W220 500SEL probleem: enkele cilinders draaien niet mee

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
fcapri
Berichten: 108
Lid geworden op: 21 jul 2015 23:30
Mercedes-Benz: S203 (+ford capris, sierra, escort, golf2

28 aug 2015 11:58

als je een oude flitslamp hebt, zou ik eerst eens kijken of die bougies wel allemaal vonk krijgen.
ik vermoed dat je niet alles in 1keer hebt vervangen. heb je de kabelboom ook nagemeten op kortsluiting? stel nu dat de oude kabelboom in kortsluiting ligt voor die 3 cilinders. jij vervangt de ECU maar ondertussen sneuveld die nieuwe ECU ook door de kortsluiting. daarna vervang je de kabelboom,...
daily: vw golf 2 1.6D http://images.spritmonitor.de/501566.png
oldtimers: ford capri 2.0V6, ford capri 2.3V6, ford capri 3.0V6, ford sierra XR4I 2.8iV6, ford escort 1.3GT
martindebelitos
Berichten: 777
Lid geworden op: 09 apr 2014 21:37
Mercedes-Benz: mercedes 220 diesel

28 aug 2015 12:10

iets werkt er toch niet goed. dus hy vonkt op alle cilinders. dan zou ik eens naar de injetoren kyken of hy benzine inspuit, en kykek of testen dat de injectors niet druppelen. maar dat lykt me sterk als je een andere motor hebt ingelegd. succes . martin
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 25790
Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
Specialisatie: Hahaha!
Locatie: Alkmaar

29 aug 2015 15:50

De ECU is waarschijnlijk niet gewisseld?
Zou ik het probleem daar zoeken.

gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
mug
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 aug 2015 18:53

30 aug 2015 00:24

Ik denk zelf aan kortsluiting,door de kortsluiting krijgt cilinder 5,7 en 8 geen genoeg stroom.We hebben de stekkers gemeten die naar de bobine gaan en die geeft bij alle 8 de stekkers een waarde van 13,50 .Als je gas geef lopen de alle cilinders mee.Kloppen de waardes ?En er word gezegt dat het ook aan de luchtmassameter kapot kan zijn ???????.Ecu is goed.Stroomdraden zijn over het algemeen geïsoleerd door een kunststof mantel van bijvoorbeeld pvc. De draden in eentransformator hebben een beschermingslaag van email of schellak. Als deze isolatie rondom de stroomdraden beschadigd raakt, dan kunnen de draden contact met elkaar maken, waardoor er een stroom gaat lopen. Bij direct contact zal er een grote stroom lopen, maar het contact kan ook lopen via een vochtig materiaal, of via een oxidatielaag etc. (In dat laatste geval zal er geen grote stroom lopen, maar er ontstaat wel warmteontwikkeling die brand tot gevolg kan hebben.)
mug
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 aug 2015 18:53

30 aug 2015 00:29

Jeroen schreef:De ECU is waarschijnlijk niet gewisseld?
Zou ik het probleem daar zoeken.

gr J


Jeroen er is 3 x Ecu verwisseld.Lijkt mij sterk dat het de Ecu is.
mug
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 aug 2015 18:53

30 aug 2015 00:33

martindebelitos schreef:iets werkt er toch niet goed. dus hy vonkt op alle cilinders. dan zou ik eens naar de injetoren kyken of hy benzine inspuit, en kykek of testen dat de injectors niet druppelen. maar dat lykt me sterk als je een andere motor hebt ingelegd. succes . martin



Martinindebolitos,ik heb 3 inlaatspruitstukken compleet met injectoren .Zelfde probleem blijft.
Gebruikersavatar
RobZ
Berichten: 580
Lid geworden op: 05 jun 2010 10:26
Mercedes-Benz: W208 CLK 320 '98

30 aug 2015 09:35

Het is dus 100% zeker dat 5, 7 & 8 brandstof krijgen?
mug
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 aug 2015 18:53

30 aug 2015 12:44

Ja
Stefan
Berichten: 6634
Lid geworden op: 31 jul 2010 21:22

30 aug 2015 13:02

mug schreef:Ja
Ik begrijp dat je er moedeloos van wordt, maar probeer je antwoorden toch zo uitgebreid mogelijk te houden.
Only dead fish go with the flow
mug
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 aug 2015 18:53

30 aug 2015 20:53

Die theorie van kortsluiting is dat mogelijk ? En hoeveel volt gaat er naar de bobine,wij meten 13,50 volt.En nog iets,kan het ook de luchtmassameter zijn.Graag reacties
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11200
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

30 aug 2015 21:05

Je kan natuurlijk van alles blijven vervangen maar het basisprincipe van een benzinemotor
blijft ondanks alle elektronica simpel:
Vonken en een brandstofmengsel en dat alles in de goede verhouding op het juiste tijdstip
bij een goede compressie.

Heb je op alle cilinders vonken ?
Is het brandstofmengsel correct?
Heb je überhaupt inspuiting van benzine en lucht in de cilinders die niet meedoen ?

Als dat klopt komt pas het tijdstip en de verhouding.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
mug
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 aug 2015 18:53

31 aug 2015 21:30

Cornelis69 ,er is inspuiting maar lucht weet ik niet zeker.Vandaar dat ik ook de luchtmassameter ga vervangen.
Gebruikersavatar
gfgf
Donateur
Berichten: 5665
Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
Specialisatie: tobben
Locatie: Mittelhessen/Midden Holland

31 aug 2015 21:33

De luchtmassameter en gasklep werken voor alle cilinders. Als er geen lucht is, zouden er drie van de vier kanalen in je spruitstuk verstopt moeten zijn.

Enneh... hebben we al een motornummer? Ik gok een of andere M113 maar het is wel nuttige info.
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
mug
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 aug 2015 18:53

01 sep 2015 18:19

gfgf schreef:De luchtmassameter en gasklep werken voor alle cilinders. Als er geen lucht is, zouden er drie van de vier kanalen in je spruitstuk verstopt moeten zijn.

Enneh... hebben we al een motornummer? Ik gok een of andere M113 maar het is wel nuttige info.

We hebben de inlaatspruitstuk vervangen het bleef het zelfde.Het klopt wel dat er drie cilinders niet meewerken gfgf.Cilinder 5,7,8 werken niet mee.Ik ga de luchtmassameter vervangen.Motorcode is : 113.960.

Nog bedankt voor het meedenken.
Gebruikersavatar
gfgf
Donateur
Berichten: 5665
Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
Specialisatie: tobben
Locatie: Mittelhessen/Midden Holland

01 sep 2015 20:57

Succes! Je zou bijna denken dat je cilinderuitschakeling hebt (SA-code 479) die in de war is, maar dan zouden cilinders 2, 3, 5 en 8 moeten uitvallen. Ik vraag me af wat de luchtmassameter voor verschil kan maken bij slechts 3 van de 8 cilinders, maar goed, proberen kan altijd. Heb je al bij draaiende motor de actuele waarden bekeken met Stardiagnose? Misschien zet dat je op een spoor.
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
Plaats reactie