Hallo,
ik heb een vraagje, onder mijn S211 zit een originele wegklapbare trekhaak gemonteerd (af fabriek)
Nu vroeg ik me vandaag af zit hier ook een constante plus in verwerkt welke ook werkt nadat je een verloopstekker van 13-polig naar 7-polig hebt gemonteerd?
Ik neem aan dat deze mogelijkheid wel aanwezig zou moeten zijn of moet er daarvoor iets "omgeschakeld" worden in een of andere module?
grtzzz Pascal
Constant "Plus" trekhaak S211
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
2/54G is de constante plus in een 7-polige stekker
Kwestie van even meten. Zal van je verloop afhangen.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11519
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Standaard zit er geen constante stroom op. Ook zou ik adviseren om de caravan een nieuwe stekker te geven ipv de auto aan te passen.
Vroegah gebruikte we de mistlamp draad/pen voor een constante stroom. Mistlamp was toen niet verplicht op een caravan. De verloopstekker van 13 naar 7 zal dus dus mistlampdraad omleiden en niet de constante draad.
Ik meen dat het tegenwoordig ook verlicht is om een mistlamp op je aanhanger/caravan te hebben. Dit zou ik even moeten googlen
Vroegah gebruikte we de mistlamp draad/pen voor een constante stroom. Mistlamp was toen niet verplicht op een caravan. De verloopstekker van 13 naar 7 zal dus dus mistlampdraad omleiden en niet de constante draad.
Ik meen dat het tegenwoordig ook verlicht is om een mistlamp op je aanhanger/caravan te hebben. Dit zou ik even moeten googlen
Greetz Raimon
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
En hier is ook 2/54G de constante plus
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- Higgins
- Berichten: 1509
- Lid geworden op: 26 aug 2006 10:53
- Mercedes-Benz: X253 GLC 350e
- Specialisatie: slap zeveren
- Locatie: Horst
Hmm, OK... dus standaard zit er geen voorbereiding voor constant stroom. Dit betekend dus een draadje erbij knutselen?
Of is hier iets "origineels" voor verzonnen. Ik ben namelijk, net als het merendeel hier, niet fan van iets erbij knopen.
Stekker aanpassen heb ik ook aan gedacht, alleen zit je dan met het feit dat tegenwoordig de meeste auto's nog een 7-polige stekker kunnen aansluiten ipv de nieuwere 13-polige.
Of is hier iets "origineels" voor verzonnen. Ik ben namelijk, net als het merendeel hier, niet fan van iets erbij knopen.
Stekker aanpassen heb ik ook aan gedacht, alleen zit je dan met het feit dat tegenwoordig de meeste auto's nog een 7-polige stekker kunnen aansluiten ipv de nieuwere 13-polige.
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11519
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Ik meen dat de contacten bij deze dozen niet aanwezig zijn. Doe dus even het klepje open en tel het aantal pinnen.
Als het een originele doos is met +15 en +30 dan zou je in 1 gat geen ijzer moeten zien zitten
Als het een originele doos is met +15 en +30 dan zou je in 1 gat geen ijzer moeten zien zitten
Greetz Raimon
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11519
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Trouwens de mooiste oplossing:
Ook een 13 polige doos aan de caravan en zelf 2 kabels maken 13 <> 13 en 7 <> 13. Deze kabels zijn ook vaak los te koop. Rij je onderweg je draad stuk dan kan je er zo een nieuwe tussen steken
edit: ik zie dat ze die kabel niet veel meer hebben. Eenvoudig zelf te maken
Ook een 13 polige doos aan de caravan en zelf 2 kabels maken 13 <> 13 en 7 <> 13. Deze kabels zijn ook vaak los te koop. Rij je onderweg je draad stuk dan kan je er zo een nieuwe tussen steken
edit: ik zie dat ze die kabel niet veel meer hebben. Eenvoudig zelf te maken
Greetz Raimon
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
- Higgins
- Berichten: 1509
- Lid geworden op: 26 aug 2006 10:53
- Mercedes-Benz: X253 GLC 350e
- Specialisatie: slap zeveren
- Locatie: Horst
zal morgen nog eens kijken. Bedacht het me vandaag pas hoe het zou zitten ivm aanschaf caravan.Raimon schreef:Ik meen dat de contacten bij deze dozen niet aanwezig zijn. Doe dus even het klepje open en tel het aantal pinnen.
Als het een originele doos is met +15 en +30 dan zou je in 1 gat geen ijzer moeten zien zitten
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
13 polig is inmiddels meer standaard dan 7- polig is mijn ervaring.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- ducatimo
- Berichten: 549
- Lid geworden op: 30 dec 2011 21:24
- Mercedes-Benz: W203 C180 Kompressor 2004 ,honda cbr 600 RR
Als er affabriek een 13 polige aansluiting onder zit heb je hoogstwaarschijnlijk wel een constante draad in de doos maar op de pin waar een aftakking zit voor een contactstroomdraad vanaf je stuur zal leeg zijn.
dat is een aansluiting voor je koelkast/acculader als je de auto uitzet gaat die dan ook uit.
Je kan het best een dertienpolige stekker op de caravan maken en op de pin voor de koelkast de pin van het constantstroom maken.
Als je dan stopt zet of de koelkast uit of de stekker uit de auto.
Werk het liefst zonder verlopen geeft overgangsweerstand en dan weer storing op je dashboard
dat is een aansluiting voor je koelkast/acculader als je de auto uitzet gaat die dan ook uit.
Je kan het best een dertienpolige stekker op de caravan maken en op de pin voor de koelkast de pin van het constantstroom maken.
Als je dan stopt zet of de koelkast uit of de stekker uit de auto.
Werk het liefst zonder verlopen geeft overgangsweerstand en dan weer storing op je dashboard
Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
- Higgins
- Berichten: 1509
- Lid geworden op: 26 aug 2006 10:53
- Mercedes-Benz: X253 GLC 350e
- Specialisatie: slap zeveren
- Locatie: Horst
Ok, thnx voor alle info. Was er nog niet aan toegekomen, maar zal vandaag eens gaan meten. Dan wordt het waarschijnlijk een andere stekker eraan maken om alles werkend te maken. En idd is 13-polig tegenwoordig meer standaard dan 7-polig.
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11519
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Misschien dat er met die auto geklote was maar ik heb een keer door/langs dat mechanische extra draden zitten trekken.
Misschien de eerste nog zonder? 203 had ook niks
Misschien de eerste nog zonder? 203 had ook niks
Greetz Raimon
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
- ducatimo
- Berichten: 549
- Lid geworden op: 30 dec 2011 21:24
- Mercedes-Benz: W203 C180 Kompressor 2004 ,honda cbr 600 RR
Kleine aanvulling ik had in eerste instantie ook geen constante stroom op de dertienpolige aansluiting .ducatimo schreef:Als er affabriek een 13 polige aansluiting onder zit heb je hoogstwaarschijnlijk wel een constante draad in de doos maar op de pin waar een aftakking zit voor een contactstroomdraad vanaf je stuur zal leeg zijn.
dat is een aansluiting voor je koelkast/acculader als je de auto uitzet gaat die dan ook uit.
Je kan het best een dertienpolige stekker op de caravan maken en op de pin voor de koelkast de pin van het constantstroom maken.
Als je dan stopt zet of de koelkast uit of de stekker uit de auto.
Werk het liefst zonder verlopen geeft overgangsweerstand en dan weer storing op je dashboard
Het nr weet ik niet meer maar ik moest uiteindelijk in de achterste sam even een extra zekering bijsteken toen had ik het wel.
Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.