W203 180 kompressor benzine Motortemperatuur zo goed?

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Gebruikersavatar
Kemmo
Berichten: 436
Lid geworden op: 06 sep 2014 14:29
Mercedes-Benz: C180 CGI BlueEfficiency Avantgarde 2012 Facelift Sedan
Locatie: Overijssel

31 mei 2015 15:45

Hallo , wil even weten als mijn motortemperatuur zo goed is ? Thermostaat is 2 maanden geleden vervangen toen kwam de temperatuur tot de 100 graden ( eerst volgende streepje na de 80 )

Sinds een 2 weken geleden is dit wat lager namelijk wat ik denk 90 graden, dit hoort ook zo toch ? Waarom kwam die eerst tot de waarschijnlijk 100 graden dan ? Dit kan ook wel neem ik aan.

Maar als de temperatuur zo staat (zie foto) is er dan niks aan de hand ? Dit zou ik graag even willen weten..

Bedankt
Bijlagen
IMG_20150531_153842.jpg
IMG_20150531_153842.jpg (122.43 KiB) 2621 keer bekeken
:applaus: :D
Gebruikersavatar
John Kort
Berichten: 921
Lid geworden op: 11 nov 2011 22:30
Mercedes-Benz: W203 C240 2001
Specialisatie: Detailen/poetsen
Locatie: Den Oever

31 mei 2015 15:56

Prima...
Zie mijn Logboek voor meer informatie CLK 270 CDI.
Stefan
Berichten: 6634
Lid geworden op: 31 jul 2010 21:22

31 mei 2015 16:01

Rond de 85 is een normale waarde. Je moet effe kijken of hij altijd rond deze waarde blijft. Dus bij stationair, stad en snelweg effe checken wat de stand is. Een paar graden hoger of lager is geen probleem. Bij m'n bus was ook het nodige vervangen en bleek het probleem uiteindelijk in een verstopte en versleten radiateur te zitten.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8031
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

31 mei 2015 16:17

Ik denk dat je beter kunt vragen waarom je motor management lampje brandt...
Die temperatuur zit wel snor...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Gebruikersavatar
Kemmo
Berichten: 436
Lid geworden op: 06 sep 2014 14:29
Mercedes-Benz: C180 CGI BlueEfficiency Avantgarde 2012 Facelift Sedan
Locatie: Overijssel

31 mei 2015 16:56

oke bedankt jongens
:applaus: :D
Gebruikersavatar
Kemmo
Berichten: 436
Lid geworden op: 06 sep 2014 14:29
Mercedes-Benz: C180 CGI BlueEfficiency Avantgarde 2012 Facelift Sedan
Locatie: Overijssel

31 mei 2015 16:59

scho2684 schreef:Ik denk dat je beter kunt vragen waarom je motor management lampje brandt...
Die temperatuur zit wel snor...

Ja dit is een ander probleem lees me andere topic maar eens, geeft aan de nokkenasversteller maar dit is het niet,. hij loopt stotterend en met airco aan iets beter. ben bij een goede mercedes garage geweest geen dealer, die gaf aan dat het de ketting is , auto heeft 157.000 gelopen, en liep bij aankoop eerste maand perfect. alle vacuumslangen zijn gecheckt waren de nieuwe slangen al op dus is oke..

de ketting word aankomend weekend vervangen. de injectors heb ik ze niet over gehoord en die waren volgens mij wel goed, cilinder 3 loopt niet goed mee .
:applaus: :D
Gebruikersavatar
Kemmo
Berichten: 436
Lid geworden op: 06 sep 2014 14:29
Mercedes-Benz: C180 CGI BlueEfficiency Avantgarde 2012 Facelift Sedan
Locatie: Overijssel

31 mei 2015 17:07

Knudde1969 schreef:Rond de 85 is een normale waarde. Je moet effe kijken of hij altijd rond deze waarde blijft. Dus bij stationair, stad en snelweg effe checken wat de stand is. Een paar graden hoger of lager is geen probleem. Bij m'n bus was ook het nodige vervangen en bleek het probleem uiteindelijk in een verstopte en versleten radiateur te zitten.
ja klopt bedankt, ik heb dit goed in de gaten gehouden en zowel bij stationair en snelweg blijft hij rond deze temperatuur , ook als ik 5 min heb gereden ongeveer dan is ie al op temperatuur(als ie koud is ). ook kon ik het gelijk vernemen dat de kachel bij 2 straten uitrijden en begon warm te worden, top dus!

