W202 kachel blijft koud

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Gebruikersavatar
maus
Berichten: 119
Lid geworden op: 14 jan 2007 22:49
Mercedes-Benz: W164 -W245
Locatie: voorne-putten

25 mei 2015 00:54

goedenavond forumleden ......deze vraag is al eerder hier gesteld maar kom er niet uit ......rij met een 97" s202 oftewel een c-klasse station .........nu heb ik het volgende probleem en dat is .......mijn kachel wordt niet warm .....heb zowat alles geprobeerd maar helaas nog steeds niets .......kachelkraan vervangen maar nog steeds koud ! zodra ik de stekker er af haal van deze kachelkraan dan loopt de lava van het dashboard maar als ik hem er weer opzet dan blijft hij koud ........als de auto uit is en de kachel op heet staat voel je de kraan wel "klikken"bij het op en afhalen van de stekker .......zou er iets mis kunnen zijn met het bedieninspaneel ?
hier was bij aankoop aan gerommeld want de pennen die in de potmeter geklikt waren lagen in de deur .........of toch nogmaals de kachelkraan uit elkaar halen ?.......overigens na het vervangen van de kraan werkte de kachel perfect .....maar de volgende dag was dat plezier al weer over .......systeem zit overvol met koelvloeistof dus dat lijkt me ook niet de oorzaak :evil:
erka
Berichten: 696
Lid geworden op: 07 aug 2011 14:48
Mercedes-Benz: C220 CDI W204
Locatie: Midden Limburg

25 mei 2015 13:51

zekering / relais al gecontroleerd ?
een tijd terug stond iemand met een W210 bij een garage bedrijf, alleen werd het daar gloeiend heet in de auto.
Chaufage (?)kraan was de oorzaak, maar in eerste instantie controleerde ze zekeringen en relais blijkbaar.
Even een hele domme vraag wellicht, maar is de kraan goed om aangesloten ?? ( even zo maar een gedachten ...)
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20840
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

25 mei 2015 14:04

Hij wordt continue dicht aangestuurd dus je kunt het in je kachelpaneel of temperatuursensor zoeken.
Logboek S500.
Gebruikersavatar
maus
Berichten: 119
Lid geworden op: 14 jan 2007 22:49
Mercedes-Benz: W164 -W245
Locatie: voorne-putten

26 mei 2015 05:14

Het gekke is is dat als ik hoog in toeren ga rijden .....ofwel de 6pitter even flink op zijn staart trap er WEL warme lucht uit mijn roosters komt .zodra je dan weer normaal gaat rijden stopt de toevoer van warm water .......en om altijd vol gas te rijden is ook niet alles .........de kachelkraan is vervangen voor een "werkend "gebruikt exemplaar ..........en zodra je de stekker er op drukt en direct afhaal dat je wel degelijk beide delen voelt klikken evenals eerder vermeld als de stekker er dan af is is de kachel gewoon warm ..... zou natuurlijk kunnen zijn dat de "nieuwe "kraan ook niet geheel proper is .... eerdere problemen van iemand van hier dat er geen schoepen meer op de waterpomp zitten lijkt mij sterk gezien de waterpomp pasgeleden is vervangen.
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20840
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

26 mei 2015 15:18

Nou oke, dan wordt 'ie 80% dicht aangestuurd :lol:
Logboek S500.
Gebruikersavatar
maus
Berichten: 119
Lid geworden op: 14 jan 2007 22:49
Mercedes-Benz: W164 -W245
Locatie: voorne-putten

01 jun 2015 09:46

afgelopen weekend een eind er mee gereden maar helaas .......echt niet warm te krijgen .........ja als je tot de toerenbegrenzer gas geef . waarschijnlijk is het paneel binnen defect ( verbeter me als ik er naast zit graag ) . dus gelijk een oproep.....iemand nog zo'n element liggen ? het gaat om een w202 MET airco ......handbediend
Gebruikersavatar
maus
Berichten: 119
Lid geworden op: 14 jan 2007 22:49
Mercedes-Benz: W164 -W245
Locatie: voorne-putten

03 dec 2015 22:29

Iemand nog een idee .....koude dagen komen er nu weer aan.... bestuurderskant blijft op de heetste stand hete lucht blazen en de bijrijderskant gaat na heel heet te zijn geweest weer lager in temperatuur . Heb zelf het idee dat er iets mis is met het bedieningspaneel maar lees ook dat er een temperatuursensor ergens in het middenconsole zit .....maar waar ? heb zowat het hele middenconsole verwijderd maar kon nou niet echt iets vinden ..... ben in ieder geval al blij dat er warme lucht uitkomt maar het moet ook niet overdreven warm blijven .
Gebruikersavatar
ingmar
Berichten: 3962
Lid geworden op: 13 jun 2006 23:08
Mercedes-Benz: Geen Mercedes meer, wel een C6 2.7 Hdi
Specialisatie: W210 Algemeen + PPO
Locatie: Amsterdam

