Ik heb een C350e met Audio 20 en Burmester. Geluid is prima, maar ik mis een beetje de lage tonen. Nu heb ik nog een goede versterker en subwoofer liggen...
Als ik me niet vergis zit rechtsachterin (kant bij tankdop) de versterker. Ik kan wel een onderdeel van het geluidsysteem daar zien, maar moet zo te zien wel de hele zijkant weghalen om erbij te kunnen. Weet iemand of zoiets mogelijk is (zit er bijv wel een preout op)?
Subwoofer op Burmester
Geluid is ook goed. Er zitten bas speakers in, volgens mij net boven de benen. Subwoofer heb ik niet gehoord. Nou ja een subwoofer hoor je niet, maar moet je voelen (ik denk aan frequentiebereik 20-60Hz).
Getest met apple lossless (ipod) en flac (gestreamed), ik zal van de week wel eens wat r&b met een vette bas meenemen.
Getest met apple lossless (ipod) en flac (gestreamed), ik zal van de week wel eens wat r&b met een vette bas meenemen.
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 19 apr 2015 22:04
- Mercedes-Benz: C350e Estate
- Contacteer:
Ik heb gisteren mijn C3505e gekregen. Ook ik vind het Burmester sound systeem wat tegenvallen als je van lage tonen houdt.
Heeft iemand suggesties hoe ik maximaal kan profiteren van de lage tonen (staat inmiddels op 7) met deze standaard Burmester configuratie?
Heeft iemand suggesties hoe ik maximaal kan profiteren van de lage tonen (staat inmiddels op 7) met deze standaard Burmester configuratie?
Plug In sinds 2012
-
- Berichten: 1633
- Lid geworden op: 30 mei 2016 20:06
- Mercedes-Benz: Porsche Taycan 4s
- Specialisatie: Detailing
Tja, het is natuurlijk geen boomcar
Het beste kan je de settings gewoon neutraal laten om vervorming te voorkomen
Het klappen en bollen v/d achterruit terwijl je scrotum onder de stoel vandaan kietelt door de bass is een onrealistische verwachting. Het is een high end "gebalanceerd" geluid. Niet een mini PA discotheek
Het beste kan je de settings gewoon neutraal laten om vervorming te voorkomen
Het klappen en bollen v/d achterruit terwijl je scrotum onder de stoel vandaan kietelt door de bass is een onrealistische verwachting. Het is een high end "gebalanceerd" geluid. Niet een mini PA discotheek
- kickdownkiko
- Berichten: 6059
- Lid geworden op: 11 aug 2008 19:26
- Mercedes-Benz: W211 3.2
- Specialisatie: snel,comfort,veilige rijdert
- Locatie: 010
Niet raar dat het tegenvalt...
https://www.youtube.com/watch?v=mHF7_WrNCnc
https://www.youtube.com/watch?v=mHF7_WrNCnc
-
- Berichten: 1465
- Lid geworden op: 19 aug 2015 16:19
- Mercedes-Benz: G500
Het is zeker geen high-end.
Voor mijn gevoel mis je mid-bass ( ik bedoel ongeveer waar een bas gitaar zit).
Rammstein en singer-songwriter klinken goed maar bijv Muse en Foo Fighters klinken daardoor minder.
Nu is tegenwoordig veel bass ook wel een trend. Bij alle leenauto's van de afgelopen tijd stond vooral de bas vol open ( soms zelfs met loudness er nog bij) en Beats audio legt nog steeds aardig wat nadruk op de bas.
Voor mijn gevoel mis je mid-bass ( ik bedoel ongeveer waar een bas gitaar zit).
Rammstein en singer-songwriter klinken goed maar bijv Muse en Foo Fighters klinken daardoor minder.
Nu is tegenwoordig veel bass ook wel een trend. Bij alle leenauto's van de afgelopen tijd stond vooral de bas vol open ( soms zelfs met loudness er nog bij) en Beats audio legt nog steeds aardig wat nadruk op de bas.
-
- Berichten: 1633
- Lid geworden op: 30 mei 2016 20:06
- Mercedes-Benz: Porsche Taycan 4s
- Specialisatie: Detailing
Ja, maar dat is niet zoals het "hoort" tevens is "slaglaag" want daar heb je het over, het meest moeilijk in een rijdende auto, autogeluiden maskeren die freqs nagenoeg volledig. 80 < 200hz) Goedkopere systemen gaan daardoor heel "bonkerig" klinken omdat ze daar te veel compenseren. Je zou dit soort systemen eigenlijk moeten beoordelen met de motor uit. Op normaal geluidsniveau.Headhunter07 schreef:Het is zeker geen high-end.
Voor mijn gevoel mis je mid-bass ( ik bedoel ongeveer waar een bas gitaar zit).
Rammstein en singer-songwriter klinken goed maar bijv Muse en Foo Fighters klinken daardoor minder.
Nu is tegenwoordig veel bass ook wel een trend. Bij alle leenauto's van de afgelopen tijd stond vooral de bas vol open ( soms zelfs met loudness er nog bij) en Beats audio legt nog steeds aardig wat nadruk op de bas.
-
- Berichten: 1465
- Lid geworden op: 19 aug 2015 16:19
- Mercedes-Benz: G500
Nou is alleen het probleem dat ik meestal rij tijdens het luisteren .Raphie schreef:Ja, maar dat is niet zoals het "hoort" tevens is "slaglaag" want daar heb je het over, het meest moeilijk in een rijdende auto, autogeluiden maskeren die freqs nagenoeg volledig. 80 < 200hz) Goedkopere systemen gaan daardoor heel "bonkerig" klinken omdat ze daar te veel compenseren. Je zou dit soort systemen eigenlijk moeten beoordelen met de motor uit. Op normaal geluidsniveau.Headhunter07 schreef:Het is zeker geen high-end.
