Roest veerpootschotel LV c200 1995

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
SP_W
Berichten: 109
Lid geworden op: 06 okt 2012 05:15
Mercedes-Benz: 87'er

28 aug 2015 11:50

Beste mensen,

Heb onlangs een c200 sport gekocht uit '95, nu blijkt deze auto een bekend probleem te hebben, er zit roest aan de veerpootschotels. Door de vorige eigenaar is er al diverse keren aan gelast, wat volgens mijn. APK keurmeester uit den boze is en als het gezien word een 100% afkeur is, klopt dit?

Kan iemand mij misschien uitleggen waar de veerpootschotels precies voor dienen? En mocht ik ze eventueel toch willen laten vervangen wat gaat dit kosten? En kost het zoveel werk als mij verteld word?

Bij voorbaat dank.
martindebelitos
Berichten: 777
Lid geworden op: 09 apr 2014 21:37
Mercedes-Benz: mercedes 220 diesel

28 aug 2015 12:17

op de veerschotel rust het gewicht van byna de gehele auto. er zyn nieuwe schotes by de dealer verkrygbaar. stuur ploie eens een pb. volgens my is het nogal een werk.maar wat de kosten zyn weet ik niet. succes .martin.
martindebelitos
Berichten: 777
Lid geworden op: 09 apr 2014 21:37
Mercedes-Benz: mercedes 220 diesel

28 aug 2015 12:18

ik bedoel natuurlyk plorie
Gebruikersavatar
ingmar
Berichten: 3962
Lid geworden op: 13 jun 2006 23:08
Mercedes-Benz: Geen Mercedes meer, wel een C6 2.7 Hdi
Specialisatie: W210 Algemeen + PPO
Locatie: Amsterdam

28 aug 2015 13:41

Moeillijk te beoordelen hoe die va jou eruit ziet, maar er aan lassen...hangt er vanaf wat er gelast is dan. De officiële procedure staat in dit document beschreven. Als je een lasapparaat hebt en ook wat ervaring hebt moet het niet zo moeilijk zijn.
Statisch rust 50 % van het gewicht van de voorkant erop, maar onder belasting(dynamisch) kunnen deze krachten groter zijn...dus een behoorlijk belangrijke comonent van de ophanging.
perch_repair_proc.pdf
(409.04 KiB) 250 keer gedownload
Grtz,
Ingmar
Mijn "Nieuwe "/"Groene" E W210 E300 TD en Auto van de maand augustus 2009
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20879
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

28 aug 2015 13:46

Er mag niet aan de schotel zelf gelast worden, daar heeft hij gelijk in.
Een nieuwe schotel kost ong. €25, met 2-3u werk zit hij er wel onder.
Logboek S500.
SP_W
Berichten: 109
Lid geworden op: 06 okt 2012 05:15
Mercedes-Benz: 87'er

28 aug 2015 16:18

Ok dat valt dus nog reuze mee. Bij een goede beunhaas moet dit zeker te betalen zijn. De keurmeester vertelde mij dat het hele blok los moet, en dat ze met zulke roest wel eens naar de sloop gaan.
Gebruikersavatar
ingmar
Berichten: 3962
Lid geworden op: 13 jun 2006 23:08
Mercedes-Benz: Geen Mercedes meer, wel een C6 2.7 Hdi
Specialisatie: W210 Algemeen + PPO
Locatie: Amsterdam

28 aug 2015 17:22

SP_W schreef:Ok dat valt dus nog reuze mee. Bij een goede beunhaas moet dit zeker te betalen zijn. De keurmeester vertelde mij dat het hele blok los moet, en dat ze met zulke roest wel eens naar de sloop gaan.
Dat is zeker mogelijk, als er niets meer zit om de veerschotel aan vast te lassen...maar dit is moeilijk voor ons te zien wat jouw keurmeester heeft gezien. ;)
Mijn "Nieuwe "/"Groene" E W210 E300 TD en Auto van de maand augustus 2009
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20879
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

28 aug 2015 18:19

Als de bevestigingsvleugels van de schotels verroest/gescheurd zijn dan is dat prima te herstellen. Bij de W210 kun je ook een groter plaatdeel met schotel krijgen, maar dan wordt het plaatsen wel lastig.
Ik zou wel even oppassen wie je zo'n ding laat plaatsen. Dit is een cruciaal onderdeel van je onderstel, ga je voor de goedkoopste centenknijper en het zit niet goed gelast of op de verkeerde hoogte, dan ben je verder van huis.
Logboek S500.
Plaats reactie