W169 A200 turbo distributieketting gebroken
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Nee dat niet tenzij hij al eerder gebroken is en nu pas naar beneden is gevallen. Is we erg onlogisch maar niet onmogelijk
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Als er een aluminium schaal van een cm of 5 over de tanden van de krans heen lopen kan dat best een raar geluid geven. Over een maand weet je zeker wat het was.
Nog even WIS gekeken. De motor uit en weer inbouwen tot hij weer rijklaar is kost 6.2 uur. Dichtbouwen duurt altijd langer dan slopen. Dus wat je nu zie zou een 2,5 uur werk zijn met de juiste middelen.
Nog even WIS gekeken. De motor uit en weer inbouwen tot hij weer rijklaar is kost 6.2 uur. Dichtbouwen duurt altijd langer dan slopen. Dus wat je nu zie zou een 2,5 uur werk zijn met de juiste middelen.
Raimon schreef:Als er een aluminium schaal van een cm of 5 over de tanden van de krans heen lopen kan dat best een raar geluid geven. Over een maand weet je zeker wat het was.
Nog even WIS gekeken. De motor uit en weer inbouwen tot hij weer rijklaar is kost 6.2 uur. Dichtbouwen duurt altijd langer dan slopen. Dus wat je nu zie zou een 2,5 uur werk zijn met de juiste middelen.
Klopt Raimon, ik heb er meerdere gedaan. Nu zie je duidelijk verschil... nu roepen mensen ''Jaa de dealer is te duur'' De dealer had wellicht een prijsafspraak gemaakt van motor uitbouwen (of wellicht alleen laten kantelen om startmotor uit te bouwen voor diagnose) is, laten we het ruim doen, +/- 3uur arbeid x €120 = €360 en de gemiddelde garage rekent tegenwoordig ook wel €50 per uur 1.5 dag is 12uur... 12x50= €600 !!! En dan nog maar niet te beginnen aan het verhaal van Riamon, stel ze hebben de kop eraf e blijkt achteraf een krukas die niet draait omdat het vliegwiel klem zit door een afgebroken stukje startmotor schaal...
-
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: 17 apr 2006 19:46
- Mercedes-Benz: S205 C63 amg 2016 - bmw s1000xr 2022
- Specialisatie: Onderhoud en reparatie
- Locatie: noord-brabant
2,5 uur ga je niet redden , vaak/meestal zit de stuurkoppeling op het stuurhuis vastgeroest , deze moet je zeer voorzichtig zonder geweld los zien te maken anders gaat je stuurhuis er aan , daar ben je dan al een uur mee bezig
Hulp bij reparaties nodig ? Stuur me een Prive Bericht (PB) en ik kijk of ik je kan helpen.
voorwielaandrijving ??? ik loop toch ook niet op mijn handen......
http://www.vandunautomotive.nl
voorwielaandrijving ??? ik loop toch ook niet op mijn handen......
http://www.vandunautomotive.nl
-
- Berichten: 249
- Lid geworden op: 26 sep 2011 19:36
- Mercedes-Benz: S211 280CDI 2005
- Specialisatie: asfalteren
- Locatie: Hoorn
Als je geen fouten wilt maken , moet je stoppen met werken .W211 schreef: ff nog over de beste wegenwachters van het ANWB, zagen bij een forumlid met B klasse een kapotte zekering van de startmotor niet ...
Resultaat, ...
Bij een kennis van mij die een schadeherstel bedrijf heeft , hangt er een "spreuk" aan de muur ;
Mensen die hard werken maken veel fouten .
Mensen die minder hard werken maken minder fouten .
ik ken ook mensen die helemaal geen fouten maken .
En zo is er over iedereen en alles wel iets te vinden , wat er fout ging of niet zo heel goed .
Er staat hier ook wel het eea over dingen die fout gingen of niet zo heel goed bij de dealer , ik heb ooit weleens een verhaal gelezen over iemand met een benz en problemen met een roetfilter , wat hem een paar duizend heeft gekost en nog niet opgelost was en uiteindelijk bij een tuner is opgelost voor ik meen 50 euro .
Als ik het terug kan vinden plaats ik het hier .
*Edit* http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 46&t=45425
Waar een wil is , is een weg ... maar niet zonder wegenbouwers .
Is de auto eigenlijk uitgelezen? Waarom wordt het kleppendeksel niet los gehaald alvorens het motorblok wordt uitgebouwd? Lijkt me een makkelijke eerste optie om diagnose te stellen. Zonde van je geld als het iets eenvoudigs blijkt te zijn...
Verder kan ik je adviseren om alles lekker na te lopen en wat wenselijk is te vervangen nu het blok ernaast ligt. Je kan tenslotte overal nu goed bij.
Succes met je Benz.
Verder kan ik je adviseren om alles lekker na te lopen en wat wenselijk is te vervangen nu het blok ernaast ligt. Je kan tenslotte overal nu goed bij.
Succes met je Benz.
Jaaaaaaa, maar lijkt mij verstandiger auto bij de dealer te brengen dan op de expertise van de wegenwacht te vertrouwen ...Arnoldus schreef:Als je geen fouten wilt maken , moet je stoppen met werken .W211 schreef: ff nog over de beste wegenwachters van het ANWB, zagen bij een forumlid met B klasse een kapotte zekering van de startmotor niet ...
Resultaat, ...
Bij een kennis van mij die een schadeherstel bedrijf heeft , hangt er een "spreuk" aan de muur ;
Mensen die hard werken maken veel fouten .
Mensen die minder hard werken maken minder fouten .
ik ken ook mensen die helemaal geen fouten maken .
