W203 180 kompressor benzine Motortemperatuur zo goed?

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Gebruikersavatar
Kemmo
Berichten: 436
Lid geworden op: 06 sep 2014 14:29
Mercedes-Benz: C180 CGI BlueEfficiency Avantgarde 2012 Facelift Sedan
Locatie: Overijssel

28 okt 2015 10:24

Pakeha0316 schreef:Hallo,
Het is fijn en mooi om een MB te rijden en als je een storing heb ermee naar een garage te gaan, maar geen enkele computer vertelt je hoeveel van die Kamikaze vliegen zich nu weer op de auto hebben gestort. Dus begin eens, zoals al eerder aan gegeven, de radiator te reinigen, neem soda en warm water en een trechter met een slangetje eraan en giet de oplossing tegen de radiator aan. Blaas vervolgens naar twee of drie uur met een luchtslang van binnen uit naar buiten de restanten weg en kijk eens met een spiegel of de openingen nu echt open zijn, herhaal het anders nog een keer. Wijsheid, nee hoor, ik doe het eens in de twee jaar en heb nog nooit problemen met mijn W203 Diesel van 2002 gehad over 410.000 kilometer.
Succes ermee.
Oke bedankt Pakeha0316, het is nu winter aan het worden of hoe je het ook kan noemen haha, maar zal dit voor aankomende zomer zeker eens gaan doen dan. kijken als het probleem zich dan weer voordoet. zoja dan meld ik dat hier wel weer !
:applaus: :D
Gebruikersavatar
Kemmo
Berichten: 436
Lid geworden op: 06 sep 2014 14:29
Mercedes-Benz: C180 CGI BlueEfficiency Avantgarde 2012 Facelift Sedan
Locatie: Overijssel

26 jan 2016 14:45

nou ik ben er weer , heb gister 25-1-2016 met 14 graden in de stad gereden en kreeg de melding opgegeven moment weer.

Ik heb filmpjes gemaakt van de vin dat die niet meer draait en dat die wel weer draait maar dan als de auto uitstaat (nakoelen neem ik aan)

Als ik de auto dan weer start draait de vin wel weer gewoon, ben toen verder gereden en ook geen problemen meer gehad. toch heeft het iets te maken als ik in de stad rijd. Het optrekken en dan weer stoppen en optrekken. Het stad rijden zegmaar. op snelwegen of wegen waar ik sneller kan rijden heb ik er geen last van. ik begin nu sterk te twijfelen als het aan de radiateur ligt want deze kan niet zorgen dat de vin niet meer gaat draaien neem ik aan?? ik heb een tijd geleden de motortemperatuursensor ook maar vervangen. hierdoor bleef de melding wel enige tijd weg maar niet voor altijd dus. Dit zal het dus wel niet wezen.

Hier het eerste filmpje waar ik de auto nog niet auto had gehad toen de melding kwam. je ziet duidelijk dat de vin niet meer draait..

https://www.youtube.com/watch?v=26-V3EUjmyI


hier de 2e link:


https://www.youtube.com/watch?v=VB4xnTSLmPw


Bij de 2e video zie je dat de vin zich na draait een aantal seconden. hij doet dit 2 x maar dit zie je niet op het filmpje. het gaat even om het principe..

Ik heb al met wat mensen gesproken en die geven aan dat het de Vin zelf is of de stekker dit op de vin word aangesloten.. MAAR nu zit er op de vin een schakelaar en deze valt niet los te vervangen. ik zal dus de hele vin moeten vervangen.. ik neem aan dat er in de schakelaar een soort relais zit en deze zal wel niet helemaal zuiver meer wezen..

Diegene (Marcmerc) raadde mij aan om eerst even de stekker na te kijken en eventueel contactspray erin te spuiten.

dan voor de zekerheid de auto laten uitlezen om eventuele foutcodes te checken.

Zouden jullie nog informatie hebben wat het probleem kan wezen of wat ik er aan kan doen..?

Als ik namelijk de vin van ongeveer 300 euro moet gaan vernieuwen en deze het niet blijkt te wezen heb ik hier gelijk zo'n zin in. zou der misschien 1 van de sloop kunnen halen maar weet je het ook nooit.

