem enkel was deze gebruikt en buiten garantie en hebben we er niks aan gedaan
Een andere Vito 109 CDI 2006 die we ook hadden had ook het probleem enkel was deze gebruikt en buiten garantie en hebben we er niks aan gedaan
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 02 apr 2013 16:47
- Mercedes-Benz: W639 Viano Marco Polo 2.2CDI 2007
Bij de laatste garage zei de technieker - afgezien dus van 't feit dat hij zei dat het geluid uit het differentieelhuis kwam - dat hij toch ook vrij argwanend was over de cardanas. Hij zei dat de kruiskoppelingen vet aan het verliezen waren.WillemH schreef:Zowel onze ex W639 Vito 109 CDI 2007 als onze huidige W639 Vito 113 CDI 2013 hadden het probleem bij rijden in zijn 6e versnelling bij 110 doortrekkend naar de 130 een nare dreun in de auto dit bleek in de aandrijfas/kardan te zitten bij beide is deze vervangen voor een ander exemplaar binnen de 1000 KM aldus dealer
Een andere Vito 109 CDI 2006 die we ook hadden had ook het probleem enkel was deze gebruikt en buiten garantie en hebben we er niks aan gedaan
Pffffffffff
Weet je, als dat "gewoon" een bestelwagen is, of een werfwagen, dan is dat allemaal niet belangrijk, maar dit is een Marco Polo-versie, waarmee je in het beste geval vele weken op reis gaat en vele kilometers in comfort wilt afleggen. Ook in akoestisch comfort.
W639 2.0 Marco Polo, bj 2009, 4matic, automaat
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 02 apr 2013 16:47
- Mercedes-Benz: W639 Viano Marco Polo 2.2CDI 2007
bon
nu zaterdag ga ik een diagnose laten stellen bij GarageNeirynck.be. Die beweren op hun site dat ze zeer veel ervaring hebben met versnellingsbakken en differentiëlen. Etienne is daar de huisspecialist. Wordt vervolgd.
nu zaterdag ga ik een diagnose laten stellen bij GarageNeirynck.be. Die beweren op hun site dat ze zeer veel ervaring hebben met versnellingsbakken en differentiëlen. Etienne is daar de huisspecialist. Wordt vervolgd.
W639 2.0 Marco Polo, bj 2009, 4matic, automaat
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 02 apr 2013 16:47
- Mercedes-Benz: W639 Viano Marco Polo 2.2CDI 2007
Het probleem is opgelost.
Omdat twee garages de differentieel als lawaaimaker hadden aangewezen, en omdat een nieuwe differentieel wel 3000 euro kost zonder BTW én zonder werk, was ik op zoek gegaan naar een bedrijf dat differentiëlen kan reviseren. Via internet kwam ik op www.garageneirynck.be terecht. Een familiebedrijf met een hart voor techniek en maar op een half uur van mijn deur. Ze "doen" ook gewone wagens - getuige meerdere moderne BMW's - maar hun hart ligt bij de restauratie van old-timers - getuige meerdere oude SL's, een Corvette, een ouwe Porsche en een Kever - en revisie van versnellingsbakken en differentiëlen.
Na een kort testritje van nog geen tien minuten met de patron des huizes in de koffer van mijn Viano was het oordeel kort en glashelder : de ronk komt van het rollager van het rechter achterwiel. Nog even de wagen op de brug, ik mee omhoog. Wagen starten en in zesde "rijden". Opnieuw bevestiging: rollager rechts achteraan.
En inderdaad, nu het rollager vervangen is, kilnkt de wagen stiller dan ooit. Sterker nog, hij heeft echt nog nooit zo stil geklonken. De lagerschaal vertoonde een vreemde beschadiging ter grootte van een rijstkorrel, verder niks. Ik zou bijna durven zeggen dat het een fabricagefout is. De factuur was maar 317 euro wat toch wel 15 keer minder is dan indien ik een nieuwe diffentieel had laten steken. En de ronk zou dan nog steeds aanwezig zijn... Dus Garage Neirynck heeft echt wel mijn dag gemaakt.
En nu kan ik deze wagen met een gerust hart verkopen!
Omdat twee garages de differentieel als lawaaimaker hadden aangewezen, en omdat een nieuwe differentieel wel 3000 euro kost zonder BTW én zonder werk, was ik op zoek gegaan naar een bedrijf dat differentiëlen kan reviseren. Via internet kwam ik op www.garageneirynck.be terecht. Een familiebedrijf met een hart voor techniek en maar op een half uur van mijn deur. Ze "doen" ook gewone wagens - getuige meerdere moderne BMW's - maar hun hart ligt bij de restauratie van old-timers - getuige meerdere oude SL's, een Corvette, een ouwe Porsche en een Kever - en revisie van versnellingsbakken en differentiëlen.
Na een kort testritje van nog geen tien minuten met de patron des huizes in de koffer van mijn Viano was het oordeel kort en glashelder : de ronk komt van het rollager van het rechter achterwiel. Nog even de wagen op de brug, ik mee omhoog. Wagen starten en in zesde "rijden". Opnieuw bevestiging: rollager rechts achteraan.
En inderdaad, nu het rollager vervangen is, kilnkt de wagen stiller dan ooit. Sterker nog, hij heeft echt nog nooit zo stil geklonken. De lagerschaal vertoonde een vreemde beschadiging ter grootte van een rijstkorrel, verder niks. Ik zou bijna durven zeggen dat het een fabricagefout is. De factuur was maar 317 euro wat toch wel 15 keer minder is dan indien ik een nieuwe diffentieel had laten steken. En de ronk zou dan nog steeds aanwezig zijn... Dus Garage Neirynck heeft echt wel mijn dag gemaakt.
En nu kan ik deze wagen met een gerust hart verkopen!
W639 2.0 Marco Polo, bj 2009, 4matic, automaat
-
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 09 apr 2014 21:37
- Mercedes-Benz: mercedes 220 diesel
ben bly dat het opgelost is. groet martin.
- Jeroen
- Berichten: 25792
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Mooi zo'n correcte diagnose op de ouderwetse manier door een echte specialist.
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)