W205 Navigatie Garmin map pilot storingen

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Borgmonster
Berichten: 3825
Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
Locatie: Flevopolder

30 aug 2016 20:17

Even een update van mijn kant.

Enkele weken geleden een nieuwe SD kaart gekregen van de dealer. Dat zou de nieuwste leverbare versie voor de W205 moeten zijn. Ook de wagen is geüpdatet.

Toch nog problemen overgehouden, waaronder het feit dat het meiske niks zei ter aanwijzing van de in te spreken opdrachten (spraaksturing voor adres en dergelijke). Pas wanneer de navigatieaanwijzingen moesten worden gegeven liet ze weer van zich horen.

Nadat de dealer weer een update had uitgevoerd aan de wagen was dát weer in orde.

Tot nu toe geen grijze schermen of uitval van het navi-systeem meer gehad. :goedzo:

Tóch liep ik van t weekend tegen een ander probleem aan: de updatemanager doet het niet meer. Ik kan geen Back-up maken op m'n computer en volgens die updatemanager klopt het kaartje niet bij mijn VIN. Da's raar want alles is ingeregeld door de dealer en die heeft m ook al aan de computer gehad voor updates die bij deze kaart horen.

We moeten maar weer afwachten....

Ik kan me nu wel voorstellen dat de IT kosten binnenkort 50% van de ontwikkelkosten van een wagen uitmaken.
Groet, Koos

C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
Wim144
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 jul 2016 10:54
Mercedes-Benz: C break AMG-line

25 okt 2016 12:14

Ik heb met veel aandacht dit hele verhaal doorgelezen.
Ik heb namelijk exact hetzelfde aan de hand.

M'n wagen is nieuw, opgehaald in Maart, m'n eerste, nagelnieuwe Mercedes C-Break.
Vrij snel daarna ondervonden dat de navigatie écht een onding is, de Garmin Map Pilot.
Herhaaldelijke bezoeken aan de dealer (inclusief contact met Customer Service dienst van Mercedes), wegens gewoon schermuitval e.d. (vertikale, witte strepen op het scherm) bracht het zover dat men de gehele unit vervangen heeft, ALLES wat met de navi te maken heeft, is nu nieuw.
Sindsdien nog maar 1 keer schermuitval gehad :evil: .
Het navigeren zelf, blijft tergend langzaam, herberekenen duurt een eeuwigheid (je kan best even aan de kant gaan, anders komt hij er nooit uit !), ...

De hele HMI heeft eigenlijk last van dit slome gedrag: switchen tussen ipod/en radio, gaat ook niet "meteen", 's ochtends opstarten duurt ook lang, en als je dan tracht om je adressen te zoeken die je gisteravond via "Mercedes Me" doorstuurde voor de volgende werkdag, ... tja, dan kan je beter een kwartier eerder opstaan...

Klacht nogmaals geuit bij de Customer Service dienst van Mercedes, en die regelden dat er eens GOED naar gekeken werd, .... eindelijk.

Gisteren dus nogmaals bij de dealer geweest.
..... Teleurstellend........
de software werd naar hun zeggen nogmaals ge-updated (zó frequent updates ? hebben ze dat elke week dan ??), maar dan werd er botweg gezegd: "Spijtig, maar dit is het. Beter dan dit kan het nooit worden". :evil: :o :(
Vandaag antwoord van de Customer Service Dienst, en die meldt, ik citeer: "Na het uitlezen en nakijken van uw navigatie, is elke mogelijkheid die uw probleem zou kunnen verhelpen, geprobeerd. Indien dit geen verbetering geeft dan is dit de stand van zaken met betrekkng tot de navigatie. " Maw, DIT IS HET, maar dan anders verwoord.

Ik ben ten einde raad, en inmiddels zwaar teleurgesteld in Mercedes. Dit is nl niet het enige wat er mis is met de wagen, maar wél het meest hinderlijke.

Men WEET (monteurs, receptionisten , verkoper) dat het geen super ding is, maar er bestaat GEEN oplossing voor.

Wat nu ?
Gebruikersavatar
S_W204
Berichten: 3602
Lid geworden op: 11 okt 2015 15:19
Mercedes-Benz: W204 C250 Avantgarde AMG (MY2012)

25 okt 2016 23:33

Enige wat ik kan verzinnen is dat ze het omwisselen voor een Comand. Gewoon beleefd blijven en hogerop gaan.