En zo is er over iedereen en alles wel iets te vinden , wat er fout ging of niet zo heel goed .
Er staat hier ook wel het eea over dingen die fout gingen of niet zo heel goed bij de dealer , ik heb ooit weleens een verhaal gelezen over iemand met een benz en problemen met een roetfilter , wat hem een paar duizend heeft gekost en nog niet opgelost was en uiteindelijk bij een tuner is opgelost voor ik meen 50 euro .
Als ik het terug kan vinden plaats ik het hier .
*Edit* http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 46&t=45425
- erwinkool
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 27 jul 2015 19:13
- Mercedes-Benz: a200turbo elegance, amg 18x40x225, full options
- Specialisatie: elctricien
- Locatie: den haag
even een update. Doordat er door de vorige eigenaren slecht onderhoud is gepleegd, is door overmatige slijtage de spanner vast komen te zitten. De ketting is uitgerekt hierdoor en over het tandwiel gegleden. Dit resulteert dus in 8 kromme kleppen. Wat we nu gelijk gaan vervangen zijn de bougies, waterpomp, thermostaat, bougiekabels, alle spanrollen, timing elementen, tandwielen. De behuizing is ook helemaal schoongemaakt en blinkt weer. Nokkenas en krukas zagen er goed uit en worden nagemeten voor de specs. zuigers en cilinderwanden zagen er goed uit. Kreeg gelijk get advies elke 10000 km olie vervangen of 2 x per jaar.
Bijgevoegd ook een paar fotos weer, ik hou jullie op de hoogte.
erwin
Bijgevoegd ook een paar fotos weer, ik hou jullie op de hoogte.
erwin
- Bijlagen
-
- image8.JPG (137.88 KiB) 862 keer bekeken
-
- image9.JPG (183.29 KiB) 862 keer bekeken
-
- image10.JPG (272.94 KiB) 862 keer bekeken
-
- image11.JPG (171.77 KiB) 862 keer bekeken
-
- image12.JPG (207.09 KiB) 862 keer bekeken
-
- image13.JPG (213.73 KiB) 862 keer bekeken
- Arjen
- Moderator
- Berichten: 8146
- Lid geworden op: 29 apr 2011 17:57
- Mercedes-Benz: ✇ GLK350cdi 4Matic Prestige (X204) en ✇ SLK350 (R171)
- Locatie: Rotterdam
Balen dat het zo is gegaan, maar super dat je dit allemaal terugkoppelt, Erwin! Snap je gelijk ook waarom Mercedes-Benz hier geen coulance op geeft. Het bevestigt wel mijn eerdere indruk dat dit echt een a-typisch probleem is. Twee keer per jaar olie vervangen lijkt me wat vaak; één keer zou toch wel voldoende zijn)?erwinkool schreef:even een update. Doordat er door de vorige eigenaren slecht onderhoud is gepleegd, is door overmatige slijtage de spanner vast komen te zitten. De ketting is uitgerekt hierdoor en over het tandwiel gegleden. Dit resulteert dus in 8 kromme kleppen. [...]
Weet je al waaneer je weer de weg op kunt?
Arjen.
- SK
- Berichten: 5670
- Lid geworden op: 07 feb 2008 14:15
- Mercedes-Benz: W124 250D, S124 E300TD
- Specialisatie: pizza con filtri dell'aria
Mooi dat je het hier meldt.
Dat geeft toch meer vertrouwen in het merk nu blijkt dat de vorige eigenaar de schuldige is van de ellende.
Jammer dat jij dat moet bekopen, erg goed hoe je het nu grondig laat aanpakken
Waarom het advies om 2x per jaar de olie te wisselen? (wanneer kilometrage niet gehaald wordt)
Dat geeft toch meer vertrouwen in het merk nu blijkt dat de vorige eigenaar de schuldige is van de ellende.
Jammer dat jij dat moet bekopen, erg goed hoe je het nu grondig laat aanpakken
Waarom het advies om 2x per jaar de olie te wisselen? (wanneer kilometrage niet gehaald wordt)
- erwinkool
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 27 jul 2015 19:13
- Mercedes-Benz: a200turbo elegance, amg 18x40x225, full options
- Specialisatie: elctricien
- Locatie: den haag
graag gedaan het terugkoppelen, ik vind het ook leuk de reakties en van alles leren we natuurlijk. ik vermoed over een week of 2 weer rijden. en dat advies komt van het revisiebedrijf zelf, zij rijden ook allemaal Mercedes en wisselenelke 10000 km olie om dit allemaal voor te zijn. Het is wel zo dat de a-serie op de zwarte lijst staat bij ze omdat het fucking veel werk is de motor te doen;) zie de knipoog.
- Bennos
- Berichten: 1105
- Lid geworden op: 27 nov 2010 15:50
- Mercedes-Benz: Ex. W220 S350 '02 (MoPf), W211 E270 CDI '03, W124 200 '88, W124 260E '86
- Specialisatie: Koffie drinken
- Locatie: Spijkenisse
Het is inderdaad goed te zien dat er bezuinigd is op onderhoud, alles ziet er een beetje bak een braad bruin uit, bij een goed onderhouden motor zie je dit niet.
Ik vind trouwens ook dat het tandwiel er niet heel best meer uitziet, kale tandjes, zo lijkt het.
Ik vind trouwens ook dat het tandwiel er niet heel best meer uitziet, kale tandjes, zo lijkt het.
BMW F02 760Li High Executive '10
BMW G30 530i High Executive '17
BMW G30 530i High Executive '17