Hij schomelt wel iets maar hij blijft wel rond deze temperatuur hangen , als er meer gewicht in de auto is gaat ie iets hoger en lager. en als er gewoon normaal 2 mensen in zitten blijft ie rond deze temperatuur of iets lager en dan weer hoger.
:applaus: :D
Gebruikersavatar
Kemmo
Berichten: 436
Lid geworden op: 06 sep 2014 14:29
Mercedes-Benz: C180 CGI BlueEfficiency Avantgarde 2012 Facelift Sedan
Locatie: Overijssel

02 jul 2015 17:03

Even weer terug op dit topic.. sinds vandaag eigenlijk zonet , na een kwartiertje te hebben gereden , snelweg , stad kreeg ik deze melding..

Had het al eerder er over gehad volgens mij maar nu kreeg ik het weer..

De airco gaat uit dit merkte ik gelijk , hij begint lauwe of warme lucht te blazen en temperatuur schommelt heen en weer rond deze gradens, terwijl de airco niet door mij is uitgezet. de auto functie gebruik ik bijna nooit.

In de radiateur / radiator zitten wel wat insecten maar dit kan toch niet in 1x zo kwaad.. gister had ik nergens last van , mooi op de temperatuur zoals hierboven (1e foto) staat.

Koelvloeistof zit vol zoals het hoort. Thermostaat is sinds ik dit topic ben gestart vervangen..

Waterpomp lijkt me wel goed want hij schommelt(temperatuur) wel heen en weer en gister was het super..

Waar zou dit aan kunnen liggen want begin de auto wel mooi zat te worden.. heb nu al aantal dingen ermee gehad. Terwijl die verder super rijd.

Ook vind ik de lucht van de airco niet koud koud , bij mn vorige auto w202 was dit veeel koeler.. het kan wezen dat ik de airco moet bijvullen maar misschien klagen meer mensen hierover dat het gewoon zo temperatuur is en niet kouder.

Toen ik de auto uit had gezet en de sleutel eruit had gehaald hoorde ik de vin nog na blazen paar keer.. toen heb ik de motorkap maar los gehouden een tijdje. Hoe kan dit als hij niet eens op contact staat?

Ik hoop dat jullie me kunnen vertellen waar dit aan kan liggen weer..
Bijlagen
20150702_152923.jpg
20150702_152923.jpg (134.22 KiB) 2466 keer bekeken
IMG-20150702-WA0004.jpg
IMG-20150702-WA0004.jpg (117.28 KiB) 2462 keer bekeken
:applaus: :D
Gebruikersavatar
Kemmo
Berichten: 436
Lid geworden op: 06 sep 2014 14:29
Mercedes-Benz: C180 CGI BlueEfficiency Avantgarde 2012 Facelift Sedan
Locatie: Overijssel

03 jul 2015 12:00

Even een kleine update. vanochtend heb ik weer de zelfde route gereden als gister en nu bleef die weer netjes op 90 graden of 85 graden..

ook heb ik op de snelweg ongeveer 10 minuten 150 gereden en bleef netjes op de bedrijfstemperatuur..

het was vanochtend nog maar 25 graden dus niet zo warm als gister zeg maar , maar zal vanmiddag ook nog weer even kijken als het goed blijft.


alleen hoe kan het dat hij gister wel tot de 110 graden kwam.. dit was zwaar vervelend omdat de airco ook werd uitgeschakeld en hij lauwe lucht ging blazen.. ik ga straks eind van deze maand op vakantie namelijk naar het buitenland en wil ik niet dit gekloot hebben daar. aangezien het daar ook bijna altijd in de 30 of tegen de 40 graden is..

Waar kan dit aan liggen dat hij gister wel verder ging dan de bedrijfstemperatuur. en dat hij die melding geeft.. zal dit graag goed willen hebben voordat ik op vakantie ga. en zon auto moet toch eigenlijk ook makkelijk tegen die warmte kunnen met zon koelsysteem..

Alvast bedankt!
:applaus: :D
Gebruikersavatar
ducatimo
Berichten: 549
Lid geworden op: 30 dec 2011 21:24
Mercedes-Benz: W203 C180 Kompressor 2004 ,honda cbr 600 RR

03 jul 2015 16:00

Als ik jouw was zou ik eens (en ja dat kost wat meer) naar een dealer gaan de klachten goed uitleggen en hem eens goed uit laten lezen en na laten kijken.
Ik ben geen monteur maar ik denk dat een echte en serieuse vakman dit zo gevonden heeft.

