Raimon, ik maak het niet persoonlijk hoor en snap je suggesties en adviezen heel goed.
Bekijk hem alleen ook vanuit de gemiddelde autorijder.
Die wil gewoon zorgeloos van zijn middel gebruik maken en met een Mercedes Benz mag je daar nóg meer van verwachten. Mercedes miskleunt gewoon met dit systeem, en het pleit nu nog in hun voordeel dat er een zwijgende meerderheid is met klachten. Echt.
W205 Update Garmin
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
In het VW Rns510 systeem kun je het geluid op nul zetten door het volume laag te draaien als een aanwijzing wordt gegeven. In het menu kun je het óók instellen. Allemaal érg eenvoudig te vinden. Veel gebruiksvriendelijker dan het Audio20 Garmin systeem.
Waarom heeft MB geen touchscreen? Dat had het ook al makkelijker gemaakt om te bedienen. Combi van touchpad en draai/kantel/drukknop is ook niet erg gelukkig. Vind ík (en velen met mij).
Al met al vind ik Audio20 ook tegenvallen. De telefoon kun je niet eens met spraak bedienen (wat me wel was voorgehouden bij koop van de auto).
Waarom heeft MB geen touchscreen? Dat had het ook al makkelijker gemaakt om te bedienen. Combi van touchpad en draai/kantel/drukknop is ook niet erg gelukkig. Vind ík (en velen met mij).
Al met al vind ik Audio20 ook tegenvallen. De telefoon kun je niet eens met spraak bedienen (wat me wel was voorgehouden bij koop van de auto).
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
Kan zijn dat de Rns510 dit had, bij de eerste versies van de media Discovery (Golf 7) stond het geluid ook iedere herstart weer aan. Bij een FW update is dit wel weer hersteld. Bij de audio 20 kan het volume op dezelfde wijze naar 0 gezet worden en geluid uitzetten in het menu is eenvoudiger te vinden in de Audio 20 dan in de Media Discovery (daar heb ik ervaring mee). Bediening is het probleem niet, de keuzes van default instellingen die opgedrongen worden wel.
De bediening is toch grotendeels een persoonlijke ervaring. De draai/kantel/drukknop vind ik heel prettig werken. Zeker onder het rijden.
Een touchscreen is onder het rijden lastiger te bedienen. Het touchpad vind ik helemaal niets, zit eigenlijk alleen maar in de weg en zou ik liever kwijt dan rijk zijn. Ziet er wel mooi uit! Kan me voorstellen dat anderen hier ook anders over denken, daarom is het mooi dat er een keus is.
Om een beetje bij het onderwerp te blijven in dit VW - MB vergelijk, de update bij VW is wel beter geregeld. Dat is ook voor de hand liggend, iedere partij die iets geregeld heeft doet het beter
Ook bij VW is het niet ideaal , je moet de nieuwe gegevens downloaden op de PC, de SD kaart wissen en vervolgens de nieuwe gegevens kopiëren naar de SD. Maar goed de kaarten zijn wel actueel en gratis.
De bediening is toch grotendeels een persoonlijke ervaring. De draai/kantel/drukknop vind ik heel prettig werken. Zeker onder het rijden.
Een touchscreen is onder het rijden lastiger te bedienen. Het touchpad vind ik helemaal niets, zit eigenlijk alleen maar in de weg en zou ik liever kwijt dan rijk zijn. Ziet er wel mooi uit! Kan me voorstellen dat anderen hier ook anders over denken, daarom is het mooi dat er een keus is.
Om een beetje bij het onderwerp te blijven in dit VW - MB vergelijk, de update bij VW is wel beter geregeld. Dat is ook voor de hand liggend, iedere partij die iets geregeld heeft doet het beter
Ook bij VW is het niet ideaal , je moet de nieuwe gegevens downloaden op de PC, de SD kaart wissen en vervolgens de nieuwe gegevens kopiëren naar de SD. Maar goed de kaarten zijn wel actueel en gratis.
Laatst gewijzigd door wim-ned op 24 jan 2016 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Hahaha.... toch nog wat te kiezen.Raimon schreef:Touchpad kan je je uitzetten en dan blijft hij uit.
Het enige dat het touchpad in de weg zit is fysiek, maar het bedienen van de draaiknop lukt nog prima. Ik heb ook geen last van het per ongeluk aanraken van het touchpad waardoor instelling wijzigen.
Mijne heren,
Het uitzetten van spraakbegeleiding is na het instellen van een route slechts een haal over de volumeknop om het de hele route niet meer te horen. Als je de zaak even relativeert is de vraag , waar hebben we het over.
In begrijp dat de vraag hoever de nieuwste kaartversies bijgewerkt zijn niet als echt relevant ervaren wordt gezien de reaktie,s.
Als je ook dat relativeert : waarvoor zou je dat willen weten. Er zijn toch geen updates en een compleet nieuw systeem gaan we toch niet kopen.