De vin word verder toch niet aangestuurd door een SAM / Computer ? weetniet wat dit probleem nog meer kan veroorzaken maar vind het wel raar dat er geen mensen zijn die dit probleem herkennen. :?
:applaus: :D
Gebruikersavatar
ducatimo
Berichten: 549
Lid geworden op: 30 dec 2011 21:24
Mercedes-Benz: W203 C180 Kompressor 2004 ,honda cbr 600 RR

26 jan 2016 15:32

Ik heb hetzelfde type enbouwjaar w203 als jouw maar als ik de auto uitzet is alles uit en draait de vin niet na.
Dus nakoelen doet ie bij mijn weten niet.
Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
Gebruikersavatar
Kemmo
Berichten: 436
Lid geworden op: 06 sep 2014 14:29
Mercedes-Benz: C180 CGI BlueEfficiency Avantgarde 2012 Facelift Sedan
Locatie: Overijssel

26 jan 2016 17:37

ducatimo schreef:Ik heb hetzelfde type enbouwjaar w203 als jouw maar als ik de auto uitzet is alles uit en draait de vin niet na.
Dus nakoelen doet ie bij mijn weten niet.

Hij doet dit waarschijnlijk bij mij omdat hij te warm is geworden of omdat die melding tevoor schijn is gekomen.

Ik snap dus het probleem niet waarom mijn vin op dat moment(stadrijden) stopt met draaien..
:applaus: :D
Gebruikersavatar
ducatimo
Berichten: 549
Lid geworden op: 30 dec 2011 21:24
Mercedes-Benz: W203 C180 Kompressor 2004 ,honda cbr 600 RR

26 jan 2016 19:01

Ik zou hem dan toch even laten uitlezen.
Overijssel is niet ver van de achterhoek.
Als ik jouw was nam ik even contact op met MbenzNL.
Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
Gebruikersavatar
Kemmo
Berichten: 436
Lid geworden op: 06 sep 2014 14:29
Mercedes-Benz: C180 CGI BlueEfficiency Avantgarde 2012 Facelift Sedan
Locatie: Overijssel

27 jan 2016 13:31

ik zou hem wel willen laten uitlezen maar als MbenzNL misschien zelf ook even reageert en mij kan vertellen als het nut heeft.

En ik heb ook wel garage's in de buurt zitten dus weetniet als hier ook veel verschil in het tarief / apparatuur zit. maar ik word een beetje gek van dit probleem. lijkt net alsof ik de enige ben die dit probleem heeft.. en natuurlijk ik ken de werkwijze van de dealers ook wel die laten niet zoveel los, hebben liever dat je hem 10 x aan de computer hangt dan dat ze je gelijk of na 1 x de oorzaak vertellen. erg jammer , gelukkig bestaan er nog wel garage's / hobbyisten die wel de mensen willen helpen en niet willen plukken. en Meestal nog meer weten dan de Mercedes garage zelf.

Kan dan tenminste iemand mij wel vertellen waar de 3 sensors zitten voor de temperatuur.

de volgende sensors moeten aanwezig zijn zoals ik gehoord heb.:

1 voor de motorsturing

1 voor de Koelfan (wat mijn probleem is)

1 voor de Temperatuur ( waarschijnlijk koelvloeistof)

een van deze sensors heb ik al vervangen zoals vaker aangegeven en dat is de sensor die op de linkerkant van de motor zit als je voor de auto staat.

dit is volgens mij de motortemperatuursensor (koelvloeistof ??)

Alvast bedankt
:applaus: :D
Gebruikersavatar
Kemmo
Berichten: 436
Lid geworden op: 06 sep 2014 14:29
Mercedes-Benz: C180 CGI BlueEfficiency Avantgarde 2012 Facelift Sedan
Locatie: Overijssel

18 apr 2016 15:14

even een update,

heb afgelopen week het probleem weer meegemaakt, reed 20 min in een file in de stad , omdat ik met de optocht mee moest rijden.

toen kwam na ongeveer 20 min stads rijden, de melding weer.. de temperatuur liep weer op tot 120 graden opgegeven moment, gelukkig toen die bij de 120 graden was kon ik de auto parkeren en heb ik hem laten afkoelen. 20 min later de auto weer gestart, liep een 3 sec en viel uit. na 2 minuten weer gestart zelfde geval. temperatuur was toen nog 100 / 110 graden.

