2Din radio inbouwen w203

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Smokeyneo
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 jun 2016 21:01

24 jun 2016 20:20

Beste Kemmo, zijn dit de goede kabels:

http://www.autosound.nl/d66135.html
Gebruikersavatar
Kemmo
Berichten: 436
Lid geworden op: 06 sep 2014 14:29
Mercedes-Benz: C180 CGI BlueEfficiency Avantgarde 2012 Facelift Sedan
Locatie: Overijssel

04 jul 2016 01:23

Smokeyneo schreef:Beste Kemmo, zijn dit de goede kabels:

http://www.autosound.nl/d66135.html

Top, excuus voor de late reactie maar heb door drukte niet weer op het forum.gekeken, alsje geen stuurwielbediening wilt, is inderdaad de kabel die je stuurde wel goed. Deze zorgt ervoor dat je radio werkt en aangesloten zit

Ik moest wel even een verloop stukje voor de antenne kopen heb ik bij brezan gedaan kost 4 tot 8 euro. Want pioneer gebruikt nog de diepe antenne aansluitingen, mercedes heeft de korte haakse plugje ( tenminste bij mij)

Frontje heb je al zag ik, dit is hoop ik wel voor de facelift want die type auto heb je.

Voor de rest is het eigenlijk allemaal plug and play.

Hoop dat je zo eerst verder kan , als je nog niet klaar was.
:applaus: :D
Smokeyneo
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 jun 2016 21:01

06 jul 2016 18:03

Geen probleem hoor Kemmo.

Ik heb de radio reeds ingebouwd en (bijna) alles werkt naar behoren. Ik krijg alleen de radio niet aan de praat, hij ontvangt geen enkele zender.
De kabels die ik heb gekocht daar zat een "mannetjes" antenne aansluiting bij en die kon gewoon plug&play in de radio antenne-ingang. De remote (blauwe kabel) zat ook bevestigd aan de antenne kabel.
Vervolgens heb ik de andere kant van de antenne kabel aangesloten aan 1 van de 3 originele antennekabels van de auto (zie foto).
Ik ben erachter gekomen dat de kabel met de zwarte aansluiting waarschijnlijk voor de GPS is, degene met de gele aansluiting daar ben ik nog niet achtergekomen en ik vermoed dat degene met de blauwe aansluiting voor de radioantenne is.
Ik heb de antenne ook aan de andere twee aangesloten, maar nul resultaat. Ik weet dus niet waar het aan ligt dat ik geen zenders kan ontvangen... Misschien dat iemand hier weet wat ik fout gedaan heb???

Mvg, Mark
Smokeyneo
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 jun 2016 21:01

06 jul 2016 18:08

Screenshot_3.jpg
Gebruikersavatar
Kemmo
Berichten: 436
Lid geworden op: 06 sep 2014 14:29
Mercedes-Benz: C180 CGI BlueEfficiency Avantgarde 2012 Facelift Sedan
Locatie: Overijssel

06 jul 2016 23:43

Smokeyneo schreef:Geen probleem hoor Kemmo.

Ik heb de radio reeds ingebouwd en (bijna) alles werkt naar behoren. Ik krijg alleen de radio niet aan de praat, hij ontvangt geen enkele zender.
De kabels die ik heb gekocht daar zat een "mannetjes" antenne aansluiting bij en die kon gewoon plug&play in de radio antenne-ingang. De remote (blauwe kabel) zat ook bevestigd aan de antenne kabel.
Vervolgens heb ik de andere kant van de antenne kabel aangesloten aan 1 van de 3 originele antennekabels van de auto (zie foto).
Ik ben erachter gekomen dat de kabel met de zwarte aansluiting waarschijnlijk voor de GPS is, degene met de gele aansluiting daar ben ik nog niet achtergekomen en ik vermoed dat degene met de blauwe aansluiting voor de radioantenne is.
Ik heb de antenne ook aan de andere twee aangesloten, maar nul resultaat. Ik weet dus niet waar het aan ligt dat ik geen zenders kan ontvangen... Misschien dat iemand hier weet wat ik fout gedaan heb???

Mvg, Mark

Ik vermoed dat je net zoals bij mij de verloopje moet kopen bij een auto materialen winkel

De kabel van de auto is kort en de radio van pioneer heeft een diepe ingang , daar moet dus een langer stukje in die verloopjes zijn wel te krijgen kosten rond de 8 euro in de winkel, of goedkoper als je geluk hebt. Volgens mij is het zon verloopje ;

http://www.allekabels.nl/autoradio-kabe ... apter.html

Leg even uit wat je nodig hebt en hun weten het wel.

Als je het in 1x wou weten moest je even kijken welke kabel uit je antenne aansluiting kwam van de originele mercedes radio


Test ze gewoon even alle 3 met het verloop stukje en dan weet je het snel genoeg.

Gr
:applaus: :D
Smokeyneo
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 jun 2016 21:01

10 jul 2016 21:09

Ik heb geen verloopstukje nodig, omdat ik al een "lange" of lees "male" aansluiting heb. Deze past perfect in de pioneerradio.
Ik vraag me alleen af welke van de 3 originele MB kabels ik moet hebben om de radioantennekabel op aan te sluiten.
Ik heb ze alle 3 geprobeerd, maar krijg nog steeds geen FM ontvangst. De originele radio heeft altijd FM ontvangen en de kabels hebben geen breuk of iets dergelijks.
In de OEM antennekabel die ik heb gekocht voor de pioneerradio, zit ook de "remote"kabel verwerkt. Ik heb deze ook aangesloten op de radio en nog steeds krijg ik geen FM ontvangst, snap er niks meer van :?