04 dec 2015 07:28

Maus,

Ik zie je zelf de suggestie al een aantal maal geven, en ook in reacties...je geeft tevens aan dat er mee gerotzooid is wsl......dussss....denk dat het dan toch eens tijd wordt om er behalve naar te kijken en aan te denken er ook iets aan zult moeten doen. Alhoewel we het vaak zouden willen we kunnen hem niet instralen vanaf hier.
Erik vos even bellen ? Van vos autoparts te vinden via http://lmgtfy.com/?q=Erik+vos+autoparts
Mijn "Nieuwe "/"Groene" E W210 E300 TD en Auto van de maand augustus 2009
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.
Gebruikersavatar
Blitzen-Benz
Berichten: 161
Lid geworden op: 03 mar 2010 16:18

04 dec 2015 14:12

thermostaat defect ?
Gebruikersavatar
ingmar
Berichten: 3962
Lid geworden op: 13 jun 2006 23:08
Mercedes-Benz: Geen Mercedes meer, wel een C6 2.7 Hdi
Specialisatie: W210 Algemeen + PPO
Locatie: Amsterdam

04 dec 2015 19:08

Blitzen-Benz schreef:thermostaat defect ?
Ik las dat de lava van het dashboard kwam, als ie defect was dan wordt of het koelwater niet warm of je hebt koelwater wat te warm wordt als ie dicht zit....toch?
Mijn "Nieuwe "/"Groene" E W210 E300 TD en Auto van de maand augustus 2009
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.
Gebruikersavatar
Geertjan
Berichten: 949
Lid geworden op: 09 okt 2015 13:22
Mercedes-Benz: 300SL24v.
Locatie: Veluwezoom

05 dec 2015 06:20

Blitzen-Benz schreef:thermostaat defect ?
zou best kunnen, want als je dan normaal rijdt dan heb je enkel lauw koelvloeistof en dus ook geen verwarming.

De temperatuur meter staat altijd in het midden?
Mercedes maakt rijden geweldig ;).
Gebruikersavatar
maus
Berichten: 119
Lid geworden op: 14 jan 2007 22:49
Mercedes-Benz: W164 -W245
Locatie: voorne-putten

07 dec 2015 22:29

Bedieningspaneel is vervangen en jawel de bijrijderskant is regelbaar ! Nu nog even het duoventiel uit elkaar halen en schoonmaken dan maar hopen dat de bestuurdershelft ook weer koud wordt........stukje bij beetje komen we er wel !!
Gebruikersavatar
maus
Berichten: 119
Lid geworden op: 14 jan 2007 22:49
Mercedes-Benz: W164 -W245
Locatie: voorne-putten

08 dec 2015 14:01

bestuurderskant is niet koud te krijgen en middelen in temperatuur aan de bijrijderskant is ook niet te doen ....... het is koud of tropisch ........toch maar even zoeken naar een vervangend duoventiel...........grrrrr
Gebruikersavatar
ingmar
Berichten: 3962
Lid geworden op: 13 jun 2006 23:08
Mercedes-Benz: Geen Mercedes meer, wel een C6 2.7 Hdi
Specialisatie: W210 Algemeen + PPO
Locatie: Amsterdam

08 dec 2015 15:56

maus schreef:......kachelkraan vervangen maar nog steeds koud ! zodra ik de stekker er af haal van deze kachelkraan dan loopt de lava van het dashboard maar als ik hem er weer opzet dan blijft hij koud ............
Maus,

Was ie nieuw of gebruikt dan ? Garantie ?
Dit draadje http://www.peachparts.com/shopforum/tec ... -$250.html
Heb ik ooit als basis gebruikt om die van mij te repareren W210 verwarmingsprobleem E300 TD 1998-goedkoop opgelost

Wellicht voor jou ook nuttig...?
Grtz,
ingmar
Mijn "Nieuwe "/"Groene" E W210 E300 TD en Auto van de maand augustus 2009
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.
Gebruikersavatar
maus
Berichten: 119
Lid geworden op: 14 jan 2007 22:49
Mercedes-Benz: W164 -W245
Locatie: voorne-putten

08 dec 2015 17:44

bedankt voor de reactie . heb vanmiddag de kachelkraan uit elkaar gehaald en inderdaad ontdekt dat er een scheurtje in het rubber zat . bij de garage lag de oude kachelkraan nog met een heel rubber erin . deze er in gezet en zonder het geheel te monteren gekeken of beide asjes reageerde op de stekker . dus de kachel op koud , contact aan en testen maar . beide asjes gingen op en neer dus het geheel weer in elkaar gezet maar helaas niks veranderd .................dus bestuurderskant nog heet en bijrijderskant of koud of warm ........ verder zoeken maar .......
Plaats reactie