Automaatbak probleem W163 270 CDI

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
david-1983
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 jun 2015 16:59

30 jun 2015 17:07

Beste leden,

Ik heb het volgende probleem:

Ik heb een ML 270 CDI uit 2002 met een automaat. Tussen de derde en vierde versnelling gooit de bak hem even in zijn vrij. Ook bij hard optrekken schiet de bak in de noodloop. En bij het starten gaat het lampje "low gear" ongeveer 10 seconden knipperen. Ik heb de bak uitgelezen en als string komt er uit: Revolutie sensor 2 en 3 verkeerde waarde. Iemand een idee wat dit is? Ik dacht zelf eerst de printplaat van de bak maar volgens een specialist zit er een magneetklep vast?

Alvast bedankt voor het meedenken!! :goedzo:
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11200
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

30 jun 2015 17:49

Zeker bij deze temperatuur kan ik van alles bedenken als er een string
uit het uitleesapparaat komt......... :owja:

Maar nou niet 1,2,3, lid worden van het Mercedesforum 8-)

Sorry, inkopper.... Welkom op het forum en er komen vast serieuze
reacties waar je wel iets mee kan.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
david-1983
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 jun 2015 16:59

30 jun 2015 22:54

Hahaha "string" komt door al die dames met korte rokjes op de fiets. Nee gekheid, storing dus.
david-1983
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 jun 2015 16:59

01 jul 2015 14:39

Ik heb de auto vandaag laten uitlezen bij Woltinghe in Hogeveen. Conclusie:

Toerental vergelijk storing in de bak, verschillende waardes tussen sensoren
Wisselbak slipt

en dan nog los daarvan esp pomp actuele storing (branden nog geen lampjes)

Bij het optrekken tussen de 120 en 140 km trilt en hapert de bak een beetje.

Woltinghe adviseert me om de bak te laten spoelen maar geeft geen garantie dat het dan goed is. Ik zelf denk aan vervanging van de bak...

Iemand een idee?????
Gebruikersavatar
ingmar
Berichten: 3962
Lid geworden op: 13 jun 2006 23:08
Mercedes-Benz: Geen Mercedes meer, wel een C6 2.7 Hdi
Specialisatie: W210 Algemeen + PPO
Locatie: Amsterdam

01 jul 2015 16:36

Ik zou bij een revisiebedrijf langsgaan, er zit een goede in montfoort...atr..ook forumlid, kan je een hoop ellende besparen door hun eens een diagnose te laten doen https://www.transmissies.nl
Grtz,
Ingmar
Mijn "Nieuwe "/"Groene" E W210 E300 TD en Auto van de maand augustus 2009
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11200
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

01 jul 2015 22:09

ingmar schreef:Ik zou bij een revisiebedrijf langsgaan, er zit een goede in montfoort...atr..ook forumlid, kan je een hoop ellende besparen door hun eens een diagnose te laten doen https://www.transmissies.nl
Grtz,
Ingmar
+1

En een spoeling voor ca 250 euro is aan te raden. Verversen om de 60 dkm is normaal bij deze bakken en dat was
destijds niet voorgeschreven ivm met zogenaamde long life olie.

Vierke in Bottrop is ook nog een optie als je echt wil spoelen en een MB techneut in hart en nieren.

Lees deze maar eens helemaal door : http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 46&t=22286
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
david-1983
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 jun 2015 16:59

02 jul 2015 13:51

Vandaag de olie uit de bak laten lopen en helaas veel metaaldeeltjes in de olie. Ik heb al een bak gevonden en deze wordt volgende week gemonteerd en gespoeld. Kan iemand me vertellen wat ik aanfilters etc moet vervangen bij een bakwissel?
Gebruikersavatar
gfgf
Donateur
Berichten: 5665
Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
Specialisatie: tobben
Locatie: Mittelhessen/Midden Holland

02 jul 2015 14:06

In de bak zelf zit een filter. Verder is het niet spannend. Spoel wel even je oliekoeler + leidingen goed door, want anders komt de vuile olie die daar nog in zit bij de nieuwe.

Ik zou verder even kritisch naar de achterste krukaskeerring kijken en die bij de minste twijfel vervangen. Ook de hardyschijf kun je mooi meenemen. Dat soort dingen, daar kom je later niet zo makkelijk meer bij.
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
Gebruikersavatar
ingmar
Berichten: 3962
Lid geworden op: 13 jun 2006 23:08
Mercedes-Benz: Geen Mercedes meer, wel een C6 2.7 Hdi
Specialisatie: W210 Algemeen + PPO
Locatie: Amsterdam

02 jul 2015 14:27

david-1983 schreef:...... Ik heb al een bak gevonden en deze wordt volgende week gemonteerd en gespoeld. Kan iemand me vertellen wat ik aanfilters etc moet vervangen bij een bakwissel?
Koppelomvormer zit er dan ook bij ?
Grtz,
Ingmar
Mijn "Nieuwe "/"Groene" E W210 E300 TD en Auto van de maand augustus 2009
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.
david-1983
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 jun 2015 16:59

05 jul 2015 17:42

yes!
Plaats reactie