Wij gaan met de w203 incl sleurhut ook naar warme gebieden en ik heb er net ook aardig wat onkosten aan gehad maar ik wil gewoon alles goed hebben "voordat" ik weg ga nu is alles voor wat ik er aan kan doen perfect in orde als ik de perikelen zou hebben die jij heb ging ik echt niet weg.
Dus op naar de dealer en door de zure appel heen bijten.
Maar let wel als je blijft besparen op een goeie monteur krijg je de zure appel op vakantie.
Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
Gebruikersavatar
Kemmo
Berichten: 436
Lid geworden op: 06 sep 2014 14:29
Mercedes-Benz: C180 CGI BlueEfficiency Avantgarde 2012 Facelift Sedan
Locatie: Overijssel

03 jul 2015 16:15

Ducatimo,

Ik snap wat je bedoelt maar aan uitlezen kunnen ze hier niks aan zien.. vooral omdat hij vandaag weer netjes op temperatuur was en alleen gister even tot 110 graden zay, maar waardoor dit in 1 x kan komen snap ik niet helemaal oke het is warm weer maar dat moet zon auto tegen kunnen..

De monteur die ik nu heb heb ik nog niet ingelicht hierover maar deze is werkzaam bij een mercedes dealer..
dus om nou echt naar de garage te gaan helpt ook niet echt ,want daar ken ik de praatjes wel , daar moeten we even naar kijken want kan ik zo niet zeggen maar kan van alles wezen, het is mischien ook wel zo maar de eerlijkheid daar is altijd ver te zoeken, vooral met zulke problemen, om kleine dingetjes zeggen ze het meestal wel, maar kom ik straks terug met een rekening van diep in de honderden euro's, die dealers maken er alleen maar gebruik van en betalen zal je moeten dan bedoel ik echt overdreven.. zo zijn de meeste dealers(niet alle), mijn monteur zegt het zelf ook maar die zegt ook dat ze dat een beetje verplicht zijn.. ik weetniet als dat allemaal waar is maar als hij het zo voor mij doet ben ik een stuk goedkoper uit.

Maar omdat de mensen hier nogal wel eens wat weten vraag ik het hier ook..

Als ik hem laat uitlezen laat ik dat wel weer door hem doen rijd hij hem zo naar de dealer toe.. en hoef ik alleen het apparaat te betalen.

Maar had jij dit probleem ook dan ?
:applaus: :D
Gebruikersavatar
DeMegens
Berichten: 1130
Lid geworden op: 29 sep 2010 23:42
Mercedes-Benz: W639 Vito 120CDI & W163 400CDI
Specialisatie: Morsen
Locatie: Brabant

03 jul 2015 18:41

Kemmo schreef:Ducatimo,

Ik snap wat je bedoelt maar aan uitlezen kunnen ze hier niks aan zien.. vooral omdat hij vandaag weer netjes op temperatuur was en alleen gister even tot 110 graden zay, maar waardoor dit in 1 x kan komen snap ik niet helemaal oke het is warm weer maar dat moet zon auto tegen kunnen..

De monteur die ik nu heb heb ik nog niet ingelicht hierover maar deze is werkzaam bij een mercedes dealer..
dus om nou echt naar de garage te gaan helpt ook niet echt ,want daar ken ik de praatjes wel , daar moeten we even naar kijken want kan ik zo niet zeggen maar kan van alles wezen, het is mischien ook wel zo maar de eerlijkheid daar is altijd ver te zoeken, vooral met zulke problemen, om kleine dingetjes zeggen ze het meestal wel, maar kom ik straks terug met een rekening van diep in de honderden euro's, die dealers maken er alleen maar gebruik van en betalen zal je moeten dan bedoel ik echt overdreven.. zo zijn de meeste dealers(niet alle), mijn monteur zegt het zelf ook maar die zegt ook dat ze dat een beetje verplicht zijn.. ik weetniet als dat allemaal waar is maar als hij het zo voor mij doet ben ik een stuk goedkoper uit.

Maar omdat de mensen hier nogal wel eens wat weten vraag ik het hier ook..

Als ik hem laat uitlezen laat ik dat wel weer door hem doen rijd hij hem zo naar de dealer toe.. en hoef ik alleen het apparaat te betalen.

