brandstofleiding vervangen door rubberen?

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
D-me
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 feb 2015 21:02
Mercedes-Benz: 280ge

22 mei 2015 08:36

Hoi,
Ik ben in het bezit van een g-klasse 300d. W460.
Nu is er al heel wat gesleuteld geweest aan de wagen en is de brandstofleiding op veel plekken doorgeknipt en verbonden met een rubberen exemplaar.
Nu was mijn vraag of ik de volledige leiding mag/kan vervangen alsook de retourleiding door een simpele rubberen versie?
Kan dit of gaat deze zich misschien dicht zuigen, daar de mechanische brandstofpomp vooraan zit?

Alvast bedankt.
Mvg Dimitri
Gebruikersavatar
pascalvd
Berichten: 5149
Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
Specialisatie: techniek
Locatie: lemmer
Contacteer:

22 mei 2015 10:26

De leiding tot aan je pomp kan rubber wezen maar dan moet er wel staal in zitten anders trek je de leiding dicht
Verder zou de rest wel van rubber kunnen zolang ie de druk maar aan kan
Retour maakt volgens mij niks uit dat zou drukloos moeten wezen

Denk er nog wel om dat een goede diameter heb anders krijgt je motor te weinig brandstof


Succes gr pascal
Gebruikersavatar
Tom
Donateur
Berichten: 7293
Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
Specialisatie: Taxi/Onderhoud
Locatie: 's-Hertogenbosch

22 mei 2015 20:41

En ligt die leiding onder de auto? Zeker bij een G als je een keer off road gaat wil je niet dat de eerste de beste steen een gat beukt in die leiding. Waarom niet gewoon een nieuwe originele leiding?
D-me
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 feb 2015 21:02
Mercedes-Benz: 280ge

22 mei 2015 21:31

De leiding ligt bovenop het chassis, dus tussen het chassis en de body.
Dus kan ik deze veel eenvoudiger vervangen met een slang, zo moet ik de body niet demonteren.
Heb trouwens ook een beetje schrik van de kostprijs van een orginele leiding :-s
Gebruikersavatar
pascalvd
Berichten: 5149
Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
Specialisatie: techniek
Locatie: lemmer
Contacteer:

22 mei 2015 22:28

Zit net FF te denken je kan evt ook een kopen leiding pakken op rol bijv. of staal
Ik weet niet hoe goed je in het leiding buigen bent dan zou je ook bij een bouw maakt een koperen leiding halen en daar van maken

Maar een slang leg je wel makkelijker weg
Maar net hoe mooi je het wilt doen 8-)
Pakeha0316
Berichten: 953
Lid geworden op: 19 dec 2009 20:40
Mercedes-Benz: 220 CDI Sportcoupe
Specialisatie: Technisch

23 mei 2015 09:45

Hallo,
De enigste DOMME opmerking die mij te binnen schiet is: denk je wel bij rubber leidingen of deze wel bestand zijn tegen brandstof met een BIO toevoeging.
Succes.
Gebruikersavatar
ingmar
Berichten: 3962
Lid geworden op: 13 jun 2006 23:08
Mercedes-Benz: Geen Mercedes meer, wel een C6 2.7 Hdi
Specialisatie: W210 Algemeen + PPO
Locatie: Amsterdam

23 mei 2015 09:56

En pneumatische slang....ook al eens aan gedacht ? http://www.webshop-olmia.nl/images/webs ... langen.pdf
Mijn "Nieuwe "/"Groene" E W210 E300 TD en Auto van de maand augustus 2009
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.
wiebren
Berichten: 441
Lid geworden op: 23 sep 2009 20:47
Mercedes-Benz: Mercedes W115/114 240D 3.0
Specialisatie: w115 oderdelen liggen

23 mei 2015 17:55

Hallo Dimitri

het enige advies is wat ik je kan geven is zet er gewoon een dunwandige koperen leiding van 8mm onder door dat buigt heel erg goed.
is niet echt een mooi klusje bij een G Mercedes maar wel het beste je kan gewoon bij de loodgieter deze leiding aan de meter kopen.
ik heb het voor jaren terug ook bij mijn w115/114 gedaan is ook een 5 cilinder diesel en echt nooit geen last mee gehad.

ik wens je suc6 met herstel.
met de groeten van Wiebren ut Snits
D-me
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 feb 2015 21:02
Mercedes-Benz: 280ge

29 mei 2015 22:30

Bedankt voor alle reacties!
Ik ga jullie advies opvolgen en proberen met koperen leiding als ik ze te pakken krijg.
Bedankt alvast.
Plaats reactie