Bij de aanschaf van een gebruikte W205 zou ik wel eisen dat hij met een nieuwe Garmin kaart geleverd wordt.
Deze topic Update Garmin kaarten kan dan ook wel gestopt worden tot er werkelijk een update beschikbaar komt.
Als de updates goed geregeld zijn / worden is het Garmin systeem zo slecht nog niet.
Zeker niet zo slecht als hier wel gesuggereerd wordt.
Het uitzetten van spraakbegeleiding is na het instellen van een route slechts een haal over de volumeknop om het de hele route niet meer te horen. Als je de zaak even relativeert is de vraag , waar hebben we het over.
In begrijp dat de vraag hoever de nieuwste kaartversies bijgewerkt zijn niet als echt relevant ervaren wordt gezien de reaktie,s.
Als je ook dat relativeert : waarvoor zou je dat willen weten. Er zijn toch geen updates en een compleet nieuw systeem gaan we toch niet kopen.
Bij de aanschaf van een gebruikte W205 zou ik wel eisen dat hij met een nieuwe Garmin kaart geleverd wordt.
Deze topic Update Garmin kaarten kan dan ook wel gestopt worden tot er werkelijk een update beschikbaar komt.
Als de updates goed geregeld zijn / worden is het Garmin systeem zo slecht nog niet.
Zeker niet zo slecht als hier wel gesuggereerd wordt.
Het uitzetten van de spraakbegeleiding is slechts een haal over de volumeknop, het uitzetten van de stop/start slechts een druk op de knop, net zo als het wegdrukken van de veiligheidsgordels melding. Het gaat erom dat een fabrikant nodeloos defdault settings opdringt die iedere rit weer uitgezet moeten worden.
Nee het is geen wereldzaak, en ook al is uitzetten simpel, het is totaal overbodig.
Als er geen klachten zijn is er geen probleem, daarom is het goed om dit soort tekortkoming wel te bespreken, anders komt er zeker geen oplossing.
Natuurlijk kan je alle hulpsystemen in de auto wel relativeren, uiteindelijk moet je van A naar B kunnen Komen, de rest is bijzaak. Als MB zijn prijzen dan ook zou relativeren. In een Dacia Sandero (prima auto trouwens) accepteer je dit soort zaken wellicht eerder.
Nee het is geen wereldzaak, en ook al is uitzetten simpel, het is totaal overbodig.
Als er geen klachten zijn is er geen probleem, daarom is het goed om dit soort tekortkoming wel te bespreken, anders komt er zeker geen oplossing.
Natuurlijk kan je alle hulpsystemen in de auto wel relativeren, uiteindelijk moet je van A naar B kunnen Komen, de rest is bijzaak. Als MB zijn prijzen dan ook zou relativeren. In een Dacia Sandero (prima auto trouwens) accepteer je dit soort zaken wellicht eerder.
Laatst gewijzigd door wim-ned op 24 jan 2016 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 20 apr 2015 19:21
Vandaag reed ik een half uur op een spoorweg en door het bos blijkbaar.
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Hoe kom je überhaupt aan die flitsmeldingen? Ik krijg ze nooit.yvan2219 schreef:zie links de meldingen, blijven nog altijd staan op het scherm en verdwijnen niet automatisch.
Maar goed, daarom misschien ook niet het hangen van de meldingen.
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
- yvan2219
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 25 sep 2015 22:52
- Mercedes-Benz: mercedes c220 bt break amg w205
- Locatie: Harelbeke België
Ook de filemeldingen en ongevallen die origineel zijn blijven staan.
De flitspalen zijn gemaakt met garmin programma
http://www.scdb.info/de/installation-me ... map-pilot/
De flitspalen zijn gemaakt met garmin programma
http://www.scdb.info/de/installation-me ... map-pilot/
In de prijslijst van de nieuwe E klasse W213 staat de volgende tekst betreffende het updaten van de Garmin nav. software en kaarten.
Zou het daar wel gaan lukken?
Het is zelfs ongecompliceerd.
Garmin® MAP PILOT
Uitbreiding van de AUDIO 20 USB uit tot een volwaardig navigatiesysteem, navigatiesoftware en kaartgegevens op een sd-kaart, Live Traffic Information, eenvoudige bediening onder andere met gesproken opdrachten, kaartweergave via het mediadisplay met extra navigatieaanwijzingen in het display van het instrumentencluster, akoestische aanwijzingen via het audiosysteem, ongecompliceerde software- en kaartupdates.
Zou het daar wel gaan lukken?
Het is zelfs ongecompliceerd.
Garmin® MAP PILOT
Uitbreiding van de AUDIO 20 USB uit tot een volwaardig navigatiesysteem, navigatiesoftware en kaartgegevens op een sd-kaart, Live Traffic Information, eenvoudige bediening onder andere met gesproken opdrachten, kaartweergave via het mediadisplay met extra navigatieaanwijzingen in het display van het instrumentencluster, akoestische aanwijzingen via het audiosysteem, ongecompliceerde software- en kaartupdates.