Beste leden,
Ik heb het volgende probleem:
Ik heb een ML 270 CDI uit 2002 met een automaat. Tussen de derde en vierde versnelling gooit de bak hem even in zijn vrij. Ook bij hard optrekken schiet de bak in de noodloop. En bij het starten gaat het lampje "low gear" ongeveer 10 seconden knipperen. Ik heb de bak uitgelezen en als string komt er uit: Revolutie sensor 2 en 3 verkeerde waarde. Iemand een idee wat dit is? Ik dacht zelf eerst de printplaat van de bak maar volgens een specialist zit er een magneetklep vast?
Alvast bedankt voor het meedenken!!
Automaatbak probleem W163 270 CDI
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Zeker bij deze temperatuur kan ik van alles bedenken als er een string
uit het uitleesapparaat komt.........
Maar nou niet 1,2,3, lid worden van het Mercedesforum
Sorry, inkopper.... Welkom op het forum en er komen vast serieuze
reacties waar je wel iets mee kan.
uit het uitleesapparaat komt.........
Maar nou niet 1,2,3, lid worden van het Mercedesforum
Sorry, inkopper.... Welkom op het forum en er komen vast serieuze
reacties waar je wel iets mee kan.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 30 jun 2015 16:59
Hahaha "string" komt door al die dames met korte rokjes op de fiets. Nee gekheid, storing dus.
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 30 jun 2015 16:59
Ik heb de auto vandaag laten uitlezen bij Woltinghe in Hogeveen. Conclusie:
Toerental vergelijk storing in de bak, verschillende waardes tussen sensoren
Wisselbak slipt
en dan nog los daarvan esp pomp actuele storing (branden nog geen lampjes)
Bij het optrekken tussen de 120 en 140 km trilt en hapert de bak een beetje.
Woltinghe adviseert me om de bak te laten spoelen maar geeft geen garantie dat het dan goed is. Ik zelf denk aan vervanging van de bak...
Iemand een idee?????
Toerental vergelijk storing in de bak, verschillende waardes tussen sensoren
Wisselbak slipt
en dan nog los daarvan esp pomp actuele storing (branden nog geen lampjes)
Bij het optrekken tussen de 120 en 140 km trilt en hapert de bak een beetje.
Woltinghe adviseert me om de bak te laten spoelen maar geeft geen garantie dat het dan goed is. Ik zelf denk aan vervanging van de bak...
Iemand een idee?????
- ingmar
- Berichten: 3962
- Lid geworden op: 13 jun 2006 23:08
- Mercedes-Benz: Geen Mercedes meer, wel een C6 2.7 Hdi
- Specialisatie: W210 Algemeen + PPO
- Locatie: Amsterdam
Ik zou bij een revisiebedrijf langsgaan, er zit een goede in montfoort...atr..ook forumlid, kan je een hoop ellende besparen door hun eens een diagnose te laten doen https://www.transmissies.nl
Grtz,
Ingmar
Grtz,
Ingmar
Mijn "Nieuwe "/"Groene" E W210 E300 TD en Auto van de maand augustus 2009
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
+1ingmar schreef:Ik zou bij een revisiebedrijf langsgaan, er zit een goede in montfoort...atr..ook forumlid, kan je een hoop ellende besparen door hun eens een diagnose te laten doen https://www.transmissies.nl
Grtz,
Ingmar
En een spoeling voor ca 250 euro is aan te raden. Verversen om de 60 dkm is normaal bij deze bakken en dat was
destijds niet voorgeschreven ivm met zogenaamde long life olie.
Vierke in Bottrop is ook nog een optie als je echt wil spoelen en een MB techneut in hart en nieren.
Lees deze maar eens helemaal door : http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 46&t=22286
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 30 jun 2015 16:59
Vandaag de olie uit de bak laten lopen en helaas veel metaaldeeltjes in de olie. Ik heb al een bak gevonden en deze wordt volgende week gemonteerd en gespoeld. Kan iemand me vertellen wat ik aanfilters etc moet vervangen bij een bakwissel?
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5665
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
In de bak zelf zit een filter. Verder is het niet spannend. Spoel wel even je oliekoeler + leidingen goed door, want anders komt de vuile olie die daar nog in zit bij de nieuwe.
Ik zou verder even kritisch naar de achterste krukaskeerring kijken en die bij de minste twijfel vervangen. Ook de hardyschijf kun je mooi meenemen. Dat soort dingen, daar kom je later niet zo makkelijk meer bij.
Ik zou verder even kritisch naar de achterste krukaskeerring kijken en die bij de minste twijfel vervangen. Ook de hardyschijf kun je mooi meenemen. Dat soort dingen, daar kom je later niet zo makkelijk meer bij.
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
- ingmar
- Berichten: 3962
- Lid geworden op: 13 jun 2006 23:08
- Mercedes-Benz: Geen Mercedes meer, wel een C6 2.7 Hdi
- Specialisatie: W210 Algemeen + PPO
- Locatie: Amsterdam
Koppelomvormer zit er dan ook bij ?david-1983 schreef:...... Ik heb al een bak gevonden en deze wordt volgende week gemonteerd en gespoeld. Kan iemand me vertellen wat ik aanfilters etc moet vervangen bij een bakwissel?
Grtz,
Ingmar
Mijn "Nieuwe "/"Groene" E W210 E300 TD en Auto van de maand augustus 2009
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.