Voor mijn gevoel mis je mid-bass ( ik bedoel ongeveer waar een bas gitaar zit).
Rammstein en singer-songwriter klinken goed maar bijv Muse en Foo Fighters klinken daardoor minder.
Nu is tegenwoordig veel bass ook wel een trend. Bij alle leenauto's van de afgelopen tijd stond vooral de bas vol open ( soms zelfs met loudness er nog bij) en Beats audio legt nog steeds aardig wat nadruk op de bas.
Voor bijna €1000 meerprijs af-fabriek en de naam Burmester had ìk in ieder geval meer verwacht.
Ik denk dat het meeste geld in het inregelen van de DSP en die geile geperforeerde speakerafdekkingen zit. Die trouwens ontzettend scherp zijn waar fabrikanten van elektrostaten juist trots zijn dat de perforaties afgeronde randen hebben.
-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 22 mei 2016 15:40
- Mercedes-Benz: W211
als er één optie is die je NIET moet nemen is het wel een Burmester geluidsinstallatie.
Ben een klein beetje audiofiel maar dat is echt zo ruk voor het geld.
Het ziet er sexy uit langst buiten maar doe de deurpanelen eraf en je begrijpt meteen
waarom alles zo slecht klinkt. subwooferbehuizing is trouwens ook om van te huilen.
Testen mensen dat systeem niet uit voor ze dat op hun Mercedes bestellen dan?
ik reed onlangs een Kia Optima met Harman/Kardon systeem... vele malen beter.
Ultieme set is het Mark Levinson systeem in de nieuwe Lexus GS. En voor de power dat H/K systeem van de SL.
subwoofers aan je voeten en blazen maar!
Ben een klein beetje audiofiel maar dat is echt zo ruk voor het geld.
Het ziet er sexy uit langst buiten maar doe de deurpanelen eraf en je begrijpt meteen
waarom alles zo slecht klinkt. subwooferbehuizing is trouwens ook om van te huilen.
Testen mensen dat systeem niet uit voor ze dat op hun Mercedes bestellen dan?
ik reed onlangs een Kia Optima met Harman/Kardon systeem... vele malen beter.
Ultieme set is het Mark Levinson systeem in de nieuwe Lexus GS. En voor de power dat H/K systeem van de SL.
subwoofers aan je voeten en blazen maar!
-
- Berichten: 1465
- Lid geworden op: 19 aug 2015 16:19
- Mercedes-Benz: G500
Ik ben het er niet zo mee eens dat door die panelen los te halen je kan zeggen dat het geluid dan per definitie slecht moet zijn. Het zal niet optimaal zijn maar ik denk dat het in een Kia ook niet veel beter is ingebouwd.
Het heeft meer te maken met afstelling heb ik het idee.
Het heeft meer te maken met afstelling heb ik het idee.
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Als je audiofiel bent ga je niet in je auto zitten om even echt van een pianosonate, trompetconcert of requiem te genieten. Geen enkele auto is daar geschikt voor. Nou ja, vrijwel geen enkele auto. Een A, B of C klasse in elk geval niet.
Wat er in een auto aan installatie zit kún je niet met je thuisindtallatie vergelijken. Wat je, mijns inziens, wél kan doen is kijken of er geen al te erge vervormingen optreden. Ik vind dat dát bij de Burmester (in de C klasse) wel goed zit. Heel weinig vervorming in de midden en hoge frequenties.
Bassen zijn niet overdreven aangezet, maar daar ben ik juist blij mee. Wanneer je veel naar Megadeth of Rage against the machine luistert is dat wellicht een gemis, maar voor mij (meestal) niet.
Wat er in een auto aan installatie zit kún je niet met je thuisindtallatie vergelijken. Wat je, mijns inziens, wél kan doen is kijken of er geen al te erge vervormingen optreden. Ik vind dat dát bij de Burmester (in de C klasse) wel goed zit. Heel weinig vervorming in de midden en hoge frequenties.
Bassen zijn niet overdreven aangezet, maar daar ben ik juist blij mee. Wanneer je veel naar Megadeth of Rage against the machine luistert is dat wellicht een gemis, maar voor mij (meestal) niet.
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
-
- Berichten: 1633
- Lid geworden op: 30 mei 2016 20:06
- Mercedes-Benz: Porsche Taycan 4s
- Specialisatie: Detailing
kijk, iemand met het juiste verwachtingspatroonBorgmonster schreef:Als je audiofiel bent ga je niet in je auto zitten om even echt van een pianosonate, trompetconcert of requiem te genieten. Geen enkele auto is daar geschikt voor. Nou ja, vrijwel geen enkele auto. Een A, B of C klasse in elk geval niet.
Wat er in een auto aan installatie zit kún je niet met je thuisindtallatie vergelijken. Wat je, mijns inziens, wél kan doen is kijken of er geen al te erge vervormingen optreden. Ik vind dat dát bij de Burmester (in de C klasse) wel goed zit. Heel weinig vervorming in de midden en hoge frequenties.
Bassen zijn niet overdreven aangezet, maar daar ben ik juist blij mee. Wanneer je veel naar Megadeth of Rage against the machine luistert is dat wellicht een gemis, maar voor mij (meestal) niet.
nogmaals het is géén boomcar.