W203 C180 Geen/minder vermogen

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
RemcoZ
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 jun 2014 14:01

01 jul 2015 17:58

Hi Allemaal,

Zoals jullie wellicht weten ben ik nu een mooi jaar in het bezig van een C180 sportcoupé uit 2002 maar sinds kort heb ik wellicht wat probleempjes. Een tijdje geleden moest ik olie bijvullen en dat heb ik braaf gedaan met Valvoline 5W40 of 5W30 daar wil ik even vanaf zijn maar kan ik controleren. en volgens mij ben ik rond die tijd een soort "ratel" gaan horen ter hoogte van de compressor. Bij toeren hoor je dit niet alleen stationair. Ik dacht er niet veel van en gaf het warme weer/dunne olie er de schuld van (ketting tegen klep deksel oid) en de auto staat toch op de nominatie om gekeurd te worden :). Echter merk ik sinds de laatste paar dagen ook performance verlies. Het duurt naar mijn mening veel te lang voordat de auto hoog in zijn toeren komt en ik kan makkelijk, in z'n 2 bijvoorbeeld, plankgas geven zonder dat ik nu echt gelanceerd wordt. Auto staat niet in noodloop want de 4,5k toeren worden nog gehaald.
Zonder dat nu iedereen "uitlezen met STAR" gaat roepen vroeg ik mij af of iemand enig idee had hoe dit kan komen. Wellicht feedback op de ratel is ook welkom al had ik al wel het volgende topic gevonden (http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 7&start=30)
Plaats reactie