Hoi allen,
Vraagje voor de meer technisch aangelegde MB liefhebbers. Moet je bij vervanging van remschijven-/blokken (standaard MB sportschijven) de schijven nog op een bepaalde manier inremmen? Ik lees op internet wel wat zaken, maar dat gaat meestal over BBK.
Of doet de dealer hetgeen wat nodig is en kan je erna gewoon verder rijden alsof er niets aan de hand is?
Zal t de dealer uiteraard ook even vragen, maar ben gewoon benieuwd hoe jullie daarmee omgaan.
Inremmen nieuwe remmen
- plorie
- Berichten: 20879
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Gewoon 'normaal' rijden, wat voor de meeste mensen normaal is het gaat erom dat je (als het even kan) een noodstop of heftig remmen vermijdt.
Logboek S500.
-
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 04 jul 2011 16:27
- Mercedes-Benz: BMW 418d Grancoupe High Executive A8
- Locatie: Zwolle
Vele (lease) auto's verder heb ik nog nooit instructie gehad voor het 'inremmen' van nieuwe blokken.
Gewoon normaal doen, en niet iets doen wat je anders ook niet doet/deed.
Gewoon normaal doen, en niet iets doen wat je anders ook niet doet/deed.
Beter een Ster op de motorkap, dan in je ruit...
- ElGriffo
- Berichten: 8357
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Ik geef de klanten altijd mee dat er nieuwe remmen onder zitten zodat ze even het gevoel krijgen bij de eerste paar keer remmen . Niet dat ze met 120 op het eerste stoplicht afsteven en dan schrikken omdat de kans bestaat dat de remmen net even anders aanvoelen wanneer ze vol in de ankers gaan .
Verder kun je er gewoon mee remmen , immers vanuit de fabriek zijn ze ook nieuw en niet ingeremd
Verder kun je er gewoon mee remmen , immers vanuit de fabriek zijn ze ook nieuw en niet ingeremd
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
- Berichten: 909
- Lid geworden op: 21 jan 2010 06:58
- Mercedes-Benz: W108-280SEL4.5,W460.2-G320cdi,Suzuki LJ80,Volvo C306 met OM613,2xE320CDI combi's,Fordje F100pickup 1964'(6.2d)W220-S500. Puch Haflinger, W123 240D.
- Specialisatie: dieselinspuiting
- Locatie: Netersel (NB)
- Contacteer:
Als je toch de aandacht aan de remmen geeft: zorg een keer dat het ABS goed inkomt. De ABS pompen worden steeds beter, maar een keer de klepjes in dat ding los laten komen door 'm te laten werken, is niet verkeerd. Dus, zandweg in en bij 40 per uur vol in de remmen. Vindt-ie lekker. Elk jaar een keer is niet verkeerd. En jij weet dat je auto net links of rechts trekt. Dan remt-ie links en rechts even hard, en is het spul ingelopen. Wat na een paar keer remmen meestal al gebeurt is.
Tenzij je dusdanig remt, dat je elk jaar een ABS kleppenblok verslijt. Dan lijkt me deze tip ietwat overbodig.
Tenzij je dusdanig remt, dat je elk jaar een ABS kleppenblok verslijt. Dan lijkt me deze tip ietwat overbodig.
Diesel: nog effe en de lucht komt er schoner uit dan-ie er in gaat. Toyota, bedankt, het ga je goed