als je een oude flitslamp hebt, zou ik eerst eens kijken of die bougies wel allemaal vonk krijgen.
ik vermoed dat je niet alles in 1keer hebt vervangen. heb je de kabelboom ook nagemeten op kortsluiting? stel nu dat de oude kabelboom in kortsluiting ligt voor die 3 cilinders. jij vervangt de ECU maar ondertussen sneuveld die nieuwe ECU ook door de kortsluiting. daarna vervang je de kabelboom,...
W220 500SEL probleem: enkele cilinders draaien niet mee
-
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 21 jul 2015 23:30
- Mercedes-Benz: S203 (+ford capris, sierra, escort, golf2
daily: vw golf 2 1.6D http://images.spritmonitor.de/501566.png
oldtimers: ford capri 2.0V6, ford capri 2.3V6, ford capri 3.0V6, ford sierra XR4I 2.8iV6, ford escort 1.3GT
oldtimers: ford capri 2.0V6, ford capri 2.3V6, ford capri 3.0V6, ford sierra XR4I 2.8iV6, ford escort 1.3GT
-
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 09 apr 2014 21:37
- Mercedes-Benz: mercedes 220 diesel
iets werkt er toch niet goed. dus hy vonkt op alle cilinders. dan zou ik eens naar de injetoren kyken of hy benzine inspuit, en kykek of testen dat de injectors niet druppelen. maar dat lykt me sterk als je een andere motor hebt ingelegd. succes . martin
- Jeroen
- Berichten: 25790
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
De ECU is waarschijnlijk niet gewisseld?
Zou ik het probleem daar zoeken.
gr J
Zou ik het probleem daar zoeken.
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ik denk zelf aan kortsluiting,door de kortsluiting krijgt cilinder 5,7 en 8 geen genoeg stroom.We hebben de stekkers gemeten die naar de bobine gaan en die geeft bij alle 8 de stekkers een waarde van 13,50 .Als je gas geef lopen de alle cilinders mee.Kloppen de waardes ?En er word gezegt dat het ook aan de luchtmassameter kapot kan zijn ???????.Ecu is goed.Stroomdraden zijn over het algemeen geïsoleerd door een kunststof mantel van bijvoorbeeld pvc. De draden in eentransformator hebben een beschermingslaag van email of schellak. Als deze isolatie rondom de stroomdraden beschadigd raakt, dan kunnen de draden contact met elkaar maken, waardoor er een stroom gaat lopen. Bij direct contact zal er een grote stroom lopen, maar het contact kan ook lopen via een vochtig materiaal, of via een oxidatielaag etc. (In dat laatste geval zal er geen grote stroom lopen, maar er ontstaat wel warmteontwikkeling die brand tot gevolg kan hebben.)
martindebelitos schreef:iets werkt er toch niet goed. dus hy vonkt op alle cilinders. dan zou ik eens naar de injetoren kyken of hy benzine inspuit, en kykek of testen dat de injectors niet druppelen. maar dat lykt me sterk als je een andere motor hebt ingelegd. succes . martin
Martinindebolitos,ik heb 3 inlaatspruitstukken compleet met injectoren .Zelfde probleem blijft.
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Je kan natuurlijk van alles blijven vervangen maar het basisprincipe van een benzinemotor
blijft ondanks alle elektronica simpel:
Vonken en een brandstofmengsel en dat alles in de goede verhouding op het juiste tijdstip
bij een goede compressie.
Heb je op alle cilinders vonken ?
Is het brandstofmengsel correct?
Heb je überhaupt inspuiting van benzine en lucht in de cilinders die niet meedoen ?
Als dat klopt komt pas het tijdstip en de verhouding.
blijft ondanks alle elektronica simpel:
Vonken en een brandstofmengsel en dat alles in de goede verhouding op het juiste tijdstip
bij een goede compressie.
Heb je op alle cilinders vonken ?
Is het brandstofmengsel correct?
Heb je überhaupt inspuiting van benzine en lucht in de cilinders die niet meedoen ?
Als dat klopt komt pas het tijdstip en de verhouding.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5665
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
De luchtmassameter en gasklep werken voor alle cilinders. Als er geen lucht is, zouden er drie van de vier kanalen in je spruitstuk verstopt moeten zijn.
Enneh... hebben we al een motornummer? Ik gok een of andere M113 maar het is wel nuttige info.
Enneh... hebben we al een motornummer? Ik gok een of andere M113 maar het is wel nuttige info.
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
gfgf schreef:De luchtmassameter en gasklep werken voor alle cilinders. Als er geen lucht is, zouden er drie van de vier kanalen in je spruitstuk verstopt moeten zijn.
Enneh... hebben we al een motornummer? Ik gok een of andere M113 maar het is wel nuttige info.
We hebben de inlaatspruitstuk vervangen het bleef het zelfde.Het klopt wel dat er drie cilinders niet meewerken gfgf.Cilinder 5,7,8 werken niet mee.Ik ga de luchtmassameter vervangen.Motorcode is : 113.960.
Nog bedankt voor het meedenken.
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5665
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Succes! Je zou bijna denken dat je cilinderuitschakeling hebt (SA-code 479) die in de war is, maar dan zouden cilinders 2, 3, 5 en 8 moeten uitvallen. Ik vraag me af wat de luchtmassameter voor verschil kan maken bij slechts 3 van de 8 cilinders, maar goed, proberen kan altijd. Heb je al bij draaiende motor de actuele waarden bekeken met Stardiagnose? Misschien zet dat je op een spoor.
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"