Heb de motorkap toen maar los gezet en gewacht totdat de auto op 80 / 90 graden was, toen de auto weer gestart en liep weer als een zonnetje. omdat hij uitviel was waarschijnlijk een beveiliging. trouwens toen de auto weer zo hoog in de temperaturen stond draaide de fan weer NIET. toen de auto weer goed liep WEL weer.

maar de zenuwen liepen weer hoog op en heb gelijk met iemand de mercedes dealer gebeld. deze gaf aan dat het waarschijnlijk de waterpomp is.

als je goed nadenkt gaat het zo in zn werking:
Hoe harder je rijd of gas geeft hoe sneller de waterpomp gaat draaien.

volgens de dealer is mijn waterpomp waarschijnlijk wat versleten ( de schoepjes) en heeft hij niet genoeg kracht om het water bij lage motorsnelheid goed rond te circuleren. de tempsensor zit namelijk bovenaan op de zijkant van het blok en zodra hier het water in de buurt komt hoort deze de fan in te schakelen. omdat het water dus wss niet dicht genoeg in de buurt komt van de sensor schakelt de fan opgegeven moment uit.

Ik hoop dat dit het probleem is en denk dat ik volgende week de waterpomp maar even ga vervangen en de multiriem.

Moet ik nog ergens op letten met de waterpomp te vervangen ?? weet wel hoe het moet maar wil liever 100 % zeker weten zodat ik geen verkeerde dingen doe. doe het niet alleen maar goede info kan altijd handig wezen.



Als na het vervangen van de waterpomp het probleem zich nog steeds voordoet, ga ik hem toch maar aan de star diagnose hangen.

DIT PROBLEEM KOMT ALLEEN VOOR MET LAGE SNELHEDEN (STADS-RIJDEN)
:applaus: :D
Gebruikersavatar
Kemmo
Berichten: 436
Lid geworden op: 06 sep 2014 14:29
Mercedes-Benz: C180 CGI BlueEfficiency Avantgarde 2012 Facelift Sedan
Locatie: Overijssel

18 apr 2016 15:24

het klopt toch ook dat als je je koelvloeistof reservoir kijkt en je gas geeft het water moet rond gaan circuleren, dit gebeurd bijna niet.. je ziet paar hele kleine bubbeltjes maar dat is het dan ook.

ik zit er over na te denken om mijn radiator ook eens goed te flushen maar weet niet zo goed hoe dit moet..
:applaus: :D
Gebruikersavatar
Geertjan
Berichten: 949
Lid geworden op: 09 okt 2015 13:22
Mercedes-Benz: 300SL24v.
Locatie: Veluwezoom

18 apr 2016 15:26

Ik denk niet dat het aan je waterpomp ligt, maar aan de temperatuursensor op je radiateur. Deze stuurt de fan aan, dus die zou ik eerst even vervangen. Of je hebt een slecht relais hiertussen zitten dat kan ook ...

Wanneer de temperatuur oploopt dan de verwarming aanzetten op max. en hard laten blazen. Daar koelt de motor ook flink van, maar binnen wordt het lekker warm, dus raampjes open (ARKO) :lol:

N.B. Een radiateur kost niet zoveel tegenwoordig, dat zou ik eerder vervangen dan de wp.
Mercedes maakt rijden geweldig ;).
Gebruikersavatar
Kemmo
Berichten: 436
Lid geworden op: 06 sep 2014 14:29
Mercedes-Benz: C180 CGI BlueEfficiency Avantgarde 2012 Facelift Sedan
Locatie: Overijssel

18 apr 2016 15:32

Geertjan schreef:Ik denk niet dat het aan je waterpomp ligt, maar aan de temperatuursensor op je radiateur. Deze stuurt de fan aan, dus die zou ik eerst even vervangen. Of je hebt een slecht relais hiertussen zitten dat kan ook ...