Ik snap totaal niet dat Mercedes dit niet genoeg heeft getest.. Sporadische problemen oké, maar na zoveel pagina's vind ik het vreemd dat dit niet tijdens het testen is opgevallen.
Wim144
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 jul 2016 10:54
Mercedes-Benz: C break AMG-line

26 okt 2016 08:00

De vraag is: bij wie moet ik zijn ?
Dealer vind het normaal, customer service van MB ook.

Hoe geraak ik dan hogerop ?
Gebruikersavatar
S_W204
Berichten: 3602
Lid geworden op: 11 okt 2015 15:19
Mercedes-Benz: W204 C250 Avantgarde AMG (MY2012)

26 okt 2016 14:48

Importeur aanschrijven.
Wim144
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 jul 2016 10:54
Mercedes-Benz: C break AMG-line

07 nov 2016 15:28

Update: customer service dienst nam contact met me op: men gaat nogmaals de gehele unit vervangen, en dit keer met nieuwe onderdelen (?????????? Ik mag het hopen !!!!!!!)


Nog even wachten tot december, want dan zou er opnieuw een update zijn van het systeem.
Ik wacht nog maar eens af !
ddoomen
Berichten: 112
Lid geworden op: 17 sep 2016 17:23
Mercedes-Benz: c350E

08 nov 2016 20:39

Wim144 schreef:Nog even wachten tot december, want dan zou er opnieuw een update zijn van het systeem.
Wat bedoel je daarmee? Nieuwe hardware of nieuwe software?
vakantierijder
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 nov 2016 18:13
Mercedes-Benz: B-Klasse

01 dec 2016 18:15

Hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum.
Vorig jaar een nieuwe B-Klasse gekocht, waarover ik zeer tevreden ben, met uitzondering van de Garmin Map Pilot navigatie.
Ik vraag me af of jullie de volgende problemen herkennen:
1 De snelste route is vaak niet de snelste route. Bij de standaardinstellingen weet je dat eigenlijk niet, omdat je alleen de route te zien krijgt die je als eerste keuze hebt ingesteld. Maar als je bij instellingen de optie "altijd vragen" kiest, krijg je na het opgeven van je reisdoel op je scherm steeds de 3 mogelijkheden te zien: Snelste route, Kortere route en Minder brandstof. Dan valt het pas op dat de snelste route heel vaak niet de snelste is maar meer tijd kost dan een of beide andere routes. De "snelste" route duurt soms wel de helft langer dan een of beide andere routes.

Het tweede punt: in Frankrijk rijd ik met de caravan bijna nooit over de tolwegen, omdat dit niet echt sneller gaat en ook omdat het vaak veel prettiger en rustiger rijden is over de route nationale. Dus schakelde ik vorig jaar in Frankrijk de optie "tolwegen vermijden" in.
Tot mijn verbazing stuurt het Garmin systeem me dan voor de snelste route via de meest belachelijke omwegen (vele honderden kilometers) naar mijn doel. De "kortere route" of de "minder brandstof" route worden dan aangegeven als vele uren sneller, maar tegelijk staat erbij dat "tolwegen vermijden onmogelijk" is! Zoals jullie ongetwijfeld weten, zijn tolwegen altijd te vermijden, maar Garmin vindt van niet.

Mijn conclusie: dit is een voor mijn doeleinden onbruikbaar navigatiesysteem, Mercedes onwaardig! Het eerste het beste losse TomTom apparaat levert betere navigatieresultaten op en weet wel degelijk goede alternative routes te genereren die tolwegen vermijden. Moet ik dan in mijn Mercedes een TomTom op de voorruit gaan plakken???

Een jaar lang heeft de dealer (Smeets Venlo) geprobeerd een oplossing voor dit probleem te vinden, maar tevergeefs. Importeur en fabriek hebben aangegeven dat de door mij geconstateerde fouten ook door hen zijn geconstateerd, maar dat ze er te weinig klachten over hebben ontvangen om hier iets aan te doen.
Vandaag heeft de dealer dan ook de handdoek in de ring gegooid en mij laten weten niets meer voor mij te kunnen doen.

