hallo
Afgelopen zondag heb ik de remblokken vervangen + slijtage indicator van mijn A140 uit 2002. Niets aan de hand.. Alles werkt, ontlucht, ingevet met kopervet en klaar.
Maandag ochtend ga ik naar mijn werk.. Start de auto en de Esp/Bas, Abs lampjes beginnen te branden. Smiddags ga ik naar huis en zijn ze weer uit.
Vanmorgen weer het zelfde verhaal... Remlichten alles doet het zoals het hoort en remt verder ook prima.
Iemand enig idee? Kwaaltje?
Mvg
Marco
W168 Bas/esp, abs na vervangen remblokken
- plorie
- Berichten: 20874
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Accu eraf gehad? Dan is je stuurhoeksensor z'n positie kwijt.
Wat het ontluchten er mee te maken heeft begrijp ik niet zo goed, heb je de remvloeistof ook ververst (rondom)?
Wat het ontluchten er mee te maken heeft begrijp ik niet zo goed, heb je de remvloeistof ook ververst (rondom)?
Logboek S500.
- ElGriffo
- Berichten: 8351
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Heb je met onluchten (of op druk trappen) het rempedaal helemaal tot de bodum ingetrapt ?
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
- Jeroen
- Berichten: 25792
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Of het pedaal omhoog getrokken. Dan kan het zijn dat je de remlichtschakelaar opnieuw moet calibreren.
Pedaal induwen. Het staafje uit de schakelaar trekken en zachtjes het pedaal terug laten komen.
gr J
Pedaal induwen. Het staafje uit de schakelaar trekken en zachtjes het pedaal terug laten komen.
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
- ElGriffo
- Berichten: 8351
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Laat hem anders even uitlezen en evt . Een korte diagnose stellen
De dealer bijt niet hoor
De dealer bijt niet hoor
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
- ElGriffo
- Berichten: 8351
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Euromaster is een bandenspecialist ? Die leest een code uit en gaat dan ons bellen wat het kan zijn
( in de meeste gevallen )
( in de meeste gevallen )
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
- ElGriffo
- Berichten: 8351
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Dat is precies wat ik dus aangeef .... Een foutcode brengt je niets
Achter die codes zitten dus oorzaken die gemeten , gecontroleerd en bekeken worden
En dat heet dus diagnose stellen .
Als de euromaster mij belt ( wat in de praktijk dus regelmatig gebeurd ) en mij vraagt welke reparatie hij moet doen
Bij foutcode p0101 kan ik hem dat met alle wil van de wereld niet vertellen .
Maar wie weet kan hij meer
Ik leg het aan de wat mindere technische klanten altijd Zo uit wat uitlezen is :
Je komt thuis en je hebt geen stroom ?
Je loopt naar de stoppenkast , de aardlekschakelaar is uitgeslagen
Je draait de aardlekschakelaar om en dat werkt niet ?
Je schakelt alle groepen uit en de aardlekschakelaar blijft nu wel ingeschakeld
Nu schakel je van boven naar beneden alle groepen 1 voor 1 in en bij de keuken slaat de aardlekschakelaar er weer uit
Dit is dus uitlezen , je weet nu dat het probleem in de keuken zit alleen er hangt geen briefje bij de groepschakelaar dat vaatwasser lekt en dat door de water lekkage een draad met beschadigde mantel van de koffieEt apparaat een kortsluiting veroorzaakt omdat deze in het water hangt ... Dit laatste stukje heet dus diagnose stellen en je zult dus naar de keuken moeten om daar wat testen te gaan doen om er achter zien te komen wat de oorzaak is ....
Snap je hem nog
Nu is het wel zo dat een specialist met wat ervaring en de juiste basis gegevens wel wat sneller en gerichter kan zoeken , ook de dastester geeft wat tips en meetadviezen
Achter die codes zitten dus oorzaken die gemeten , gecontroleerd en bekeken worden
En dat heet dus diagnose stellen .
Als de euromaster mij belt ( wat in de praktijk dus regelmatig gebeurd ) en mij vraagt welke reparatie hij moet doen
Bij foutcode p0101 kan ik hem dat met alle wil van de wereld niet vertellen .
Maar wie weet kan hij meer
Ik leg het aan de wat mindere technische klanten altijd Zo uit wat uitlezen is :
Je komt thuis en je hebt geen stroom ?
Je loopt naar de stoppenkast , de aardlekschakelaar is uitgeslagen
Je draait de aardlekschakelaar om en dat werkt niet ?
Je schakelt alle groepen uit en de aardlekschakelaar blijft nu wel ingeschakeld
Nu schakel je van boven naar beneden alle groepen 1 voor 1 in en bij de keuken slaat de aardlekschakelaar er weer uit
Dit is dus uitlezen , je weet nu dat het probleem in de keuken zit alleen er hangt geen briefje bij de groepschakelaar dat vaatwasser lekt en dat door de water lekkage een draad met beschadigde mantel van de koffieEt apparaat een kortsluiting veroorzaakt omdat deze in het water hangt ... Dit laatste stukje heet dus diagnose stellen en je zult dus naar de keuken moeten om daar wat testen te gaan doen om er achter zien te komen wat de oorzaak is ....
Snap je hem nog
Nu is het wel zo dat een specialist met wat ervaring en de juiste basis gegevens wel wat sneller en gerichter kan zoeken , ook de dastester geeft wat tips en meetadviezen
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 30 jul 2015 09:06
- Mercedes-Benz: A140 Classic 2002
- Locatie: Hoogeveen
- Contacteer:
Ik had je al begrepen
Ik kan alleen de eerste 1.5/2 weken netgens terecht hier in de buurt ivm drukte door vakantie.
Het kost mij verder niets, en misschien dat deze 'monteur' mij wel wat verder op weg kan helpen. Of niet.
Zo niet ga ik over a 2 weken wel langs de benz garage.. Ik wil er namelijk niet te lang mee wachten omdat ik eventuele verdere schade wil voorkomen.
Ik kan alleen de eerste 1.5/2 weken netgens terecht hier in de buurt ivm drukte door vakantie.
Het kost mij verder niets, en misschien dat deze 'monteur' mij wel wat verder op weg kan helpen. Of niet.
Zo niet ga ik over a 2 weken wel langs de benz garage.. Ik wil er namelijk niet te lang mee wachten omdat ik eventuele verdere schade wil voorkomen.
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 09 jan 2008 21:31
- Specialisatie: Techniek
- Locatie: Culemborg
- Contacteer:
Er zit tussen de Euromaster en de dealer nog een groot gat van autobedrijven die ook kunnen uitlezen, foutcode interpreteren én de storing oplossen en dan zit er ook weer een groot gat tussen de verschillende uurtarieven
http://www.jagerautomotive.nl Hét adres voor uw auto-onderhoud
| Onderhoud | APK | Reparatie | Airco-service | Automatische versnellingsbak spoelen |
| Onderhoud | APK | Reparatie | Airco-service | Automatische versnellingsbak spoelen |