Mvg, Smokeyneo
Gebruikersavatar
Kemmo
Berichten: 436
Lid geworden op: 06 sep 2014 14:29
Mercedes-Benz: C180 CGI BlueEfficiency Avantgarde 2012 Facelift Sedan
Locatie: Overijssel

11 jul 2016 12:12

Smokeyneo schreef:Ik heb geen verloopstukje nodig, omdat ik al een "lange" of lees "male" aansluiting heb. Deze past perfect in de pioneerradio.
Ik vraag me alleen af welke van de 3 originele MB kabels ik moet hebben om de radioantennekabel op aan te sluiten.
Ik heb ze alle 3 geprobeerd, maar krijg nog steeds geen FM ontvangst. De originele radio heeft altijd FM ontvangen en de kabels hebben geen breuk of iets dergelijks.
In de OEM antennekabel die ik heb gekocht voor de pioneerradio, zit ook de "remote"kabel verwerkt. Ik heb deze ook aangesloten op de radio en nog steeds krijg ik geen FM ontvangst, snap er niks meer van :?

Mvg, Smokeyneo

Hmm oke,

Dit is heel erg raar..

Ik zal eens naar een mb dealer rijden in de hoop dat zij je de oorzaak kunnen vertellen, je moet wel zeker weten dat de kabel goed ingeplugt zit. Als hij bijvoorbeeld geen goed contact maakt is het logies dat je geen radio krijgt.

Bij mij deed de radio het gelijk toen ik de plug van de radio in mijn Pioneer radio deed..

Hoor graag als je verder bent gekomen
:applaus: :D
Gebruikersavatar
kiwi
Berichten: 117
Lid geworden op: 16 jul 2005 01:14
Mercedes-Benz: S204 Estate (C180 CGI) en W201 190E 2.6

16 jul 2016 09:57

De W203 heeft een antenneversterker die normaal via een originele mercedesradio stroom krijgt. Na het inbouwen van een niet mercedesradio kan het zijn dat deze antenneversterker geen voeding meer krijgt. Ik heb dit opgelost door deze voedingsdraad aan een geschakelde draad te verbinden, dus contact aan dan krijgt de antenneversterker ook stroom en heb je ontvangst.
Smokeyneo
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 jun 2016 21:01

01 nov 2016 13:20

Ik heb even een tijdje zonder FM/radio doorgereden, maar begon het toch aardig zat te worden. Daarnaast bleek dat mijn accu ook leegraakte door mijn mediasysteem (die bleef continue stroom trekken, ook al zette ik hem handmatig steeds uit via het touchscreen).

Dus wederom het systeem uitgebouwd. Toch maar een stuurwielinterface aangeschaft à 103 euro en ingebouwd. Tevens de antennekabel vervangen. Wat opviel was dat de nieuwe antennekabel wel aangesloten kon worden op de blauwe (remote) draad van het systeem. Alles getest en doorgemeten en bleek goed te werken.
Nu gaat het systeem via het contact aan en uit en trekt hij geen stroom meer. De FM/radio doet het perfect nu!

Ieder bedankt voor de tips!

TIP voor diegene die ook een aftermarket 2DIN mediasysteem in willen gaan bouwen. Bespaar niet op de stuurwielbediening interface, alleen maar problemen zonder.
Ik heb deze hier aangeschaft:
http://www.navishop.nl/stuurbediening-m ... 12357.html

als je deze kabel koopt dan heb je ook een unican lead nodig:
http://www.navishop.nl/advanced_search_ ... er&x=0&y=0

En als laatste een antennekabel met remotekabeltje:
https://nl.aliexpress.com/item/JSTMAX-c ... .75.GeaQmK

Dan heb je alle kabels die je nodig hebt en kan het niet meer misgaan :)


Mvg, Mark
Gebruikersavatar
Kemmo
Berichten: 436
Lid geworden op: 06 sep 2014 14:29
Mercedes-Benz: C180 CGI BlueEfficiency Avantgarde 2012 Facelift Sedan
Locatie: Overijssel

01 nov 2016 18:09

Smokeyneo schreef:Ik heb even een tijdje zonder FM/radio doorgereden, maar begon het toch aardig zat te worden. Daarnaast bleek dat mijn accu ook leegraakte door mijn mediasysteem (die bleef continue stroom trekken, ook al zette ik hem handmatig steeds uit via het touchscreen).

Dus wederom het systeem uitgebouwd. Toch maar een stuurwielinterface aangeschaft à 103 euro en ingebouwd. Tevens de antennekabel vervangen. Wat opviel was dat de nieuwe antennekabel wel aangesloten kon worden op de blauwe (remote) draad van het systeem. Alles getest en doorgemeten en bleek goed te werken.
Nu gaat het systeem via het contact aan en uit en trekt hij geen stroom meer. De FM/radio doet het perfect nu!

Ieder bedankt voor de tips!

TIP voor diegene die ook een aftermarket 2DIN mediasysteem in willen gaan bouwen. Bespaar niet op de stuurwielbediening interface, alleen maar problemen zonder.
Ik heb deze hier aangeschaft:
http://www.navishop.nl/stuurbediening-m ... 12357.html

als je deze kabel koopt dan heb je ook een unican lead nodig:
http://www.navishop.nl/advanced_search_ ... er&x=0&y=0

En als laatste een antennekabel met remotekabeltje:
https://nl.aliexpress.com/item/JSTMAX-c ... .75.GeaQmK

Dan heb je alle kabels die je nodig hebt en kan het niet meer misgaan :)


Mvg, Mark

Mooi dat het nu goed werkt.

Inderdaad kan je zulke problemen krijgen als je geen goede aansluiting gebruikt of als je geen iso of canbus kabel gebruikt.

Goed dat je het hier ook even neerzet.
:applaus: :D
Plaats reactie