Graag jullie reacties!
casimodo
Berichten: 25
Lid geworden op: 31 mar 2012 16:37
Mercedes-Benz: C200 Estate 2015.
Locatie: Stein

04 dec 2016 14:04

Johan11 schreef:Hoi,

De nieuwe SD kaart is nog een optie. Morgen gaat de auto naar de garage ivm genoemde problemen. Zit gelukkig nog wel in de garantie. Het ruimen van recente bestemmingen had ik al wel gedaan. Fijn dat je zo meedenkt! Geldt overigens voor allen die reageren.
Hoi, Bij mij was de SD kaart plotseling "leeg". Zonder problemen een nieuwe gekregen bij Rütchen waar ik de auto gekocht heb.
Grt
Cas
Piet Hein
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 jan 2017 20:36
Mercedes-Benz: B200 dec 2016

16 jan 2017 20:54

Ik heb eind december een nieuwe B200 afgeleverd gekregen.
De auto is prima maar de navigatie niet.
De kaarten zijn niet up to date, de a4 bij Schipluiden staat er niet op, de afslag hoek van Holland vanaf de Benelux ook niet.
Volgens de dealer zijn de kaarten in de auto wel geüpdatet voor aflevering.
Maar er is meer aan de hand
Soms zijn er heel vreemde route aanwijzingen. bv van Rotterdam naar Amsterdam rijdend over de A4. Bij Alpen ad Rijn moest ik plotseling van de snelweg af?
In de verkeersspagetie voor de Benelux vanaf Barendrecht raakt het programma geheel de kluts kwijt. Steeds herberekenen, het lijkt of de gps niet nauwkeurig genoeg is en dat het systeem niet precies weet waar de auto is.

Dit navigatie systeem is onbruikbaar. Ik heb een brodit beugel besteld en ga weer met de TomTom navigeren.

Is dit herkenbaar voor forumgebruikers?
Gebruikersavatar
Borgmonster
Berichten: 3825
Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
Locatie: Flevopolder

16 jan 2017 21:21

Welkom bij "Garmin in MB"!

En ja: al die problemen zijn bekend (helaas). :x
Groet, Koos

C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
vos00819
Berichten: 1861
Lid geworden op: 04 jul 2011 16:27
Mercedes-Benz: BMW 418d Grancoupe High Executive A8
Locatie: Zwolle

16 jan 2017 21:46

Het meest schandalige is is dat de dealer 'zich niet herkent' in de klachten over het systeem.
Nooit meer een Garmin voor mijn (volgende) Mercedes, en ik ga niet meer betalen voor het alternatief.
Beter een Ster op de motorkap, dan in je ruit...
Gebruikersavatar
Raimon
Moderator
Berichten: 11521
Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
Locatie: Zuid-holland

16 jan 2017 22:01

Ik denk dat het heel erg regio afhankelijk is. Ik ken de klachten voornamelijk van het forum en zal ze dus niet ontkennen. Bij ons in de garage hebben we nagenoeg geen mensen die over het systeem klagen. Wel hoor ik vaak of er al kaarten updates zijn.

Toevallig van het weekend met de W213 van Gorinchem naar kijkduin gegaan. Hij heeft op die route niks verkeerds gedaan. Hij miste natuurlijk wel het stuk A13.

Verder ben ik sinds de Becker Map Pilot al geen fan van de losse systemen. Geef mij maar een comand.
Greetz Raimon

⭐ Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem ⭐


Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Piet Hein
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 jan 2017 20:36
Mercedes-Benz: B200 dec 2016

16 jan 2017 22:25

Op mijn auto zit geen command.
De navigatie maakt deel uit van het ambitionpakket.
het ambitionpakket wordt standaard bij de auto geleverd.
Als Ruttchen Gorinchem geen problemen heeft met de navigatie dan kom ik de auto daar brengen voor onderhoud
Gebruikersavatar
Raimon
Moderator
Berichten: 11521
Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
Locatie: Zuid-holland

17 jan 2017 07:36

Dat is niet helemaal hoe ik het bedoel maar je bent altijd welkom om een keer naar je navigatie problemen te kijken.

Wat ik bedoel is dat onze klanten hier in de regio geen problemen hebben. En wij dus ook weinig klachten. Ik denk dat het te maken heeft met de vrij duidelijke knooppunten die wij hier hebben. Denk aab everdingen, deil, Gorinchem, enz. Allemaal oude en simpel.
Greetz Raimon

⭐ Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem ⭐


Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Plaats reactie