Wanneer de temperatuur oploopt dan de verwarming aanzetten op max. en hard laten blazen. Daar koelt de motor ook flink van, maar binnen wordt het lekker warm, dus raampjes open (ARKO) :lol:

N.B. Een radiateur kost niet zoveel tegenwoordig, dat zou ik eerder vervangen dan de wp.

Oke, kan je misschien een link sturen van die sensor weet namelijk niet welke sensor ik dan moet hebben. en zit deze sensor onderaan op de radiateur ? en welke relais bedoel je.. die op de fan zit ? als deze kapot is moet ik toch de hele fan vervangen of valt die relais te vervangen ? zou je misschien kunnen aantonen waar deze dingen zitten. sensor en Relais

Alvast bedankt
:applaus: :D
Gebruikersavatar
Kemmo
Berichten: 436
Lid geworden op: 06 sep 2014 14:29
Mercedes-Benz: C180 CGI BlueEfficiency Avantgarde 2012 Facelift Sedan
Locatie: Overijssel

18 apr 2016 16:12

Als ik namelijk op internet zoek krijg ik de sensor die op de motor zit en die heb ik al vervangen tijd geleden.
:applaus: :D
Gebruikersavatar
Kemmo
Berichten: 436
Lid geworden op: 06 sep 2014 14:29
Mercedes-Benz: C180 CGI BlueEfficiency Avantgarde 2012 Facelift Sedan
Locatie: Overijssel

18 apr 2016 23:20

??
:applaus: :D
Gebruikersavatar
ducatimo
Berichten: 549
Lid geworden op: 30 dec 2011 21:24
Mercedes-Benz: W203 C180 Kompressor 2004 ,honda cbr 600 RR

19 apr 2016 09:19

Met alle respect maar zou je niet naar de garage gaan.
Dan lezen ze hem uit vervangen wat nodig is en kan je weer zorgeloos rijden in plaats van "zou het dit zou het dat" ;)
Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
Gebruikersavatar
Kemmo
Berichten: 436
Lid geworden op: 06 sep 2014 14:29
Mercedes-Benz: C180 CGI BlueEfficiency Avantgarde 2012 Facelift Sedan
Locatie: Overijssel

19 apr 2016 10:55

ducatimo schreef:Met alle respect maar zou je niet naar de garage gaan.
Dan lezen ze hem uit vervangen wat nodig is en kan je weer zorgeloos rijden in plaats van "zou het dit zou het dat" ;)

Tuurlijk zal ik dat graag willen maar kunnen een heleboel zelf , en als de garages nou ook betaalbaar waren en altijd zo eerlijk. Een tijd geleden heb ik mijn trekhaak laten aansluiten door de dealer , had alle draden en kastje al bij de computer neergelegd kon zo worden ingeplugd , dit kannje niet zelf omdat je met computer iets moet aanzetten in de auto.

Wat me toen opviel dat er een amateur monteur met de auto bezig was en telkens in boekjes (wat ik nog kan begrijpen) en naar de hoofdmonteur moest lopen om dingen te vragen. Ik vind een beetje vraag oke , maar de klok liep wel door en was voor dat geintje even 150 euro verder.

Maargoed dit was Wensink in Heerenveen en daar zijn ze nou eenmaal zo heb ik wel gehoord. Ga daar ook niet weer heen.

Ik ga hem toch laten uitlezen ( star diagnose ) en hopen dat ze wat vinden, dit is namelijk ook nie altijd het geval.

Weetniet hoe duur de star diagnose is want er zit verschil in uitlezen en star diagnose heb ik begrepen.. maar volgens mij zat de star diagnose rond de 80 euro. Ik zal vandaag even bellen naar 2 Mercedes dealers waar ik regelmatig kom.

Maar het zou mooi wezen als geertjan me kan zeggen wat hij bedoelt.
:applaus: :D
Gebruikersavatar
ducatimo
Berichten: 549
Lid geworden op: 30 dec 2011 21:24
Mercedes-Benz: W203 C180 Kompressor 2004 ,honda cbr 600 RR

19 apr 2016 11:02

Kost bij mijn garage €50,= + tijd van diagnose stellen.
En ja dat kost geld maar ik zou dit gedoe niet steeds willen je bent pas bijna een jaar verder nu.
Ieder zijn meug ;)
Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
Plaats reactie