Hoi Allen,
Ik zit met een uitdaging. Ik zal het een en ander even uitleggen.
Ik rijd een w208 cabrio, 320 automaat uit 2001. 170.000 km op de teller en volgens onderhouudsperiodiek bijgehouden.
Als ik rustig optrek rijdt de auto normaal. Echter als ik wat meer gas geef, half gas of helemaal vol gas, dan lijkt het alsof de auto eerst een seconde nadenkt voor hij reageert. Het lijkt op een soort van snuk. De auto loopt maast dat verder goed, ook bij tussendoor gas geven of kickdown reageert de auto normaal. Het is dus puur bij het wegrijden. Bij het uitlezen komen er geen foutmeldingen of verkeerde waardes naar boven.
De garage weet niet zo goed waar het aan ligt. Ze hebben gezegd dat het kan zijn dat de auto altijd heel rustig is gereden of vooral veel kleine stukjes. Ze wilde nu proberenom alle waardes van de motor te resetten en overnieuw in te leren. Ik heb er weinig verstand van en of dat uberhaupt zal werken en of het nut heeft. En wat ze dan precies bedoelen zou ik ook nog eens na moeten vragen.
Iemand enig idee waar het aan kan liggen. Het is namelijk brst een vervelend gevoel en als liefhebber wil ik hem graag gewoon helemaal goed hebben. Ik hoop dat jullie kunnen meedenken.
W208, snuk bij fors optrekken, 320 cabrio aut.
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 13 jun 2015 22:25
- Mercedes-Benz: Mercedes clk 320 cabrio
-
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 09 apr 2014 21:37
- Mercedes-Benz: mercedes 220 diesel
je kan het volgende proberen: contact op stand 2[ net voor het starten] .gaspedaal geheel onderin trappen en 10 seconden vasthouden. daarna het contact uitzetten en nog eens 10 seconden vast houden. hoop dat het by jouw bak ook werkt.succes martin
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5671
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Het kan geen kwaad om eens te beginnen met de bak te resetten. Die past zich continu aan aan de slijtage en dikte van de olie, maar ook aan het rijgedrag. Je kunt dat ook zelf:
- contact aan (sleutel op II)
- gaspedaal helemaal intrappen totdat je voelt dat de kickdownschakelaar is ingedrukt
- dat vasthouden (ik doe altijd een seconde of vijf, maar goede kans dat dat niet eens nodig is)
- daarna, terwijl je de kickdownschakelaar nog ingedrukt hebt, het contact op 0 zetten
- gas los en minimaal twee minuten wachten, in die tijd geen contact aanzetten en geen deuren openen.
De bak gaat dan op basis van de eerste 40 schakelmomenten opnieuw inleren. Misschien geeft dat al een verbetering. Het kost niets, en baat het niet, dan schaadt het niet.
- edit - Wat Martin zegt dus
- contact aan (sleutel op II)
- gaspedaal helemaal intrappen totdat je voelt dat de kickdownschakelaar is ingedrukt
- dat vasthouden (ik doe altijd een seconde of vijf, maar goede kans dat dat niet eens nodig is)
- daarna, terwijl je de kickdownschakelaar nog ingedrukt hebt, het contact op 0 zetten
- gas los en minimaal twee minuten wachten, in die tijd geen contact aanzetten en geen deuren openen.
De bak gaat dan op basis van de eerste 40 schakelmomenten opnieuw inleren. Misschien geeft dat al een verbetering. Het kost niets, en baat het niet, dan schaadt het niet.
- edit - Wat Martin zegt dus
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5671
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Haha, nee, nu twee keer gedaan in anderhalf jaar. Het scheelt wel degelijk, van een lichte aarzeling soms bij opschakelen is het nu weer helemaal smooth...
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 13 jun 2015 22:25
- Mercedes-Benz: Mercedes clk 320 cabrio
Super, ik ga het straks meteen even uitproberen:)!
- BenZ_Low
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 31 aug 2014 08:57
- Mercedes-Benz: E220CDI 2008
- Locatie: Zoetermeer
İk zit eigenlijk met het zelfde probleem,
Gebeurd alleen als ik uit het niets flink de gaspedaal indruk, duurt ongeveer 1tot2 seconde
Daarna komt pas de motor en de turbo in werking wat je tegen de stoel drukt (dat is wel fijn btw
Dacht al die tijd dat het zo hoorde bij mercedes.
Bovenstaande reset trucje, is dat ook mogelijk bij een c220 cdi uit "99 (automaat)
Gebeurd alleen als ik uit het niets flink de gaspedaal indruk, duurt ongeveer 1tot2 seconde
Daarna komt pas de motor en de turbo in werking wat je tegen de stoel drukt (dat is wel fijn btw
Dacht al die tijd dat het zo hoorde bij mercedes.
Bovenstaande reset trucje, is dat ook mogelijk bij een c220 cdi uit "99 (automaat)
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 13 jun 2015 22:25
- Mercedes-Benz: Mercedes clk 320 cabrio
Helaas werkte het resetten van de bak niet, tenminste hetbheeft wellicht wel gewerkt maar het probleem is er nog.
- saw211
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: 09 dec 2009 12:38
- Mercedes-Benz: W140 S600L; W123 300D 1984
- Locatie: Hoogvliet RT
Er is ook een keuzechakelaar bij de pook, W/S of E/S of E/M/S. Als ik het bij mij op S zet dan schakelt de bak iets later(hoger in de toeren) maar lijkt hij ook sneller op te pakken. In E stand is het altijd een trage boel, maar ik heb daar normaliter geen problemen mee omdat ik tracht altijd op tijd te vertrekken