Maar had jij dit probleem ook dan ?
Je weet dat punten en hoofdletters niks kosten?
Gebruikersavatar
Kemmo
Berichten: 436
Lid geworden op: 06 sep 2014 14:29
Mercedes-Benz: C180 CGI BlueEfficiency Avantgarde 2012 Facelift Sedan
Locatie: Overijssel

03 jul 2015 18:49

DeMegens schreef:
Kemmo schreef:Ducatimo,

Ik snap wat je bedoelt maar aan uitlezen kunnen ze hier niks aan zien.. vooral omdat hij vandaag weer netjes op temperatuur was en alleen gister even tot 110 graden zay, maar waardoor dit in 1 x kan komen snap ik niet helemaal oke het is warm weer maar dat moet zon auto tegen kunnen..

De monteur die ik nu heb heb ik nog niet ingelicht hierover maar deze is werkzaam bij een mercedes dealer..
dus om nou echt naar de garage te gaan helpt ook niet echt ,want daar ken ik de praatjes wel , daar moeten we even naar kijken want kan ik zo niet zeggen maar kan van alles wezen, het is mischien ook wel zo maar de eerlijkheid daar is altijd ver te zoeken, vooral met zulke problemen, om kleine dingetjes zeggen ze het meestal wel, maar kom ik straks terug met een rekening van diep in de honderden euro's, die dealers maken er alleen maar gebruik van en betalen zal je moeten dan bedoel ik echt overdreven.. zo zijn de meeste dealers(niet alle), mijn monteur zegt het zelf ook maar die zegt ook dat ze dat een beetje verplicht zijn.. ik weetniet als dat allemaal waar is maar als hij het zo voor mij doet ben ik een stuk goedkoper uit.

Maar omdat de mensen hier nogal wel eens wat weten vraag ik het hier ook..

Als ik hem laat uitlezen laat ik dat wel weer door hem doen rijd hij hem zo naar de dealer toe.. en hoef ik alleen het apparaat te betalen.

Maar had jij dit probleem ook dan ?
Je weet dat punten en hoofdletters niks kosten?


Dom commentaar kan ik zelf ook wel geven.. als je goed kijkt zie je dat ik die regelmatig gebruik ;) en op de telefoon gaat het een stuk lastiger
:applaus: :D
Gebruikersavatar
ducatimo
Berichten: 549
Lid geworden op: 30 dec 2011 21:24
Mercedes-Benz: W203 C180 Kompressor 2004 ,honda cbr 600 RR

03 jul 2015 19:09

Rustig rustig veel te warm om je druk te maken.
Ik had wat krakende en piepende geluiden.
Ben na ervaringen bij specialist en universeel nu eens gelijk naar van den akker in oss gereden daar hebben ze het nodige vervangen.
Ik moest nog wel een keer terug toen vonden ze nog een wat verbogen veerdraagschotel rechts achter die bij contact met de veer piepte in ieder geval ik ben wat centen kwijt maar alles is nu met duidelijke uitleg en foto's ter illustratie verholpen.
Als ze het niet kunnen uitlezen zal je toch dingen moeten gaan uitsluiten.
Thermostaat vervangen of misschien ergens een vervuilde sensor.
Ik noem maar wat.
Het kost nu eenmaal altijd geld en een monteur heeft soms helaas geen rontgen ogen.
Ik hoop dat je snel bij het euvel bent.
Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
Gebruikersavatar
Kemmo
Berichten: 436
Lid geworden op: 06 sep 2014 14:29
Mercedes-Benz: C180 CGI BlueEfficiency Avantgarde 2012 Facelift Sedan
Locatie: Overijssel

04 jul 2015 20:41

Ducatimo, haha ja klopt, bedankt voor je info..

Ik had er alleen last van toen het die warme dag was vandeweek..

Vandaag had ik nergens last van ook al was het 35 graden..

De thermostaat is al vervangen paar maanden geleden , lijkt me raar als deze nu alweer niet goed meer is.

Heb nog iemand anders gesproken en die zei gelijk de waterpomp of thermostaat.. maar toch omda hij er verder geen last van heeft zal de waterpomp het ook niet wezen.. verder zei die nog dat het een sensor of temperatuur sensor kan wezen ? Waar zit deze ? Toevallig onderin de voorbumper ? Hij bedoelde echt voor de motortemperatuur zegmaar..

Kan toevallig de waterpomp ook niet zo heel goed meer circuleren ? Dat hij met zon warmte niet snel genoeg pompt? Wel appart allemaal.. maar heb begrepen dat Mercedes metalen rateltjes of pennetje op de pomp heeft zitten in plaats van plastic , dus lijkt mij dat of de waterpomp helemaal niet doet (wat dus niet het geval is) of gewoon goed. En niet half goed zegmaar..

Hoop dat er nog meer mensen info of ideen hebben.
:applaus: :D
Plaats reactie